BasBQ
Beef en Steak

Weber summit charcoal grill

Kom uit Zutphen, dan is Tilburg niet dichterbij ;-) Heb al een afspraak ingepland staan met de weberstore (want dat moet nu nog), dus Amersfoort it is ;-)

Ah nee dan is Amersfoort prima. Veel Plezier met ‘kijken’ ;)
 
Ik heb gisteren een gekocht (een vroeg verjaardagscadeau aan mezelf). Opgepast als je een VW Golf of iets vergelijkbaars hebt, de doos raakte niet in de wagen ...:rolleyes:

Haha klopt. Ik kreeg de doos precies in mijn Skoda Karoq. Hoe heb je het opgelost?

en natuurlijk van harte gefeliciteerd met je aankoop 🥳
 
Haha klopt. Ik kreeg de doos precies in mijn Skoda Karoq. Hoe heb je het opgelost?

en natuurlijk van harte gefeliciteerd met je aankoop 🥳
Uiteindelijk met hulp van een verkoopster alles uit de doos gehaald, in de wagen gelegd en met bubbelplastic beschermd. De terugrit naar huis was gelukkig niet ver. Het was niet de eerste keer een klant bij hun met een te grote Q voor de wagen naar huis wou gaan.

Vanavond staat de eerste kooksessie al gepland (y)
 
Vraagje aan de eigenaars, dooft het vuur bij jullie als alles gesloten is?
 
Ja! even snel als een 'normale' ketel
Thanks! Kreeg na mijn kooksessie de temperatuur niet onder 130 graden, zelfs niet met alles te sluiten. Heb een foutje gevonden in de dichting van het deksel en (volgens mij althans) daarom niet dooft. Gelukkige had ik niet teveel kolen erin gedaan. Even het deksel opnieuw monteren en indien geen succes Weber even contacteren ...
 
Ik heb gisteren een gekocht (een vroeg verjaardagscadeau aan mezelf). Opgepast als je een VW Golf of iets vergelijkbaars hebt, de doos raakte niet in de wagen ...:rolleyes:
Dat probleem had ik met de poort naar de achtertuin en alle deuren in ons huis. Heel de doos buiten op de stoep uitgeruimd en de inhoud naar binnen gebracht 🤦🏼‍♀️
 
Dat probleem had ik met de poort naar de achtertuin en alle deuren in ons huis. Heel de doos buiten op de stoep uitgeruimd en de inhoud naar binnen gebracht 🤦🏼‍♀️
Ik kan het mij zo voorstellen :ROFLMAO:. Maar zie het als een voordeel, de perfecte anti-diefstal ! (y)
 
Kijken, kijken niet kopen.
Mooie zaak, veel leuke dingen te koop. Je wordt echt hebberig als je door die winkel loopt.
Omdat het nog best doorliep met aantal afspraken en mensen die hulp vroegen, heb ik na de uitleg rustig rond de kamado gelopen. De spit bekeken die op het grilling center zat en alle roosters eruit en weer opnieuw erin gedaan. Dat GBS systeem is leuk maar ik heb al gietijzer en carbon stalen pannen om steaks af te grillen en volgens mij kan het rooster zelf ook al aardige grill-marks maken dus daar ga ik verder niks bij halen (of misschien later een keer als kado vragen).

Heb niks gekocht in de winkel, maar zojuist via de site besteld ;-)
Er werd mij verteld dat ze eind mei weer een levering verwachten dus we gaan het zien.
Ook werd al licht gewaarschuwd voor een mogelijke prijsverhoging binnenkort, dus als ik interesse had moest ik niet te lang wachten (kan verkooppraatje zijn, maar dat durf ik niet te zeggen).

Anyways, binnenkort meer en foto's als de kolos wordt geleverd hier (incl spit) ;-)
 
Ik wil er ook één, maar krijg dat thuis niet voor elkaar. Heb al 4 Webers en ruimte te kort😬
Iemand tips om de partner over te halen 😜
 
Ik wil er ook één, maar krijg dat thuis niet voor elkaar. Heb al 4 Webers en ruimte te kort😬
Iemand tips om de partner over te halen 😜
Afscheid nemen van 1 wga... + 1 Summit = weer 4 Webers! :D Easy-Peasy
 
Ik wil er ook één, maar krijg dat thuis niet voor elkaar. Heb al 4 Webers en ruimte te kort😬
Iemand tips om de partner over te halen 😜
Ik ruil mijn 47cm webertje in voor deze 61(?)cm versie. Problem solved! Maar om de WAF (Wife Acceptance Factor) zover te krijgen heb ik ook jaren lang voor moeten zwoegen ;)
 
