BasBQ
Beef en Steak

Weber summit charcoal grill

Kijken, kijken niet kopen.
Mooie zaak, veel leuke dingen te koop. Je wordt echt hebberig als je door die winkel loopt.
Omdat het nog best doorliep met aantal afspraken en mensen die hulp vroegen, heb ik na de uitleg rustig rond de kamado gelopen. De spit bekeken die op het grilling center zat en alle roosters eruit en weer opnieuw erin gedaan. Dat GBS systeem is leuk maar ik heb al gietijzer en carbon stalen pannen om steaks af te grillen en volgens mij kan het rooster zelf ook al aardige grill-marks maken dus daar ga ik verder niks bij halen (of misschien later een keer als kado vragen).

Heb niks gekocht in de winkel, maar zojuist via de site besteld ;-)
Er werd mij verteld dat ze eind mei weer een levering verwachten dus we gaan het zien.
Ook werd al licht gewaarschuwd voor een mogelijke prijsverhoging binnenkort, dus als ik interesse had moest ik niet te lang wachten (kan verkooppraatje zijn, maar dat durf ik niet te zeggen).

Anyways, binnenkort meer en foto's als de kolos wordt geleverd hier (incl spit) ;-)
Gefeliciteerd met de aankoop! Heb geen ervaring met BGE maar zoals je zelf al aangeeft, je krijgt er heel veel BBQ voor terug in vergelijking (y)
 
Ik wil er ook één, maar krijg dat thuis niet voor elkaar. Heb al 4 Webers en ruimte te kort😬
Iemand tips om de partner over te halen 😜
Eerst de Weber Ranch Kettle aanhalen en daar weken non stop over beginnen. Daarna een BGE Large aanhalen (weet niet of prijs een factor is in de discussie), en dan kom je met de oplossing om het inruilen voor de 47 de summit een goede upgrade is om een heel jaar te bakken voor een fractie van de prijs en de plaats !
 
Vraagje aan de eigenaars die ook een kamado hebben (gehad); is de stabiliteit van de temperatuur vergelijkbaar met een kamado?
 
Vandaag pulled pork , deels om de weber te leren kennen en voornamelijk omdat het weer eens tijd werd hahah. Wat een stabiel ding is dit zeg! Ik kan nog niet veel zeggen over het verbruik ,dat zie ik zo meteen wel. Het ligt er nu vanaf 9:00 op, nu richting een kern van 70 graden dus het plateau in zicht denk ik. Nog lekker constant rond de 110 graden.

Wel n klein minpuntje, ik heb wat condens in de thermometer, heeft iemand dit ook?ik heb de hoes er bijna altijd overheen.

Bekijk bijlage 19963
Wel die condens is normaal en een gevolg van het open design van de thermometer. Dit staat zo aangegeven in de Weber handleiding. Niks dus om je zorgen over te maken.
 
Wel n klein minpuntje, ik heb wat condens in de thermometer, heeft iemand dit ook?ik heb de hoes er bijna altijd overheen.

Bekijk bijlage 19963


Dat is het probleem, als je de hoes erover doet kan eventueel condens niet meer uitdampen en gaat dan overal tussen zitten, een broeinest dus.
zoals bij de kassen van tuinders, het welbekende broeikasteffect.
Als je een afdak hebt oid. dan zou ik de Q daaronder zetten en die hoes een grote zwiep geven;)
Die hoezen zijn leuk als je een droge koude BBQ wilt opslaan in een schuur ofzo om hem te beschermen tegen stof.
Ik ga niet zeggen dat je het probleem dan nooit meer hebt maar het wordt wel minder
 
Vraagje aan de eigenaars die ook een kamado hebben (gehad); is de stabiliteit van de temperatuur vergelijkbaar met een kamado?
Ja, heb hiervoor een bastard medium gehad. Het werkt toch net ff wat anders maar stabiel is ie zeker.
 
Ja, heb hiervoor een bastard medium gehad. Het werkt toch net ff wat anders maar stabiel is ie zeker.
top, thanks. vanmiddag even gaan spieken naar het vorige model in het tuincentrum.. 🥲
Ze hadden het nieuwe model nog niet binnen (eind mei), maar het belooft veel goeds :love:
 
Laatst bewerkt:
top, thanks. vanmiddag even gaan spieken naar het vorige model in het tuincentrum.. 🥲
Ze hadden het nieuwe model nog niet binnen (eind mei), maar het belooft veel goeds :love:

Nou, ik kan dus niet gaan zitten wachten tot hij in een nabije winkel staat..
Inmiddels de Kamado Summit bij de weberstore besteld, en nu wachten tot ie binnenkomt
Kan ik in de tussentijd wat lekkers bedenken om de Kamado in te wijden.
Heb al wat keteltjes van Weber gehad, en het blijft een onbehoorlijke smak geld, maar deze koop je niet voor een jaartje. Zo probeer ik het maar een beetje te rechtvaardigen
 
top, thanks. vanmiddag even gaan spieken naar het vorige model in het tuincentrum.. 🥲
Ze hadden het nieuwe model nog niet binnen (eind mei), maar het belooft veel goeds :love:
Hebben ze al een idee wanneer hij geleverd kan worden? Irritant hè als je iets wilt maar moet wachten hahaha.
 
Hebben ze al een idee wanneer hij geleverd kan worden? Irritant hè als je iets wilt maar moet wachten hahaha.

Wordt hopelijk ergens in mei.. rustig afwachten maar. Liefst neem je hem meteen mee in de auto maarja. Anderzijds is het formaat niet echt auto-vriendelijk dus dat hij nu thuisbezorgd wordt is ook wel weer een voordeel.
Wat ik begrepen heb is dat dit model overal vertraging oploopt vanwege de ombouw naar een steviger onderstel. Maar vroeg of laat komt ie binnen
 
Hebben ze al een idee wanneer hij geleverd kan worden? Irritant hè als je iets wilt maar moet wachten hahaha.

We (Weber Original Store Amersfoort) hebben nog wat plekjes (niet gegarandeerd) voor levering op 14 mei. De batch erna is levering op 21 mei. We krijgen nu wekelijks plukken binnen. Verzenden gaat op basis van positie op de wachtlijst.

Afgelopen weekend het spit (Spit on Fire) op de Summit Kamado gezet (thuis). Werkt als een trein. Merk wel dat hij meer zuurstof aanstreket en dus wat heter wordt. Maakt met een spit gelukkig niet uit, maar wel iets om rekening mee te houden.
 
Nou, ik heb 'm binnengekregen vandaag. Bezorger wilde hem niet over de drempel zetten en mijn vrouw was alleen thuis, dus hij heeft voor de voordeur in de regen gestaan tot ik net thuis was. Dacht, ik zet 'm ff in elkaar, maar ik heb het opgegeven.

De poten moeten in een soort plastic sockets en volgens het plaatje oogt het alsof dat héél makkelijk zou moeten gaan: je zet de sockets in de ring en plaatst de poten erin. Punt is alleen, de sockets zijn te klein voor de poten. Dus je moet echt immense kracht zetten. Ik denk, ik doe dat een beetje netjes door ze op een harde ondergrond te plaatsen zodat ik die ring niet beschadig, maar 2 van de 3 poten zijn toch een klein beetje gedraaid in de socket en nu zijn ze met geen mogelijkheid te schroeven of los te krijgen. Ik durf niet meer kracht te zetten dan ik tot nu toe gedaan heb en heb ze in de frustratie ook niet meer op volgorde liggen, dus weet niet meer welke poot rood, geel of kleurloos was want die stickertjes vallen binnen de sockets.

