Beef en Steak

Mijn laatste BBQ aanwinst

Als verse bezitter van de Ooni had ik geen "turning Peel" maar wel een extra pizza schep in de verzameling. En draaien moet je.....
95aa09c3708dfb49d889d9ab8c4083d8.jpg

Misschien werkt dit ook
Morgen maar eens proberen.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
Haha nice!
 
Op speciaal verzoek @Veluwse Bob 😉
Mijn WGA met sinds kort nieuwe houten handvaten, luchtschuiven, handvatjes aan de schijven en een extra zwaar rooster.
Eerder al een plancha en een kolenschotje aangeschaft. Je moet toch wat op vakantie 😜

Bekijk bijlage 67654
machtig mooi, ik doe het nu nog mooi met de standaard wga maar een gadget upgrade komt er zeker
 
@Sabine hoe bevalt dat extra zware rooster?
Stond nog niet op het lijstje hier maar hey, het word ook ooit weer kerst dus 🤣
 
Gisteren een verhoogd rooster voor mijn Primo XL gemaakt.

- Rooster 44 cm van de Action voor €3
- Slotbouten, ringetjes en moeren voor €8
Totale schade €11.
Een verhoogd rooster van Primo zelf kost €97. 🤣

Het idee had ik trouwens van bluesmoke-bbq.nl:
IMG_3233.jpeg


IMG_3230.jpeg
 
Heb net een 57cm weber smokey mountain op de kop getikt op Marktplaats voor slechts 50 euro! Is gebruikt maar echt nog prima. Ik ga hem lekker schoonmaken en wat liefde geven, what a steal!

1000081395.jpg


Voor nog eens 50 euro kon ik meteen z'n pitmaster iq 110 controller ondernemen, waar al netjes een adapter voor gemonteerd zat op de wsm. Erg blij met deze aankoop!

En één van de kettles wordt binnenkort ter adoptie aangeboden...
 
@Sabine hoe bevalt dat extra zware rooster?
Stond nog niet op het lijstje hier maar hey, het word ook ooit weer kerst dus 🤣
Ik heb hem nu pas een keer gebruikt… en eerlijkheidshalve was ik toen wat te ongeduldig en plakten mijn hamburgers wat. Ga ervanuit dat het beter gaat als ik geen honger heb 😜
Verkoper vertelde dat hij beter warmte vasthoudt en mooiere strepen geeft. (+ beter materiaal)
 
Gisteren een verhoogd rooster voor mijn Primo XL gemaakt.

- Rooster 44 cm van de Action voor €3
- Slotbouten, ringetjes en moeren voor €8
Totale schade €11.
Een verhoogd rooster van Primo zelf kost €97. 🤣

Het idee had ik trouwens van bluesmoke-bbq.nl:
Bekijk bijlage 67703

Bekijk bijlage 67704
Ik zou toch opletten met galvanische bouten in de Q. Better een rvs zoeken, al zal je dit enkel low en slow gebruiken ?
 
Ik zou toch opletten met galvanische bouten in de Q.
Ik had inderdaad gekeken naar rvs, maar de zaak waar ik was had die niet liggen in de lengte die ik wilde.
De medewerker waarschuwde me dat gegalvaniseerd kon gaan roesten bij verhitting, maar zijn er nog andere risico’s?
 
Hele hoop weer gekocht

- nieuw rooster en slow n sear van onlyfire (beide als backup)
- nieuwe peper & zoutmolen van lars nysom, geen peper meer langs onderkant, zeer tevreden over
- extra tang (voor die prijs kon ik het niet laten liggen, moest er eentje stuk gaan)
- nieuwe weegschaal, want de oude was niet zo accuraat
- extra smasher & 2 kegels voor te smelten
- pizza screen van de buyer voor pizza van buiten naar binnen te brengen, zodat het niet op een bord hoeft te liggen en de bodem nog even wat kan rusten, is eigenlijk eens om te testen als het wat doet
- en nog wat ander kookgerei