Kijken, kijken niet kopen.
Mooie zaak, veel leuke dingen te koop. Je wordt echt hebberig als je door die winkel loopt.
Omdat het nog best doorliep met aantal afspraken en mensen die hulp vroegen, heb ik na de uitleg rustig rond de kamado gelopen. De spit bekeken die op het grilling center zat en alle roosters eruit en weer opnieuw erin gedaan. Dat GBS systeem is leuk maar ik heb al gietijzer en carbon stalen pannen om steaks af te grillen en volgens mij kan het rooster zelf ook al aardige grill-marks maken dus daar ga ik verder niks bij halen (of misschien later een keer als kado vragen).

Heb niks gekocht in de winkel, maar zojuist via de site besteld ;-)
Er werd mij verteld dat ze eind mei weer een levering verwachten dus we gaan het zien.
Ook werd al licht gewaarschuwd voor een mogelijke prijsverhoging binnenkort, dus als ik interesse had moest ik niet te lang wachten (kan verkooppraatje zijn, maar dat durf ik niet te zeggen).

Anyways, binnenkort meer en foto's als de kolos wordt geleverd hier (incl spit) ;-)
Gefeliciteerd! Hij is groot, vond m’n vrouw ook maar dit weekend zei ze: ik ben er ook al aan gewend. Ik ook trouwens.ik kan me voorstellen dat weber de prijs verhoogd gezien het succes en het rooster diameter plus alles wat er bij zit. Als je dat bij BGE bestelt ben je het dubbele kwijt. Vergelijking gaat niet helemaal op maar voor mij was dit wel de keuze.
 
Gefeliciteerd @Zaagmans ! Wel een lange levertijd :oops: Ik liep op een leuke zondag de groenrijk Tilburg binnen en kon hem de volgende dag oppikken bij hun dc. Maar ik zie dat zij inmiddels ook een levertijd hebben tot in mei. Tof dat je het spit er bij hebt!


Die gietijzeren gbs grillplaat snapte ik niet. Dus ik zoek op wat de functie is en ik snapte het nog niet. Ik vraag in de winkel wat het nut is en toen snapte ik pas dat het enige nut een paar wiebertjes-vormige strepen op je vlees is :ROFLMAO: Dat snap ik nog steeds niet.

En qua formaat, tja klein is ie niet. Maar ik heb hem nu een paar weken in de tuin staan en valt het mij niet meer op. Wat mij nog wel opvalt (omdat het mijn smaak niet is) is dat enorme handvat aan de voorkant. Het lijkt wel een bumper van een vintage Cadillac zo glimmend en pompeus.
 
Dank dank, deed wel even pijn aan de portemonnee, maar je krijgt er ook een flinke BBQ voor terug. Wat jij al aangeeft @Spijkie zo zie ik het ook. Ik heb nu een BGE Small staan met alles erop en er aan behalve de zijtafeltjes. Deze kon ik gelukkig voor een zacht prijsje overnemen van een familielid, maar nieuw kost ie ook al rond de 900 euro en dan heb je dus een kamado met een rooster diameter van 33cm. Voor een kippetje, of een stukje procureur is het prima op de BGE, maar ribben passen er niet op, en zo nog veel meer andere dingen.
Toegegeven mijn Smokey Mountain is ook echt een mooi apparaat en de 47cm is daarbij voor mijn gezin echt voldoende, maar ik wilde toch nog een keer een grote kamado en dan is de summit kamado (vooral voor wat betreft roosterdiameter) echt een koopje vergeleken met z'n keramische broeders....
 
Het lijkt wel een bumper van een vintage Cadillac zo glimmend en pompeus.
Typisch Amerikaans dus!

@Zaagmans proficiat kerel, we hopen hem snel te zien glimmen op dit mooie forum.
Ik heb de GBS gietijzeren rooster gekregen van een maat die z'n Weber weg deed. Toevallig vandaag voor t eerst gebruikt, en ik ben wel enthousiast, mooie dikke strepen op m'n vleesje, kan niet wachten om daar iets groters op te gooien. Zou ik m zelf kopen? Nee. :ROFLMAO:
Het bakplaatje vind ik nog wel leuk, maar dan zou ik denk ik de nieuwe dutch oven nemen waarvan je de deksel kan gebruiken als plancha.
 
Terug
Bovenaan Onderaan