Beef en Steak

Mijn laatste BBQ aanwinst

Ik vraag mij af of dat voldoende is of dat je hem vier keer moet vullen. Ik heb die schelp van Weber en met Smoking Flavours zaagzel. Die wel aanblijft. Maar voor een zalm bv doe ik 2 runs en daar gaat echt veel meer rookmot in.
Ga ik met een weekje of 2 uitproberen (y)

De meeste reviewers zeggen dat ze makkelijk 11 tot 12 uur halen met pallets.
Hij is trouwens wel specifiek bedoeld voor pallets, ze beloven niks over rookmot.
 
Laatst bewerkt:
Vorige week een hittebestendige mat van Napoleon besteld. Ideaal voor vieze en hete roosters of pannen die van de bbq af komen. Kunnen er zo op en dat beschermt mijn buitenkeuken. Vanavond gebruikt en net gewoon afgewassen.
8ec86c387d2978dcb9813013e9d26447.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Hé, deze had ik gemist. Kan ik ook een Divide en Conquer systeem hier op zetten? Of is ie dan niet hoog genoeg?
Loop er altijd mee te klooien waar ik die ff snel kwijt moet.
 
Nieuwe vacumeermachine van Vevor. Kleine broertje van Lidl staat er naast (die gaat op marktplaats).
2024-07-27 09.40.30.jpg


Upgrades voor de WGA:
  • Luchtshuiven
  • Offset plate
  • Knopjes voor de ventilatieschuiven
2024-07-27 10.01.18.jpg

Zo komt het wel goed met die ribs op de WGA:
2024-07-27 10.34.02.jpg


Zelfde knopjes ook op de ventilatieschuiven van de WSM (4 stuks). Dit is echt wel een mooie verbetering. Makkelijker te bedienen, heel makkelijk zien / voelen of een schuif open of dicht staat, èn niet meer je klauwen verbranden omdat het teveel moeite is om die handschoenen even aan te doen:
2024-07-27 09.58.50.jpg
 
Laatst bewerkt:
Erg benieuwd naar deze thermometer.
Ligt er nu op en doet wat het moet doen. Enkel jammer dat hij geen schatting maakt van de resterende tijd. Want mijn vrouw wil dat weten voor de sides :D

Een vriend van mij heeft de Meater+ en die geeft wel resterende tijd.

Ontvangst van de BT is goed. Steekt nu in een varkenshaasje in de KJJ. En heb tot een 10-tal meter ontvangst met een goed geïsoleerde meer er tussen.
 
Mijn oude Inkbird 6x deed het niet meer en dus snel een ander besteld. Is aan het opladen nu, dus ben benieuwd vanavond.

Bekijk bijlage 67926
Erg benieuwd naar deze thermometer
Ligt er nu op en doet wat het moet doen. Enkel jammer dat hij geen schatting maakt van de resterende tijd. Want mijn vrouw wil dat weten voor de sides :D

Een vriend van mij heeft de Meater+ en die geeft wel resterende tijd.

Ontvangst van de BT is goed. Steekt nu in een varkenshaasje in de KJJ. En heb tot een 10-tal meter ontvangst met een goed geïsoleerde meer er tussen.
bedankt voor het delen van je bevindingen ! Meater + is wel meteen weer een stuk duurder. Wil hem eigenlijk gebruiken voor spitbereidingen.
 
Erg benieuwd naar deze thermometer

bedankt voor het delen van je bevindingen ! Meater + is wel meteen weer een stuk duurder. Wil hem eigenlijk gebruiken voor spitbereidingen.
Ik vind hem ideaal. Natuurlijk geen wifi, maar doet wat moet. Ik heb 2 kamado’s en volgende week effectief 2 thermometers nodig en blijkt dat die ene niet meer gaat. Dus hals over kop deze besteld in de hoop dat het wat was. Voor mijn doeleinde perfect.
 
Ik hoop dat de Inkbird langer werkt dan mijn Hermanos 😞 Tijdens de derde keer roken ging de sonde stuk, nieuwe sonde toegestuurd gekregen, ontvanger ook stuk, compleet nieuwe set toegestuurd gekregen, en toen bleek de vervangende sonde die ze me hadden gestuurd ook stuk te zijn 😖

Fair is fair, nog wel even een complimentje voor de klantenservice van Hermanos, want ze deden echt nergens moeilijk om (y)
Heb nu een werkende set, maar heb er natuurlijk nog maar weinig vertrouwen in #afwachten
Wel balen want het werkte verder mooi, was er prima gelukkig mee.

Vandaag een extra plankje in de kelder gemaakt, want het kruidenkastje in de keuken is inmiddels meer dan vol 😅
Niet echt een bbq aanwinst, maar toch gaaf zo'n doosje vol supplies :cool:

20240727_194218.jpg
 
Thermometerje voor de WGA, van oom Ali:
2024-08-03 11.43.48.jpg



Mooi grote braadslede van de Action, past precies, handig als alternatief voor inpakken, bij grote hoeveelheden kleine stukken (bijv kipdijen als pulled chicken).
2024-08-07 13.42.45.jpg
 
Ben oprecht benieuwd naar deze....
Ik vraag mij af of dat voldoende is of dat je hem vier keer moet vullen...

Gisteravond om 20.30 aangestoken, en vanochtend om 6.45 hield hij er net mee op, dus zeg maar ruim 10 uur (y)
Ik heb deze pallets gebruikt: https://www.pure-vlam.nl/product/14145357/premium-apple-blend-pellets-12-7kg-afhaalprijs

Aansteken ging probleemloos. Ongeveer 20 seconden de gasbrander erop gehad, toen de vlam een minuutje door laten branden, en daarna "uitgeblazen". Hij bleef de hele nacht mooi doorgloeien en het vuur is ook niet overgeslagen naar de andere banen. Wel heb ik voor de zekerheid de pallets vooraf goed gedroogd in de oven.

Kortom, alles paletti 🎉

DSC05320.JPG
 
Terug
Bovenaan Onderaan