Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Lekker bezig Ralph!
Wat voor een kruiden heb je gebruikt ?
Haha dat kan ik me voorstellen!En dat rook toch een portie![]()
Da's een flinke lijst met kruiden
Ik ben zelf niet zo handig met kruiden, ik ben daarom liever wat terughoudend maar veilig![]()
Het lijkt wel of ik dit topic kaap, is niet de bedoeling! De titel omschrijft alleen zo mooi hoe ik in de charcuterie zit!
Laatst een rundermuis gekocht, zat nog keurig in het vacuüm om te rijpen na de slacht… iets langer dan gepland nog laten liggen…
Bij geurtjes is eigenlijk de regel, niet doen..., het is de $$ besparing niet waard.
Ik durf aardig wat aan, maar verdachte luchtjes helemaal bij rauw vlees zijn een absolute no-go.
Sommige bacteriën kunnen je ook veel later nog heel erg ziek maken![]()
Ik heb de geur eerder eens gehad bij rundvlees, dat destijds laten luchten en de geur was weg. Vervolgens bereid en het smaakte heerlijk.
Bij deze ga ik er ook vanuit dat het toch wel goed zit, het is ondertussen gepekeld, de textuur is goed (niet slijmerig), de kleur is goed en de geur wordt steeds beter.
Ik heb op het forum ook wat artikelen gelezen hierover, “poepige” Tomahawk was de omschrijving en ook dat was goed en werd herkend als de vacuüm-nat rijp-lucht.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zonde van het vlees, de andere ingrediënten en de moeite inderdaad maar wel verstandig, een voedselvergiftiging of iets wat die richting op gaat word je ook niet vrolijk van.Nou, ik heb de boel toch weg gedaan… de geur hangt in het hele huis en dat is het me niet waard.
Andere keer maar weer beter!
Als troost heb ik gelukkig nog deze heerlijke coppa![]()
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Als je dan keertje iets leuks van een rundermuis wilt maken maak je eens Nagelhout “ Neagelholt “ een heerlijk simpel stukje charcuterie uit de Achterhoek, het eenige dat je nodig hebt is zout / nitrietzout, nootmuskaat en kruidnagel.Laatst een rundermuis gekocht
Als je dan keertje iets leuks van een rundermuis wilt maken ( met een runder achtermuis gaat het ook ) maak je eens Nagelhout “ Neagelholt “ een heerlijk simpel stukje charcuterie uit de Achterhoek, het eenige dat je nodig hebt is zout / nitrietzout, nootmuskaat en kruidnagel.
Bekijk bijlage 73667Bekijk bijlage 73669Deze is net iets te lang gedroogd maar de smaak was lekker ( nu ik dit type krijg ik weer zin om nagelhout te maken)
Beter! Zonde natuurlijk van het vlees en de tijd die je er al ingestoken had, maar de gezondheid van jou en je gezin is belangrijker.Nou, ik heb de boel toch weg gedaan… de geur hangt in het hele huis en dat is het me niet waard
Nou, ik heb de boel toch weg gedaan… de geur hangt in het hele huis en dat is het me niet waard.
Andere keer maar weer beter!