BasBQ
Beef en Steak

Tip ivm Thermoworks Signals: goede prijs

Net besteld. Signals, Billows, kamadoplaatjes en een tasje om de Signals en de probeer in op de bergen voor £190,5.
Wilde nog een Thermapen MK4 aan mijn bestelling toevoegen maar dan gingen de verzendkosten plots van £20 naar £40.

Ik heb mijn thermapen via amazon gekocht. Was echt heel goedkoop daar.
 
Oh, daar is een tasje voor?

Daarstraks tussenstuk besteld bij bol. Met wat geluk morgen voormiddag al hier.
 
Oh, daar is een tasje voor?

Daarstraks tussenstuk besteld bij bol. Met wat geluk morgen voormiddag al hier.
Waarschijnlijk het tasje van de onderstaande link. Hij ziet er goed uit maar er is (zo te zien) alleen geen plek voor de billows.

 
Waarschijnlijk het tasje van de onderstaande link. Hij ziet er goed uit maar er is (zo te zien) alleen geen plek voor de billows.

Ah zo. Ik heb nu alles in een plastieke afsluitbare doos. Daar steekt alles in wat met temperatuur te maken heeft.
 
  • Leuk
Waarderingen: Beun
Het zal niet voor morgen zijn. Dacht een tussenstuk te hebben, maar die zijn voor een EU stekker in een buitenlandse en ik heb andersom nodig :D

Vriend van me heeft een juiste voeding liggen, maar niet voor USB, maar wil het wel ff eraan solderen. Maar ga eerst kijken voor een tussenstuk.
Ik zou niet blind 12v voeding aansluiten op de signals/billows. USB zit ook nog electronica in voor de aansturing, zeker met die nieuwe usb-c standaard.
Kan natuurlijk zijn dat het een domme 12v voeding is met usb-c stekker maar ik zou er niet blind op vertrouwen. Ik zeg dit trouwens met gebrek aan kennis 😁, dus kan maar zo onzin uitkramen
 
Ah zo. Ik heb nu alles in een plastieke afsluitbare doos. Daar steekt alles in wat met temperatuur te maken heeft.
Had misschien ook beter hier gewoon een doos genomen ipv het tasje mee te bestellen
Was eigenlijk interessanter om een Thermapen MK4 mee te bestellen, ze hebben momenteel een promo op een aantal kleuren die ze in de toekomst niet meer gaan produceren. En als je daar bovenop nog 20% korting kunt pakken komt die thermapen op €41 (zonder BTW, invoerrechten) maar als er dan nog £20 extra verzendkosten worden gerekend (waar je ook weer extra op dient te betalen bij invoer), dan heb ik het maar zo gelaten. Heb hun er wel een vraag over gesteld.
 
Ik zou niet blind 12v voeding aansluiten op de signals/billows. USB zit ook nog electronica in voor de aansturing, zeker met die nieuwe usb-c standaard.
Kan natuurlijk zijn dat het een domme 12v voeding is met usb-c stekker maar ik zou er niet blind op vertrouwen. Ik zeg dit trouwens met gebrek aan kennis 😁, dus kan maar zo onzin uitkramen
Ik had gisteren op bol punt com een tussenadapter besteld en gelukkig rond 11u geleverd :ROFLMAO:

De ribbels liggen er nu op, maar het is precies nog wat zoeken, want duurt echt wel lang eer hij aan zijn 107° zit. Moet nog ff kijken hoe ik de margrietschijf moet zetten. Had ergens hier al gelezen dat deze miniem moest staan, maar momenteel staan de gaatjes allemaal open en begint hij er te komen. Maar mss best volgende keer al direct rapper naar 100° laten gaan, voordat ik de billows eraan zet.
 
Voor de kenners een vraagje. De billows staat op channel 4 standaard ingesteld op 107°. Geen probleem, maar als ik erop klik, kan ik dit aanpassen, maar daar staat het getal 225 zonder iets bij, maar dat is Farenheit. Op de signals zelf staat 107°, in het venstertje van de app ook, maar als je dan erop klikt om het te wijzigen, dan staat er die 225. Wel raar, maar nu moet ik zeker opletten met welk getal ik daar ingeef? Lijkt me een bug te zijn.
 