IMG_1985.jpg
IMG_1988.jpg
 
Hele hoop weer gekocht

- nieuw rooster en slow n sear van onlyfire (beide als backup)
- nieuwe peper & zoutmolen van lars nysom, geen peper meer langs onderkant, zeer tevreden over
- extra tang (voor die prijs kon ik het niet laten liggen, moest er eentje stuk gaan)
- nieuwe weegschaal, want de oude was niet zo accuraat
- extra smasher & 2 kegels voor te smelten
- pizza screen van de buyer voor pizza van buiten naar binnen te brengen, zodat het niet op een bord hoeft te liggen en de bodem nog even wat kan rusten, is eigenlijk eens om te testen als het wat doet
- en nog wat ander kookgerei



Bekijk bijlage 67744Bekijk bijlage 67747
Dat is een beste vangst!
 
Wat is de winst van het pizza scherm?

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Mijn nieuwste aanwinst, een A-MAZE-N Pallet smoke / cold smoke generator.

Ik heb laatst voor het eerst koud gerookt in de offset, en ben er erg enthousiast over. Alleen het 12" rookbuisje dat ik nu heb brandt op zn best 4 uur.
Deze brandt ongeveer 11 tot 12 uur met pallets. Ik heb hem specifiek gekocht om er een hele nacht mee door te kunnen roken.

Niet de goedkoopste, maar vanwege de bouwkwaliteit en de dubbele wandjes vind ik hem het waard (y)
Voor wie er ook een wil: https://www.bbqtime.nl/a-maze-n-products-pellet-smoke-generator-205-x-14.html
19-1619-2_jpg.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ben benieuwd.
Hoe je ons op de hoogte hoe hij werkt?

Ben oprecht benieuwd naar deze.
Zal ik doen (y)
Ik ben net weer een boodschappenlijstje aan het maken voor de volgende keer 😁

Heb trouwens ook nog een hygrometer voor in de kelder besteld, een kleine hangende digitale weegschaal voor het gemak, en wat setjes van deze haken. Ik merkte dat ik eigenlijk maar 2 grote S haken had en die zijn nu al in gebruik. Al die kleine dingetjes 😅
S9a8067153f5e4dca9a36a6f166f77579i_jpg.jpg

Sc8d050ae5f31483986ca5c32510901224_jpg.jpg

images.jpg
 
Laatst bewerkt:
Eindelijk een vacuümsealer gekocht!

Ik wil voor het eerst vlees gaan pekelen, roken en dan drogen.
Met de equilibrium brine methode, in een vacuümzak.


Trouwens, als je iets op Amazon.nl wilt kopen, check dan ook Amazon.de nog even voor hetzelfde artikel.
Scheelt soms wel een derde van de prijs, verzendkosten zijn vaak hetzelfde, en je kan gewoon met Ideal betalen (y)

Bekijk bijlage 66861

Oh ja, koud roken ga ik met een smoke tube doen, gewoon in de offset.
Heb deze gekocht op Ali voor een euro of 8. Kan ik hem zelf niet voor maken 👍
Bekijk bijlage 66862
En deze pallets: https://www.pure-vlam.nl/product/14145357/premium-apple-blend-pellets-12-7kg-afhaalprijs
Mooi zakje vol, kan ik wel een tijdje mee vooruit.
Ik vraag mij af of dat voldoende is of dat je hem vier keer moet vullen. Ik heb die schelp van Weber en met Smoking Flavours zaagzel. Die wel aanblijft. Maar voor een zalm bv doe ik 2 runs en daar gaat echt veel meer rookmot in.
 
Vorige week een hittebestendige mat van Napoleon besteld. Ideaal voor vieze en hete roosters of pannen die van de bbq af komen. Kunnen er zo op en dat beschermt mijn buitenkeuken. Vanavond gebruikt en net gewoon afgewassen.
8ec86c387d2978dcb9813013e9d26447.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Kijk dat is een slim iets. Gelukkig Alu zijpanelen maar een houten ‘werk’ tafel die leuke halve manen gebrand heeft van roosters en deflectors 😂
 
Terug
Bovenaan Onderaan