BasBQ
Beef en Steak

Tip ivm Thermoworks Signals: goede prijs

Net bericht van het vrouwtje dat er een pakje van Amazon is toegekomen :ROFLMAO:

Enerzijds happy, anderzijds weet ik nog niet waarvoor ik het ga gebruiken, daar ik de Thermoworks erin steek. Mss wel handig bij het searen na een reverse omdat ik dan de sonde er niet meer heb insteken en wat op tijd bak. En zo al meegemaakt tussen verschillende rassen dat dit een verschil in garing kan geven.
gebruik dat ding voor van alles, sterker nog vlees bereiden is misschien wel het minst voor vlees bereidingen.
Soep maken, even checken of ik tegen koken aanzit. Helaas gaat mijn inductie tussen niet koken en koken in.
Frituren, doe ik in een pannetje op het fornuis. Niet heel vaak ofzo, maar super handig om te checken dat mijn reuzel niet te warm wordt. Vlees natuurlijk snel checken of het gaar is, ding is zo rap dat je makkelijk snel kan prikken etc...
super ding die thermapen. Ook handig dat hij gewoon ip67 is, dus kan gewoon bij de afwas
 
Ow, in de afwas? Dat wist ik niet.

Ik ga hem zeker wel kunnen gebruiken. Frituren gebeurt bij ons niet. Telkens de frietketel gebruikt wordt, moet er nieuwe olie in omdat die er al 2 jaar of zo in stak :D Denk dat die al 4 jaar niet meer aan is geweest. Het is ook tegen veel principes in, maar die uit de Airfryer zijn eigenlijk ook wel heel erg OK.

Maar dat laat me denken aan mijn Oma en opa zaliger uit Nederland. Die hebben zelfs nooit een frietketel gehad. Frieten werden gewoon gebakken in een keteltje op het gasfornuis :ROFLMAO: .

Vanavond als ik thuis ben eens bekijken.
 
Amazon is hier ook net langs geweest. Mijn adapter voor de Signals is al binnen (€2,04 en aan de deur geleverd .... gekker moet het niet worden).

De Signals & Billows, de kamadoplaatjes en mijn thermapen MK4 die ik in UK bestelde worden later vandaag geleverd.
Diende bovenop de bestelling ten bedrage £217,36 nog €72,55 te betalen (€14,75 inklaringskosten,€54,70 BTW op de goederen en €3,10 BTW op de inklaringskosten).

Het totaalplaatje komt voor deze bestelling op een toch wel nette afgeronde €325

Dus kan nog interessant zijn om in de UK te bestellen, indien je 20% korting kan pakken op je bestelling en je bestelbedrag hoog genoeg is.
 
Amazon is hier ook net langs geweest. Mijn adapter voor de Signals is al binnen (€2,04 en aan de deur geleverd .... gekker moet het niet worden).

De Signals & Billows, de kamadoplaatjes en mijn thermapen MK4 die ik in UK bestelde worden later vandaag geleverd.
Diende bovenop de bestelling ten bedrage £217,36 nog €72,55 te betalen (€14,75 inklaringskosten,€54,70 BTW op de goederen en €3,10 BTW op de inklaringskosten).

Het totaalplaatje komt voor deze bestelling op een toch wel nette afgeronde €325

Dus kan nog interessant zijn om in de UK te bestellen, indien je 20% korting kan pakken op je bestelling en je bestelbedrag hoog genoeg is.

Als je dit alles in NL had besteld, zat je iets van €100 duurder. Dus zeker de moeite om het in de UK te bestellen.
 
Als je dit alles in NL had besteld, zat je iets van €100 duurder. Dus zeker de moeite om het in de UK te bestellen.
Volgens mijn berekening €117.
 
Ow, in de afwas? Dat wist ik niet.

Ik ga hem zeker wel kunnen gebruiken. Frituren gebeurt bij ons niet. Telkens de frietketel gebruikt wordt, moet er nieuwe olie in omdat die er al 2 jaar of zo in stak :D Denk dat die al 4 jaar niet meer aan is geweest. Het is ook tegen veel principes in, maar die uit de Airfryer zijn eigenlijk ook wel heel erg OK.