Voor de kenners een vraagje. De billows staat op channel 4 standaard ingesteld op 107°. Geen probleem, maar als ik erop klik, kan ik dit aanpassen, maar daar staat het getal 225 zonder iets bij, maar dat is Farenheit. Op de signals zelf staat 107°, in het venstertje van de app ook, maar als je dan erop klikt om het te wijzigen, dan staat er die 225. Wel raar, maar nu moet ik zeker opletten met welk getal ik daar ingeef? Lijkt me een bug te zijn.
Ik kan het zo 1,2,3 even niet plaatsen. Wellicht de app en firmware updaten? Bij mij blijft er altijd Celsius staan.
 
Ik had gisteren op bol punt com een tussenadapter besteld en gelukkig rond 11u geleverd

De ribbels liggen er nu op, maar het is precies nog wat zoeken, want duurt echt wel lang eer hij aan zijn 107° zit. Moet nog ff kijken hoe ik de margrietschijf moet zetten. Had ergens hier al gelezen dat deze miniem moest staan, maar momenteel staan de gaatjes allemaal open en begint hij er te komen. Maar mss best volgende keer al direct rapper naar 100° laten gaan, voordat ik de billows eraan zet.
Voor 107 steek ik em doorgaans op 1 punt aan. Eventjes goed aan laten gaan en daarna de billows er op.
Onder heb je hem natuurlijk dicht geschoven tot je billows. Bovem op 1/8 van normaal. Bij mijn kj2 is dat ongeveer een halve cm. Net iets meer dan een rietje.

16181465730913966005313772447206.jpg
 
Laatst bewerkt:
Op de signals zelf staat 107°, in het venstertje van de app ook, maar als je dan erop klikt om het te wijzigen, dan staat er die 225. Wel raar, maar nu moet ik zeker opletten met welk getal ik daar ingeef? Lijkt me een bug te zijn.
Klopt, zal een bug zijn inderdaad, zolang je niet op save drukt met die waarde erin maakt het niet uit
 
Bij mij 230 trouwens :ROFLMAO:

3EED27AA-60E2-4514-BBDF-3063ED9C1832.png
 
Voor 107 steek ik em doorgaans op 1 punt aan. Eventjes goed aan laten gaan en daarna de billows er op.
Onder heb je hem natuurlijk dicht geschoven tot je billows. Bovem op 1/8 van normaal. Bij mijn kj2 is dat ongeveer een halve cm. Net iets meer dan een rietje.

Bij mij lukt het niet zo naar mijn zin, maar dat is nog wat aftasten :ROFLMAO: Denk in het vervolg de Billow nog wat later installeren en hem eerst zo snel naar de 100° laten gaan. Voor een lange sessie steek ik ook maar 1 wokkel erin.

Maar krijg hem totaal niet stabiel. Daarstraks viel hij ineens weer weg naar 90° en dacht ik dat hij uit was. De gehele margrietschijf moeten open schuiven om hem weer omhoog te krijgen.

Ben er nog niet helemaal uit, maar op 1/8ste ga ik er niet geraken. Ik ben nu nog het evenwicht aan het zoeken tussen alle gaatjes open of half open. Als ik kleiner zet als half open, zakt hij sowizo terug naar beneden terwijl die billows maar zit te blazen.

Dacht dat het een eitje ging zijn, maar ook hier weer ff zoeken. Ben er nu evenveel mee bezig dan dat ik geen billow gebruik :ROFLMAO:
 
Bij mij lukt het niet zo naar mijn zin, maar dat is nog wat aftasten Denk in het vervolg de Billow nog wat later installeren en hem eerst zo snel naar de 100° laten gaan. Voor een lange sessie steek ik ook maar 1 wokkel erin.

Maar krijg hem totaal niet stabiel. Daarstraks viel hij ineens weer weg naar 90° en dacht ik dat hij uit was. De gehele margrietschijf moeten open schuiven om hem weer omhoog te krijgen.

Ben er nog niet helemaal uit, maar op 1/8ste ga ik er niet geraken. Ik ben nu nog het evenwicht aan het zoeken tussen alle gaatjes open of half open. Als ik kleiner zet als half open, zakt hij sowizo terug naar beneden terwijl die billows maar zit te blazen.

Dacht dat het een eitje ging zijn, maar ook hier weer ff zoeken. Ben er nu evenveel mee bezig dan dat ik geen billow gebruik
Installeer de billows bij ongeveer 50-75 graden. Dan is je kamado goed genoeg aan (voor doeltemperatuur 107).
Voor de rest je magriet echt maar een klein stukje open. Misschien dat het eerder 1/4 is dan 1/8, maar het is echt een eitje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan