Nou, ik heb 'm binnengekregen vandaag. Bezorger wilde hem niet over de drempel zetten en mijn vrouw was alleen thuis, dus hij heeft voor de voordeur in de regen gestaan tot ik net thuis was. Dacht, ik zet 'm ff in elkaar, maar ik heb het opgegeven.
De poten moeten in een soort plastic sockets en volgens het plaatje oogt het alsof dat héél makkelijk zou moeten gaan: je zet de sockets in de ring en plaatst de poten erin. Punt is alleen, de sockets zijn te klein voor de poten. Dus je moet echt immense kracht zetten. Ik denk, ik doe dat een beetje netjes door ze op een harde ondergrond te plaatsen zodat ik die ring niet beschadig, maar 2 van de 3 poten zijn toch een klein beetje gedraaid in de socket en nu zijn ze met geen mogelijkheid te schroeven of los te krijgen. Ik durf niet meer kracht te zetten dan ik tot nu toe gedaan heb en heb ze in de frustratie ook niet meer op volgorde liggen, dus weet niet meer welke poot rood, geel of kleurloos was want die stickertjes vallen binnen de sockets.
Ergo, ik heb nu met mijn 4e Weber ook weer een probleem bij het uitpakken (na een deuk in mijn WSM, een kras op mijn WMT en een ontbrekende wielmoer bij mijn Premium Kettle), het lijkt wel een thema. Ben best een beetje boos eigenlijk. Morgen maar eens kijken of ik ze met olie los krijg en dan hopelijk niets beschadigd heb. Ik had me verheugd op een leuk BBQ weekend met mijn nieuwe speeltje...
Iemand 'm ook binnen en een vergelijkbare ervaring? Tips?