Maar dat laat me denken aan mijn Oma en opa zaliger uit Nederland. Die hebben zelfs nooit een frietketel gehad. Frieten werden gewoon gebakken in een keteltje op het gasfornuis :ROFLMAO: .

Vanavond als ik thuis ben eens bekijken.
Ik heb trouwens de thermapen pro, weet niet of het ook geld voor de gewone. Deze was toen in de aanbieding, was goedkoper dan de standaard maar kon geen kleur kiezen.

Wat betreft frituren, ik heb een pot met vet (reuzel) in de koelkast staan. Als ik iets wil frituren smelt ik het vet in een pannetje. Na gebruik even filteren door keukenpapier (heb geen koffie filters). Het is niet dat ik er wekelijks friet in bak, maar had wat kroketten gemaakt van een kip die ik had geslacht. Straks als ik een grote brisket ga maken zal er wel weer een batch volgen :D
 
Voor de kenners een vraagje. De billows staat op channel 4 standaard ingesteld op 107°. Geen probleem, maar als ik erop klik, kan ik dit aanpassen, maar daar staat het getal 225 zonder iets bij, maar dat is Farenheit. Op de signals zelf staat 107°, in het venstertje van de app ook, maar als je dan erop klikt om het te wijzigen, dan staat er die 225. Wel raar, maar nu moet ik zeker opletten met welk getal ik daar ingeef? Lijkt me een bug te zijn.
Dit probleem heb ik deze sessie ook. Bij mij lijkt het sinds de laatste update. Hiervoor had ik nergens last van.
 
Dit probleem heb ik deze sessie ook. Bij mij lijkt het sinds de laatste update. Hiervoor had ik nergens last van.

Maar gemerkt dat als je gewoon het cijfer in Celsius ingeeft, dat hij het zo wel naar de signal stuurt. Maar als je de app dan weer bekijkt, heeft hij het naar farenheit gezet.
 
Maar gemerkt dat als je gewoon het cijfer in Celsius ingeeft, dat hij het zo wel naar de signal stuurt. Maar als je de app dan weer bekijkt, heeft hij het naar farenheit gezet.
Ik heb het voor de zekerheid in Fahrenheit ingevuld.

Wat staat er trouwens bij jou op het display als je de fan aansluit? En dan bedoel ik de tekst bij probe 4.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het voor de zekerheid in Fahrenheit ingevuld.

Wat staat er trouwens bij jou op het display als je de fan aansluit? En dan bedoel ik de tekst bij probe 4.
Geen idee wat er vorige week bij stond. Ben ik vergeten.
Let wel op als je temperatuur in geeft, wat dat hij aanduidt op het scherm van de signals. Want kan zijn dat hij het dan nog hoger zet.
 
Geen idee wat er vorige week bij stond. Ben ik vergeten.
Let wel op als je temperatuur in geeft, wat dat hij aanduidt op het scherm van de signals. Want kan zijn dat hij het dan nog hoger zet.
Op het scherm van de Signals stond wel 107 graden Celsius. Maar ik heb mijn Billows alweer afgekoppeld. Ik had constant last van overshoots, dit heb ik echt nog nooit meegemaakt. Op sommige momenten ging de temp richting de 140 graden Celsius maar de domethermometer van MB zelf stond op 100 graden Celsius.
 
Op het scherm van de Signals stond wel 107 graden Celsius. Maar ik heb mijn Billows alweer afgekoppeld. Ik had constant last van overshoots, dit heb ik echt nog nooit meegemaakt. Op sommige momenten ging de temp richting de 140 graden Celsius maar de domethermometer van MB zelf stond op 100 graden Celsius.
Ben bezig aan ribben en is de eerste 2u tamelijk stabiel gebleven, nadien plots ook naar boven de 140 dan naar een dal van 99. Heb wel vastgesteld dat er toch wel wat wind zit hier, misschien die wind die in de ventilator blaast en zorgt voor de stijging. Las net ook nog ergens iemand die met Dammers houtskool problemen heeft om een op een stabiele temperatuur te zitten.
Voorlopig houd ik het dan maar op een combinatie van de wind en de kolen.

Iemand een tip voor goede houtskool voor Low&Slow?
 
Ofwel is er echt iets mis, ik kreeg hem vorige week ook niet stabiel met de billows.
Ook vorige week en vandaag gemerkt dat het verbinden met Wifi niet meer automatisch gaat en ik meerdere pogingen moet doen om opnieuw te verbinden.
 
Ofwel is er echt iets mis, ik kreeg hem vorige week ook niet stabiel met de billows.
Ook vorige week en vandaag gemerkt dat het verbinden met Wifi niet meer automatisch gaat en ik meerdere pogingen moet doen om opnieuw te verbinden.
Mijn eerste run met de billows was er één uit het boekje. De temperatuur bleef constant stabiel. Maar vandaag wilde het gewoon niet lukken.
 
in mijn beta software heb ik ook nog last van die °F en °C mixups, ik heb ze een mailtje gestuurd en dit zou in de volgende versies weggewerkt moeten zijn.
 
Mijn eerste run met de billows was er één uit het boekje. De temperatuur bleef constant stabiel. Maar vandaag wilde het gewoon niet lukken.
Ven sedert gisteren lid van een FB-groep van Billows-eigenaren, zie dat ik misschien beter toch die damper die ze voor de Billows hebben, had meebesteld. Hier nergens te koop via een (web)shop en bestellen via UK £15 verzendkosten voor een item wat £3,50 kost, of via Thermoworks USA $50 verzendkosten voor een item wat in hun webshop $2,99 kost.
Ze zouden beter de Billows iets duurder maken en die damper standaard meeleveren.
Voorlopig heb ik via die FB-groep een huis-tuin-en-keuken oplossing gevonden (plastic formaat bankkaart en 2 elastiekjes). Echt geweldig oogt het niet, maar door het beperken van de luchttoevoer vandaag mijn reverse-sear mooi constant kunnen houden. (Dipje was door nog ff snel deksel te openen omdat ik geen foto had van mijn vlees op de rooster.)
487dec7ba4ef4e69b82d9bdf73610805.jpg
b15e22c9ac90c79b8e92cdf81b63623d.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
 
Ven sedert gisteren lid van een FB-groep van Billows-eigenaren, zie dat ik misschien beter toch die damper die ze voor de Billows hebben, had meebesteld. Hier nergens te koop via een (web)shop en bestellen via UK £15 verzendkosten voor een item wat £3,50 kost, of via Thermoworks USA $50 verzendkosten voor een item wat in hun webshop $2,99 kost.
Ze zouden beter de Billows iets duurder maken en die damper standaard meeleveren.
Voorlopig heb ik via die FB-groep een huis-tuin-en-keuken oplossing gevonden (plastic formaat bankkaart en 2 elastiekjes). Echt geweldig oogt het niet, maar door het beperken van de luchttoevoer vandaag mijn reverse-sear mooi constant kunnen houden. (Dipje was door nog ff snel deksel te openen omdat ik geen foto had van mijn vlees op de rooster.)
487dec7ba4ef4e69b82d9bdf73610805.jpg
b15e22c9ac90c79b8e92cdf81b63623d.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Ik heb de fan altijd naar beneden. Dacht dat het zo moest. Met betrekking tot de damper kan ik eens proberen.

We kunnen anders hier misschien een group buy starten?
 
Ik heb de fan altijd naar beneden. Dacht dat het zo moest. Met betrekking tot de damper kan ik eens proberen.

We kunnen anders hier misschien een group buy starten?
Ik gebruik hem ook altijd andersom. Heel stabiel was hij de laatste keer bij mij ook niet, maar daarvoor altijd wel. Damper is voor mij helemaal nieuw

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
 
Ik gebruik hem ook altijd andersom. Heel stabiel was hij de laatste keer bij mij ook niet, maar daarvoor altijd wel. Damper is voor mij helemaal nieuw

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
Andersom als in de fan die naar de grond wijst? Op de Thermoworks site wijst de fan naar de zijkant haha.
 
Terug
Bovenaan Onderaan