Ergo, ik heb nu met mijn 4e Weber ook weer een probleem bij het uitpakken (na een deuk in mijn WSM, een kras op mijn WMT en een ontbrekende wielmoer bij mijn Premium Kettle), het lijkt wel een thema. Ben best een beetje boos eigenlijk. Morgen maar eens kijken of ik ze met olie los krijg en dan hopelijk niets beschadigd heb. Ik had me verheugd op een leuk BBQ weekend met mijn nieuwe speeltje...

Iemand 'm ook binnen en een vergelijkbare ervaring? Tips?

Update volgende ochtend: Ik bedacht me dat de uitzettingscoëfficient van plastic veel hoger is dan van metaal, dus omdat ik mijn WSM toch al aan het aansteken was, heb ik de uiteinden er 5 minuten in gelegd (met een thermometer, was zo'n 30-40 gr). Daarna tussen mijn voeten kracht gezet en met gevaar voor eigen leven kwamen ze los. Ga nu proberen of ze er met wat olie/vet soepeler op gaan. En anders misschien toch maandag maar even met Weber bellen aangezien 1 van de poten al duidelijk beschadigingen aan de lak heeft waar dat sokje eroverheen ging.
 
Laatst bewerkt:
We (Weber Original Store Amersfoort) hebben nog wat plekjes (niet gegarandeerd) voor levering op 14 mei. De batch erna is levering op 21 mei. We krijgen nu wekelijks plukken binnen. Verzenden gaat op basis van positie op de wachtlijst.

Afgelopen weekend het spit (Spit on Fire) op de Summit Kamado gezet (thuis). Werkt als een trein. Merk wel dat hij meer zuurstof aanstreket en dus wat heter wordt. Maakt met een spit gelukkig niet uit, maar wel iets om rekening mee te houden.
Hey Bram, dat spit ligt rechtstreeks op de bbq toch? zou het nog nut/toegevoegde waarde hebben de onderkant van het spit (waar hij op de dome van de WSK rust) te voorzien van vilt/gasket om schade op de kamado te voorkomen? Of zal dat de pasvorm alleen maar verslechteren?
(of zit er al iets van vilt of anderr bescherming tussen het spit en de bbq? Ben ik namelijk even vergeten)
 
Nou, ik heb 'm binnengekregen vandaag. Bezorger wilde hem niet over de drempel zetten en mijn vrouw was alleen thuis, dus hij heeft voor de voordeur in de regen gestaan tot ik net thuis was. Dacht, ik zet 'm ff in elkaar, maar ik heb het opgegeven.

De poten moeten in een soort plastic sockets en volgens het plaatje oogt het alsof dat héél makkelijk zou moeten gaan: je zet de sockets in de ring en plaatst de poten erin. Punt is alleen, de sockets zijn te klein voor de poten. Dus je moet echt immense kracht zetten. Ik denk, ik doe dat een beetje netjes door ze op een harde ondergrond te plaatsen zodat ik die ring niet beschadig, maar 2 van de 3 poten zijn toch een klein beetje gedraaid in de socket en nu zijn ze met geen mogelijkheid te schroeven of los te krijgen. Ik durf niet meer kracht te zetten dan ik tot nu toe gedaan heb en heb ze in de frustratie ook niet meer op volgorde liggen, dus weet niet meer welke poot rood, geel of kleurloos was want die stickertjes vallen binnen de sockets.

Ergo, ik heb nu met mijn 4e Weber ook weer een probleem bij het uitpakken (na een deuk in mijn WSM, een kras op mijn WMT en een ontbrekende wielmoer bij mijn Premium Kettle), het lijkt wel een thema. Ben best een beetje boos eigenlijk. Morgen maar eens kijken of ik ze met olie los krijg en dan hopelijk niets beschadigd heb. Ik had me verheugd op een leuk BBQ weekend met mijn nieuwe speeltje...

Iemand 'm ook binnen en een vergelijkbare ervaring? Tips?
Niet helemaal vergelijkbaar maar wel dat ik t ook lastig vond. Je moet idd erg goed kijken welke poot waar moet en de ene poot gaat er makkelijker in dan de andere. Ik had ook 1 verkeerd maar die ging er goed uit met veel kracht. Het kan wel wat hebben gelukkig. Soepel gaat t niet.

Gr Spijkie
 
Niet helemaal vergelijkbaar maar wel dat ik t ook lastig vond. Je moet idd erg goed kijken welke poot waar moet en de ene poot gaat er makkelijker in dan de andere. Ik had ook 1 verkeerd maar die ging er goed uit met veel kracht. Het kan wel wat hebben gelukkig. Soepel gaat t niet.

Gr Spijkie
Dank voor je reactie! Ik ben vrij pessimistisch. Zoals ik hierboven schreef heb ik ze nu met veel kracht los gekregen voor die 2 poten. Alleen, hij gaat er nog steeds niet verder in dan een bepaald punt (en mijn volle gewicht maakt echt wel impact) waardoor de schroeven er nauwelijks in gaan, maar daardoor zit de poot er eigenlijk ook scheef in, dat kun je echt zien. Omdat het schoentje al beschadigingen heeft gemaakt in de lak twijfel ik of ik verder ga.

Dit is hoe ver ik hem nu gekregen heb, de andere gaatjes zitten wel mooi, de schroef past net niet hierdoor:
IMG_20210501_091023.jpg
 
Laatst bewerkt:
Wat irritant @smokey_jaap ! Ik herken het niet en had het binnen een uurtje wel in elkaar. Had je de assemblage app al bekeken?

ik zou trouwens als ik jou was echt stoppen met proberen. Die buizen schoven hier zonder kracht in de sokjes.
 
Laatst bewerkt:
Wat irritant @smokey_jaap ! Ik herken het niet en had het binnen een uurtje wel in elkaar. Had je de assemblage app al bekeken?

ik zou trouwens als ik jou was echt stoppen met proberen. Die buizen schoven hier zonder kracht in de sokjes.
Heb ff gekeken naar de app, maar ook dat gaat in stap 1 al mis om dezelfde reden, ze gaan er inderdaad vanuit dat ze er zonder kracht in gaan.
 
Heb inmiddels gebeld met de Weber Store in Amersfoort en die zegt ook: nu stoppen, we lossen het samen met Weber voor je op. Dus daar ben ik dan wel weer heel blij mee! Ga ik voor nu gewoon nog even door met mijn pulled pork en ribs op de WSM en WMT, geen straf hoor ;)
 
Hey Bram, dat spit ligt rechtstreeks op de bbq toch? zou het nog nut/toegevoegde waarde hebben de onderkant van het spit (waar hij op de dome van de WSK rust) te voorzien van vilt/gasket om schade op de kamado te voorkomen? Of zal dat de pasvorm alleen maar verslechteren?
(of zit er al iets van vilt of anderr bescherming tussen het spit en de bbq? Ben ik namelijk even vergeten)

Ik gebruik zelf geen vilt oid. Het spit ligt rechtstreeks op de rand. Ik heb het spit behoorlijk vaak gebruikt op de Summit Charcoal en heb geen last van beschadigingen.
 
Heb inmiddels gebeld met de Weber Store in Amersfoort en die zegt ook: nu stoppen, we lossen het samen met Weber voor je op. Dus daar ben ik dan wel weer heel blij mee! Ga ik voor nu gewoon nog even door met mijn pulled pork en ribs op de WSM en WMT, geen straf hoor ;)
Bij mij gingen die poten er ook heel stroef in, had ring op de grond liggen dus durfde mijn gewicht er wel op te zetten. Dacht dat het zo hoorde. Er zit bij mij 1 bus in de poot los. Die draait dus door als ik die beugel bij de wieltjes wil vast draaien. Heb dat opgelost door twee ringetjes aan de binnenkant, dus tegen die bus in de poot te plaatsen.

Verstuurd vanaf mijn HD1913 met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan