Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Je kan die gele dop wel gebruiken om je kamado te laten doven door deze op de fan te plaatsen na je run.Thans die gele stop is wat overbodig erbij. Dus als je daar 2 gaten in maakt en dan met een ander plastiek ding (deksel van iets) een rondje met ook die gaten in, en een revet of zo erdoor, heb je er zelf eentje gemaakt.
Ik haal de billows eraf, want voor korte sessies niet nodig.Je kan die gele dop wel gebruiken om je kamado te laten doven door deze op de fan te plaatsen na je run.
Ik heb een Smokeware Cap en deze stond misschien voor een paar mm open. Er kon net een rietje in.daisy wheel verder dicht doen?
mijn ervaring is (nu bijna een jaar in gebruik) dat je op het randje van volledig afsluiten moet zitten.
Dat is nog eens stabiel. Welke BBQ gebruik je?Ik heb de fan damper, na wat proberen heb ik:
Fan damper 2 klikjes open
Topvent 1/4 tot 1/8 open afhankelijk van gevraagde Pit temp, zie grafiek hieronder van laatste run.
Bekijk bijlage 19936
Kamado Joe Classic 1, stand alone.Dat is nog eens stabiel. Welke BBQ gebruik je?
Oké, ik zal het dit weekend nog eens uitgebreid bij mijn MB gaan testen.Kamado Joe Classic 1, stand alone.
Ik blijf het apart vinden. Zoals eerder aangegeven was mijn eerste run super stabiel. Tuurlijk is er altijd een kleine schommeling (dit was tussen de 106.5 en 108.5). Maar mijn laatste run constant pieken en dalen (zoals jij dat tussen 04:00 en 06:00 hebt).Bezig aan een flat cut brisket run. Eerste uren tamelijk stabiel rond de 107⁰. Dan plots nam de temperatuur een duik naar 92⁰. Na een paar uur verder spelen met mijn DIY damper blijft de temp sedert 7u enorm stabiel.
Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Vandaag nog een creditnota ontvangen van UPS ten bedrage €1,78Volgens mijn berekening €117.
Andere houtskool?Ik blijf het apart vinden. Zoals eerder aangegeven was mijn eerste run super stabiel. Tuurlijk is er altijd een kleine schommeling (dit was tussen de 106.5 en 108.5). Maar mijn laatste run constant pieken en dalen (zoals jij dat tussen 04:00 en 06:00 hebt).
Amazon is hier ook net langs geweest. Mijn adapter voor de Signals is al binnen (€2,04 en aan de deur geleverd .... gekker moet het niet worden).
De Signals & Billows, de kamadoplaatjes en mijn thermapen MK4 die ik in UK bestelde worden later vandaag geleverd.
Diende bovenop de bestelling ten bedrage £217,36 nog €72,55 te betalen (€14,75 inklaringskosten,€54,70 BTW op de goederen en €3,10 BTW op de inklaringskosten).
Het totaalplaatje komt voor deze bestelling op een toch wel nette afgeronde €325
Dus kan nog interessant zijn om in de UK te bestellen, indien je 20% korting kan pakken op je bestelling en je bestelbedrag hoog genoeg is.
Ging dan vooral over het feit dat wanneer je enkel een Thermapen MK4 zou aankopen, dit eerder zinloos is, gezien je wanneer je die bestelt al £15 verzendkosten betaalt.Dit is al een oud bericht, maar waarom moet je bestelbedrag hoog genoeg zijn?
Ik ben bijv aan het kijken naar de signals. Die is op eerder genoemde UK site £150. Dan gaat er met de kortingscode er £30 vanaf. Maar dan komt er £20 verz.kosten+VAT bij = £140. met grofweg 45 euro invoer kom ik op ~€170 uit, of mis ik dan iets?
Bedankt voor je uitleg!Ging dan vooral over het feit dat wanneer je enkel een Thermapen MK4 zou aankopen, dit eerder zinloos is, gezien je wanneer je die bestelt al £15 verzendkosten betaalt.
Op de door mij bestelde combinatie Signals, Billows, kamadoplaatjes en een thermapen MK4 (uit de 'Offer' sectie op hun site, nu blijkbaar maar in 1 kleur meer beschikbaar) betaalde ik £20 verzendkosten.
Om een idee te hebben van de omrekening tussen £ en € gebruik ik deze: https://www.xe.com/
De inklaringskosten zijn een vast tarief, dus daarmee ook dat ik aangaf dat het beter is om goed na te denken over je aankoop en meerdere producten tegelijkertijd aan te schaffen, het hier te vereffenen BTW-bedrag is afhankelijk van je aankoopbedrag en de verzendkosten (want daar betaal je ook BTW over).
Die inklaringskosten waren ongeveer €15.Bedankt voor je uitleg!
Ik zie net dat ik een omrekeningsfout heb gemaakt, £140 is €~163. Daar komt dan 21% btw over geloof ik = €197 en dan nog de inklaringskosten. (=?)
Dan wordt het twijfelachtig of het nog echt aantrekkelijk is om via de UK te bestellen..Reisadapter