BasBQ
Beef en Steak

Mijn laatste BBQ aanwinst

Omdat bij mijn Weber het rooster ongeveer 5 cm onder de rand ligt krijg ik soms mijn pizzaschep moeilijk onder de pizza. Ik heb al eens een paar kleine bakstenen onder de pizzasteen gelegd maar die slurpen nogal wat warmte op. Na ongeveer een halve dag surfen kwam ik een onderzetter van Valhal tegen. Rond 20 cm, 5 cm hoog en kost niet de hoofdprijs.

Bekijk bijlage 43069
He, dat is een goed idee. Die heb ik al liggen. Volgende keer doe ik dus de deflector op een rooster op de hoogste stand van de D&C, daar deze op, en dan de pizzasteen.
 
Vandaag voor de Bastard wat extra's gehaald.
Bastard half moon gietijzer grid.
En een staal geëmailleerd half moon kook grill pan 😁
20220801_120037.jpg
20220801_120143.jpg
20220801_120212.jpg
 
BA02E853-7B12-46D3-AE50-49AF1D57DE63.jpeg

Van lezen wordt je wijzer. Op verschillende bbq fora, waaronder dit forum, wordt de bbq bijbel van Julius Jaspers aangeraden. Vanmorgen dit boek dan maar eens gekocht.
Tevens lag er bij de Lidl nog een BT bbq thermometer in de schappen. Die kon ik niet laten liggen, dit weekend maar eens kijken hoe die werkt.
 
Hoi

Waar heb je deze vandaan?
Ik kan ze alleen bij bbq Europa vinden

Verstuurd vanaf mijn SM-G998B met Tapatalk
Bij vuur en rook Lunteren kun je online bestellen zijn wel prijzig
 
Kwam op marktplaats een dry ager tegen voor een prijs waarvoor ik em niet kon laten staan.
Gelijk wat stukkies vlees erin gehangen/gelegd en nu begint het grote wachten.


Bekijk bijlage 44011

Cool, hou op ons de hoogte.
Ik heb dit weekend dezelfde gekocht, maar dan zijn grote broer, de DX1000
1660808328692.png

1660808346586.png


voorlopig hangt er enkel charcuterie in
PS: als je dit ook wil doen moet je de settings wijzigen, dit staat NIET in de handleiding
als je wil weten hoe, geef maar een gil, dan bezorg ik je de werkwijze.

Binnenkort wil ik trouwens ook eens een stuk dry agen.
wil graag je ervaringen horen...
 
Omdat bij mijn Weber het rooster ongeveer 5 cm onder de rand ligt krijg ik soms mijn pizzaschep moeilijk onder de pizza. Ik heb al eens een paar kleine bakstenen onder de pizzasteen gelegd maar die slurpen nogal wat warmte op. Na ongeveer een halve dag surfen kwam ik een onderzetter van Valhal tegen. Rond 20 cm, 5 cm hoog en kost niet de hoofdprijs.

Bekijk bijlage 43069

Vandaag zag ik een soortgelijke verhoger bij de Makro liggen. Eigenlijk bedoeld voor een Dutch Oven, maar moest meteen aan deze post denken.

Mijn pizza was eindelijk echt PERFECT!!!
Briketten aan de buitenkant rondom, verhoger en dan de pizzasteen. Perfecte bodem nu…

Bedankt voor de tip!
 
Cool, hou op ons de hoogte.
Ik heb dit weekend dezelfde gekocht, maar dan zijn grote broer, de DX1000
Bekijk bijlage 44012
Bekijk bijlage 44013

voorlopig hangt er enkel charcuterie in
PS: als je dit ook wil doen moet je de settings wijzigen, dit staat NIET in de handleiding
als je wil weten hoe, geef maar een gil, dan bezorg ik je de werkwijze.

Binnenkort wil ik trouwens ook eens een stuk dry agen.
wil graag je ervaringen horen...
Ik hoop dat je voor dat geld meer dan enkel droge worstjes erin gaat hangen? :ROFLMAO:;)
 
Dat is een mooi apparaat!
Daar zal denk ik heel wat brandstof doorheen gaan ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan