Beef en Steak

Tip ivm Thermoworks Signals: goede prijs

Dit probleem heb ik deze sessie ook. Bij mij lijkt het sinds de laatste update. Hiervoor had ik nergens last van.

Maar gemerkt dat als je gewoon het cijfer in Celsius ingeeft, dat hij het zo wel naar de signal stuurt. Maar als je de app dan weer bekijkt, heeft hij het naar farenheit gezet.

Maar gemerkt dat als je gewoon het cijfer in Celsius ingeeft, dat hij het zo wel naar de signal stuurt. Maar als je de app dan weer bekijkt, heeft hij het naar farenheit gezet.
Ik heb het voor de zekerheid in Fahrenheit ingevuld.

Wat staat er trouwens bij jou op het display als je de fan aansluit? En dan bedoel ik de tekst bij probe 4.

Laatst bewerkt:
Ik heb het voor de zekerheid in Fahrenheit ingevuld.

Wat staat er trouwens bij jou op het display als je de fan aansluit? En dan bedoel ik de tekst bij probe 4.
Geen idee wat er vorige week bij stond. Ben ik vergeten.
Let wel op als je temperatuur in geeft, wat dat hij aanduidt op het scherm van de signals. Want kan zijn dat hij het dan nog hoger zet.

Geen idee wat er vorige week bij stond. Ben ik vergeten.
Let wel op als je temperatuur in geeft, wat dat hij aanduidt op het scherm van de signals. Want kan zijn dat hij het dan nog hoger zet.
Op het scherm van de Signals stond wel 107 graden Celsius. Maar ik heb mijn Billows alweer afgekoppeld. Ik had constant last van overshoots, dit heb ik echt nog nooit meegemaakt. Op sommige momenten ging de temp richting de 140 graden Celsius maar de domethermometer van MB zelf stond op 100 graden Celsius.

Op het scherm van de Signals stond wel 107 graden Celsius. Maar ik heb mijn Billows alweer afgekoppeld. Ik had constant last van overshoots, dit heb ik echt nog nooit meegemaakt. Op sommige momenten ging de temp richting de 140 graden Celsius maar de domethermometer van MB zelf stond op 100 graden Celsius.
Ben bezig aan ribben en is de eerste 2u tamelijk stabiel gebleven, nadien plots ook naar boven de 140 dan naar een dal van 99. Heb wel vastgesteld dat er toch wel wat wind zit hier, misschien die wind die in de ventilator blaast en zorgt voor de stijging. Las net ook nog ergens iemand die met Dammers houtskool problemen heeft om een op een stabiele temperatuur te zitten.
Voorlopig houd ik het dan maar op een combinatie van de wind en de kolen.

Iemand een tip voor goede houtskool voor Low&Slow?

Ofwel is er echt iets mis, ik kreeg hem vorige week ook niet stabiel met de billows.
Ook vorige week en vandaag gemerkt dat het verbinden met Wifi niet meer automatisch gaat en ik meerdere pogingen moet doen om opnieuw te verbinden.

Ofwel is er echt iets mis, ik kreeg hem vorige week ook niet stabiel met de billows.
Ook vorige week en vandaag gemerkt dat het verbinden met Wifi niet meer automatisch gaat en ik meerdere pogingen moet doen om opnieuw te verbinden.
Mijn eerste run met de billows was er één uit het boekje. De temperatuur bleef constant stabiel. Maar vandaag wilde het gewoon niet lukken.

Mijn eerste run met de billows was er één uit het boekje. De temperatuur bleef constant stabiel. Maar vandaag wilde het gewoon niet lukken.
Ven sedert gisteren lid van een FB-groep van Billows-eigenaren, zie dat ik misschien beter toch die damper die ze voor de Billows hebben, had meebesteld. Hier nergens te koop via een (web)shop en bestellen via UK £15 verzendkosten voor een item wat £3,50 kost, of via Thermoworks USA $50 verzendkosten voor een item wat in hun webshop $2,99 kost.
Ze zouden beter de Billows iets duurder maken en die damper standaard meeleveren.
Voorlopig heb ik via die FB-groep een huis-tuin-en-keuken oplossing gevonden (plastic formaat bankkaart en 2 elastiekjes). Echt geweldig oogt het niet, maar door het beperken van de luchttoevoer vandaag mijn reverse-sear mooi constant kunnen houden. (Dipje was door nog ff snel deksel te openen omdat ik geen foto had van mijn vlees op de rooster.)
487dec7ba4ef4e69b82d9bdf73610805.jpg
b15e22c9ac90c79b8e92cdf81b63623d.jpg

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Ven sedert gisteren lid van een FB-groep van Billows-eigenaren, zie dat ik misschien beter toch die damper die ze voor de Billows hebben, had meebesteld. Hier nergens te koop via een (web)shop en bestellen via UK £15 verzendkosten voor een item wat £3,50 kost, of via Thermoworks USA $50 verzendkosten voor een item wat in hun webshop $2,99 kost.
Ze zouden beter de Billows iets duurder maken en die damper standaard meeleveren.
Voorlopig heb ik via die FB-groep een huis-tuin-en-keuken oplossing gevonden (plastic formaat bankkaart en 2 elastiekjes). Echt geweldig oogt het niet, maar door het beperken van de luchttoevoer vandaag mijn reverse-sear mooi constant kunnen houden. (Dipje was door nog ff snel deksel te openen omdat ik geen foto had van mijn vlees op de rooster.)
487dec7ba4ef4e69b82d9bdf73610805.jpg
b15e22c9ac90c79b8e92cdf81b63623d.jpg

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Ik heb de fan altijd naar beneden. Dacht dat het zo moest. Met betrekking tot de damper kan ik eens proberen.

We kunnen anders hier misschien een group buy starten?

Ik heb de fan altijd naar beneden. Dacht dat het zo moest. Met betrekking tot de damper kan ik eens proberen.

Ik gebruik hem ook altijd andersom. Heel stabiel was hij de laatste keer bij mij ook niet, maar daarvoor altijd wel. Damper is voor mij helemaal nieuw

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

Ik gebruik hem ook altijd andersom. Heel stabiel was hij de laatste keer bij mij ook niet, maar daarvoor altijd wel. Damper is voor mij helemaal nieuw

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
Andersom als in de fan die naar de grond wijst? Op de Thermoworks site wijst de fan naar de zijkant haha.

Inderdaad en dan gelijk de probe spool meenemen

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik heb die fan nu naar boven geplaatst, maakt het afregelen met het plastic kaartje iets handiger.
Denk dat die positie op zich niet zoveel uitmaakt. (tenzij je je Billows in een regenbui gebruikt, dan lijkt het me beter dat de fan naar beneden gericht is ;))

Aan een groupbuy zou ik waarschijnlijk wel deelnemen.
Mocht er nog iemand de aankoop van een Signals & Billows, Thermapen overwegen, zou het interessant zijn konden we daar bij aansluiten. Indien die 20% korting nog geldt, kunnen we de nog te betalen BTW voor de afzonderlijke apparaten gemakkelijk uitrekenen en de inklaringskosten en verzendkosten delen.

Ik las ook dat Thermoworks van de zomer met een batterijpack zal komen om de Signals & Billows aan te sturen, dan kan je deze gebruiken op plaatsen waar je geen stopcontact ter beschikking hebt. Een hebbeding wat me zeker ook wel interesseert, anders wacht ik tot ik batterijpack en damper samen kan aankopen eventueel met wat reserve probes.

Ik snap niet goed waarom iedereen zo een damper wil.

Op mijn BGE zijn de schommeling zeer beperkt (Daisy wheel bijna volledig dicht).
Of het vleesje nu op 106, 107 of 108 ligt, daar lig ik niet wakker van.

Bij groupbuy ben ik wel geïnteresseerd in die probe opbergers.
Ik had zelf last van overshoots naar 140 graden.

Ik snap niet goed waarom iedereen zo een damper wil.

Op mijn BGE zijn de schommeling zeer beperkt (Daisy wheel bijna volledig dicht).
Of het vleesje nu op 106, 107 of 108 ligt, daar lig ik niet wakker van.

Bij groupbuy ben ik wel geïnteresseerd in die probe opbergers.
Zal misschien ook afhankelijk zijn van de grootte van je ei, zelf heb ik een Bastard medium en mijn top staat ook minimaal open
De schommelingen die je aanhaalt zijn inderdaad aanvaardbaar, 5-10 graden schommeling kan ik ook mee leven, maar zoals Beun aanhaalt een overshoot van 140 of meer lijkt me iets te veel van het goede. Vandaag met de DIY-damper was de schommeling slechts 1-2°
Het gegeven dat Thermoworks een damper ontwikkelde moet toch terug te voeren zijn op het feit dat meerdere gebruikers hun contacteerden ivm overshoots.

Die probe opbergers zijn ook interessant maar die zijn enkel te vinden op de site van Thermoworks zelf, zal dan bestellen zijn in USA (en zijn momenteel niet beschikbaar).

Blijft raar verhaal. Je koop zo’n complete set om alles qua temeratuur beheersing automatisch te laten regelen. Dan mag je met zo’n damper alsnog de luchttoevoer zelf gaan regelen.

#blijmetmijnflameboss500

Wel raar dat iedereen er over stoeft en dat sinds een week iedereen wat problemen ermee heeft. Zou het niet softwarematig zijn dat er momenteel schommelingen zijn? Mss terug opgelost bij de volgende update?

Vind het ook iets raar dat je er zoveel geld voor betaald en dat er niet bij zit. Erger nog dat je bij de NL site niet kunt bestellen. Ik had verwacht dat mijne billows het perfect zou doen zonder extraatjes.

Thermoworks heeft een enorm krachtige ventilator gemonteerd zodat je deze ook zou kunnen gebruiken op een grote smoker.
deze heeft dan voor sommige toepassingen een beetje teveel debiet :).
46 CFM voor de Billows vaste snelheid en de Flameboss Blower 6.5 CFM variabele snelheid
Billows haalt zijn temperatuur door de fan aan en uit te zetten, dus lijkt me niet onlogisch wanneer je het debiet dan zelf kan afregelen.
Eens je een aantal runs gedaan hebt, is het gewoon de damper plaatsen en openen op de voor jouw ideale instelling en heb je er voor de rest ook geen werk meer aan.

Terug
Bovenaan Onderaan