@Sticky Fingers Ziet er mooi uit! Die eendenborst ziet er ook beter uit dan de mijne van laatst. Die had ik eigenlijk te lang laten drogen waardoor de smaak te sterk werd, vond ik niet zo lekker. Maar ik ga het tzt even opnieuw proberen. Andere kruiden, en minder lang.
Ik had van de week 2 procureurs "over", elk zo'n 1100gr. Gekruid met nitrietzout, peper, knoflook, bruine suiker en gemalen mosterdzaad. Ze hebben een dikke 2 weken in de koelkast gelegen om te pekelen, daarna 11 uur koud gerookt met appel/hickory pellets, en nu hangen ze in de kelder. Same here, het ruikt gelijk heerlijk! Ik ga ze later nog een keertje koud roken, want double smoked is eigenlijk ook wel double lekker. En de rode kleur is gewoon een smaakloze voedsel kleurstof, omdat het kan
Het is nu wel knap kouder dan de laatste keer, dus ik denk dat deze pas rond april echt klaar zullen zijn
Eigenlijk ook wel beter zo. Van de zomer was het te warm waardoor alles eigenlijk wel iets te snel ging. Het werd gelukkig niet ranzig ofzo, maar ik vond het wel even spannend.
Bekijk bijlage 72580