BasBQ
Beef en Steak

Masterbuilt ervaringen

Ik zou het multi cooking system van probbq nog even tonen hier, voelt heel degelijk aan en past ook perfect...Bekijk bijlage 12305Bekijk bijlage 12306Bekijk bijlage 12307

En nu dus de originele deflector over en meteen een pizzasteen 💪🏻
Ik wil geen partypooper zijn, maar ge moet het onderstel 45° draaien. Die beugels met de puntjes horen voor en achter te staan. De roosters liggen wel goed, maar zo gaat de planchaplaat niet passen, zoals op uw eerste foto al het geval is (hij ligt schuin precies). Nu, mss dat je snel een opstelling deed en daar niet naar gekeken hebt, maar het wel weet. :D
 
Laatst bewerkt:
Hierbij het resultaat van mijn eerste kookbeurt op de MB. Smaakte goed en wat een plezier om op deze manier te koken. Ik zag op de site van bastard de tip om niet hoger te gaan dan 275 graden de eerste paar keer van gebruik. Dat ook maar aangehouden voor de zekerheid. Vandaag een beer can chicken op het menu :) .
9DD49DB6-455A-44FA-A9B4-A5133D9D882A.jpeg
 
Ik wil geen partypooper zijn, maar ge moet het onderstel 45° draaien. Die beugels met de puntjes horen voor en achter te staan. De roosters liggen wel goed, maar zo gaat de planchaplaat niet passen.
Hierbij het resultaat van mijn eerste kookbeurt op de MB. Smaakte goed en wat een plezier om op deze manier te koken. Ik zag op de site van bastard de tip om niet hoger te gaan dan 275 graden de eerste paar keer van gebruik. Dat ook maar aangehouden voor de zekerheid. Vandaag een beer can chicken op het menu :) .Bekijk bijlage 12316

Het verschil tussen een pizza in de oven of op de kamado, is de temperatuur. Ovens gaan meestal maar tot 250° en dus moet de pizza er wel ff in. Hetgeen ik gemerkt heb, is dat hij veeeeeeeeel lekkerder is als hij snel heel veel hitte krijgt. In 3, max 4 min klaar en heerlijk. Als ik pizza's op de KJ maak, zit ik aan 350 à 400°. Maar begrijp dat je de eerste sessies het wat kalmer aan wilt doen. Maar probeer zeker in de toekomst naar minstens 350° te gaan met deze opstelling: https://bbqproof.nl/bbq-blog/de-beste-pizza-set-up-voor-een-kamado-bbq/

Maar de pizza ziet er heerlijk uit.
 
Ik wil geen partypooper zijn, maar ge moet het onderstel 45° draaien. Die beugels met de puntjes horen voor en achter te staan. De roosters liggen wel goed, maar zo gaat de planchaplaat niet passen, zoals op uw eerste foto al het geval is (hij ligt schuin precies). Nu, mss dat je snel een opstelling deed en daar niet naar gekeken hebt, maar het wel weet. :D
Alleen maar fijn hoor, dank voor de tip! Was idd even snel, maar viel mij ook al op de hij scheef lag, thanks!
 
Het verschil tussen een pizza in de oven of op de kamado, is de temperatuur. Ovens gaan meestal maar tot 250° en dus moet de pizza er wel ff in. Hetgeen ik gemerkt heb, is dat hij veeeeeeeeel lekkerder is als hij snel heel veel hitte krijgt. In 3, max 4 min klaar en heerlijk. Als ik pizza's op de KJ maak, zit ik aan 350 à 400°. Maar begrijp dat je de eerste sessies het wat kalmer aan wilt doen. Maar probeer zeker in de toekomst naar minstens 350° te gaan met deze opstelling: https://bbqproof.nl/bbq-blog/de-beste-pizza-set-up-voor-een-kamado-bbq/

Maar de pizza ziet er heerlijk uit.
Ik heb idd deze setup aangehouden (inclusief de moeren). Zodra de kamado een paar is gebruikt wil ik gaan voor een temperatuur tussen de 350 - 375 en dan rond de 6-7 minuten. Ben dan erg benieuwd naar het resultaat. Thanks voor de tips!
 
