Beef en Steak

Mijn laatste BBQ aanwinst

Dat is een hele mooie! Heb je er een goede smash tool bij? Ik heb vandaag een plakspaan getest, werkt perfect, maar is wat de groot dus de haakse slijper gaat er in binnenkort

Verstuurd vanaf mijn SM-F731B met Tapatalk
Mooie plakspaan RVS bij Karwei gescoord. Ging perfect. Even oefenen met kooltjes plaatsen nog.

Ok, nu is het echt klaar.

IMG_1381.jpeg

IMG_1382.jpeg

Nu hebben we ook een pizzaoven voor op de camping. 😆😆

Eindelijk een vacuümsealer gekocht!

Ik wil voor het eerst vlees gaan pekelen, roken en dan drogen.
Met de equilibrium brine methode, in een vacuümzak.

Trouwens, als je iets op Amazon.nl wilt kopen, check dan ook Amazon.de nog even voor hetzelfde artikel.
Scheelt soms wel een derde van de prijs, verzendkosten zijn vaak hetzelfde, en je kan gewoon met Ideal betalen (y)

71Jq+E5+7RL._AC_SL1500_.jpg

Oh ja, koud roken ga ik met een smoke tube doen, gewoon in de offset.
Heb deze gekocht op Ali voor een euro of 8. Kan ik hem zelf niet voor maken 👍
91l3WSiunGL.jpg

En deze pallets: https://www.pure-vlam.nl/product/14145357/premium-apple-blend-pellets-12-7kg-afhaalprijs
Mooi zakje vol, kan ik wel een tijdje mee vooruit.

De pellets wel goed afgesloten bewaren.
Nemen makkelijk vocht op en vallen dan uit elkaar en houd je zagemeel over.

Dan ook die gelijk maar in porties vacuüm sealen 😅
Heb geloof ik ook nog wel ergens zo'n zuurkoolvaatje, even zoeken :unsure:

Bedankt voor de tip (y)

En zie ik daar een offset smoker in wording naast staan? 🧐🤘

Scherp!

Ja, dat was het oorspronkelijke plan wel.
Maar door gebrek aan tijd nog niet echt verder mee gekomen.

Wil hem eigenlijk ook een maatje groter.

Mijn "nieuwe" aanwinst :cool:

Zat wel wat werk aan om hem weer bruikbaar te krijgen, maar da's gelukt. Ik heb vandaag ook voor het eerst vlees gepekeld om te gaan drogen.
Deze machine lijkt me handig om er later enigszins beschaafde porties van te maken, bijvoorbeeld flinterdun snijden voor op een broodje 😇

DSC05245.JPG

Mijn "nieuwe" aanwinst :cool:

Zat wel wat werk aan om hem weer bruikbaar te krijgen, maar da's gelukt. Ik heb vandaag ook voor het eerst vlees gepekeld om te gaan drogen.
Deze machine lijkt me handig om er later enigszins beschaafde porties van te maken, bijvoorbeeld flinterdun snijden voor op een broodje 😇

Bekijk bijlage 66983
Mooi geworden. Eer van je werk!

Wok inbranden....

Nieuwe wok, Monolith, even ingebrand vandaag, van mooi zilverkleurig naar donkerbruin, in 3 sessies van 15 minuutjes.
Nu klaar voor het echte werk, wokken dus dit weekend.

Zie hier hoe....je met de Monolith wokring/wokstand kunt wokken met voldoende/bokkehete temperatuur bij "open deksel/dome"

1000026002.jpg

1000026004.jpg

1000026003.jpg

Laatst bewerkt:
Nice! Ben wel benieuwd: hoe gebruik je je aanwinst op je kamado, want met steel zal de deksel niet dicht kunnen?

En nog meer benieuwd naar de laatste foto: is dat een ouderwetse vuilnisbak die je hebt omgeturnd naar een bruibare Q?

Terug
Bovenaan Onderaan