Ik heb idd deze setup aangehouden (inclusief de moeren). Zodra de kamado een paar is gebruikt wil ik gaan voor een temperatuur tussen de 350 - 375 en dan rond de 6-7 minuten. Ben dan erg benieuwd naar het resultaat. Thanks voor de tips!

Als je de pizza 6 a 7 min laat liggen bij 350°, gaat hij te ver zijn, vrees ik. Maar het zal ook afhangen van de dikte van het deeg. Ik heb ze graag dun en op 4 min zijn ze echt wel klaar.
 
bedankt voor de tip en zal bij 4 minuten wel een check doen. Pizza is trouwens perfect bij een feestje als alles vooraf wordt klaar gelegd icm korte grill tijd.
 
Stomme vraag misschien, maar of en zo ja, welke pizzaschep gebruiken jullie icm de MB?

die van kamado lijkt mij wat dik en minder praktisch, metaal lijkt handig, maar veel zijn erg dun, ben benieuwd naar jullie ervaringen...
 
Ik heb zo'n metalen schep en ik heb het idee dat een houten beter is omdat hout vocht op kan nemen en je daardoor geen condens onder de pizza krijg waardoor de pizza minder snel blijft plakken.
Maar als je alles een beetje onder controle hebt werkt die metalen ook best prima

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk
 
Werkt perfect als je het mij vraagt. Ik houd van dunne "Italiaanse " pizza's en hier kunnen mooie grote op. Ik heb er een paar bekeken, maar veel waren mij te klein. Ook voor flammkuchen die ik regelmatig maak.

a3b9d0e2d8e8083f16896e796822c473.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
 
Ik heb gewoon een metalen via Bol gekocht. Ik heb totaal geen last van plakkerige pizza’s. Ik doe bloem op de schep, alsook net voor de eerste pizza op de steen. Na een 4-tal minuten is hij klaar en ligt hij zelfs los op de steen.
 
Stomme vraag misschien, maar of en zo ja, welke pizzaschep gebruiken jullie icm de MB?

die van kamado lijkt mij wat dik en minder praktisch, metaal lijkt handig, maar veel zijn erg dun, ben benieuwd naar jullie ervaringen...
Naast mijn MB heb ik ook een houtoven om pizza's in te maken. Ik gebruik hiervoor een metalen schep. Ik gebruik wat griesmeel om het plakken te voorkomen.
 
Als het goed is komt volgende week een Kamado Joe Kontrol Tower top vent binnen die ik op mijn Masterbuilt wil plaatsen als ik de MB wil gebruiken tijdens een beetje regen.
Deze past op een KJ classic. Hoef toch nergens anders hier rekening mee te houden?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Volgens mij heb ik een aantal reacties terug (of een andere pagina) gelezen dat het vilt mogelijk vervangen dient te worden vanwege de fitting. Kan iemand dit bevestigen/ontkrachten?
 
Even een vraag, onder de lichte invloed van alcoholische versnaperingen heb ik mijn impulsieve trekken niet onder controle kunnen houden. Ik heb een masterbuilt gekocht, past zoiets in een Volvo XC60 of moet ik een aanhanger regelen?
 
De doos is vrij groot en naar mijn weten moet de kamado rechtop vervoerd worden. Zou het ook niet uit de doos halen bij het vervoeren. Ik denk dat het net zal passen, maar heb je geen mogelijkheid om het gratis te laten bezorgen? Weet je zeker dat er niets kan misgaan. En als er iets misgaat zou je het kunnen verhalen op de verkoper.
 
Even een vraag, onder de lichte invloed van alcoholische versnaperingen heb ik mijn impulsieve trekken niet onder controle kunnen houden. Ik heb een masterbuilt gekocht, past zoiets in een Volvo XC60 of moet ik een aanhanger regelen?
Zo'n XC60 is veel te nieuw hé, mijn 940 station had er geen moeite mee hoor. Moet wel zeggen dat ik een showroom model had en dus niet de originele verpakking. Ik heb hem zonder onderstel en zonder topvent net in de kofferbak kunnen schuiven, rechtop.

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan