Beef en Steak

Mijn laatste BBQ aanwinst

De Kamado Joe is de tuin uit. Niks mis met die kamado hoor. Maar er was het e.e.a. waar ik me persoonlijk aan stoorde. Zoals de roosters die niet lekker strak lagen, heel veel hoeken en gaten waar vet in kan gaan zitten. De ring om de firebox die nagenoeg niet schoon te krijgen was.

Dus nu weer back to basic 😜
Ga je ook eens een vergelijking video maken? Met bijvoorbeeld je nieuwe aanwinst en je Summit? #dtv

Laat je het ook zien als je het gemonteerd hebt? Ben zeer benieuwd @BM77
Dat is zeker wel de bedoeling maar ben er nog niet aan toe gekomen om de deur en het scharnier te monteren.

Wel heb ik inmiddels de deur en omkasting zwart gespoten met zwarte 800 graden lak en daarna 800 graden blanke lak eroverheen. Dit hangt nog in de schuur en moet later nog gepolijst worden om het wat meer te laten glimmen en in de buurt van de WSM zwart te laten komen kwa kleur.

En aangezien ik toch met hittebestendige lak bezig was meteen maar even het houtkacheltje meegepakt 🔥

20241006_172329.jpg

Ga je ook eens een vergelijking video maken? Met bijvoorbeeld je nieuwe aanwinst en je Summit? #dtv
Nee, die video’s zijn leuk voor de views maar dragen eigenlijk niet heel veel bij. De Summit is een heel andere barbecue dan een kamado. Kookt meer als een gewone Weber dus dan is het lastig vergelijken.

Nee, die video’s zijn leuk voor de views maar dragen eigenlijk niet heel veel bij. De Summit is een heel andere barbecue dan een kamado. Kookt meer als een gewone Weber dus dan is het lastig vergelijken.
Ah, ok! In ieder geval veel plezier met je nieuwe aanwinst!

9a8a938ec0260f246b8c5ef0800f4c32.jpg

Na lezen van reviews over de Inkbird ISC-027BW toch opgeopend geretourneerd en de Flame Boss 400 besteld.

Nu in gebruik voor pulled pork en erg tevreden.
Geen overshoots, fijnmazige regeling.
Blij mee.

Die bakken ga ik ook bestellen.
Ga starten met volledig terug in orde zetten van een oldtimer.
Mooie grote om onderdelen in te reinigen. Bedankt voor de tip.

Die bakken ga ik ook bestellen.
Ga starten met volledig terug in orde zetten van een oldtimer.
Mooie grote om onderdelen in te reinigen. Bedankt voor de tip.
Gelijk een ultrasoonreinigertje aanschaffen....Beetje grote is ook weer handig voor je BBQ roosters

Wegens de positieve commentaren op deze site een The Columbus kamado aangeschaft, model Pro line large q.

Voorzien van fiberglass afdichting, regenbestendige margrietschijf, vuurschaal in 9 delen, mand met kolenverdeler, multi cook systeem, heat deflector in 2 delen, rooster in 2 delen, regenzeil, pizzasteen, one minute lighter en een zak marabu houtskool.

En al dit moois voor een prijs van 749 eur. En dan ook nog eens 20 jaar garantie op de ketel en het deksel.

Een speciale vermelding voor de verdeler van de Columbus kamado's, Amagard.com want de eerste kamado bleek bij het uitpakken beschadigd, een stuk uit het keramiek en gebarsten, schuld van de externe transporteur, op de plaats van de schade was er ook een gat in de doos waar iets overheen gekleefd was. Ik heb dit gemeld aan Amagard met foto's erbij en 2 dagen later stond er een nieuw exemplaar voor de deur zonder schade deze keer.

Ik vermoed dat hij zeer goed gaat afsluiten want heb in het donker mijn krachtige zaklamp op de felste stand in de kamado gelegd met deksel dicht en vanbuiten nergens ook maar een streepje licht te bespeuren.

Ik vraag mij alleen nog af waarvoor het onderdeel op foto 3 moet dienen?

DSC_4768.JPG

DSC_4771.JPG

DSC_4773.JPG

Ja idd die ring, mijn wok past er op, dat ik daar zelf niet op kwam :unsure:

De schoonzoon gaat nog komen helpen om hem buiten te zetten (dorpel deur) en denk dat het eerste gerecht gerookte mosselen gaan zijn.

In je roosterhouder zie je puntjes zitten. Daar passen die rondjes van je mysteriedeel in.
Je kunt je platesetters dus ook hoger doen. Of er nog iets tussen hangen zonder dat het direct op de platersetters ligt.

In je roosterhouder zie je puntjes zitten. Daar passen die rondjes van je mysteriedeel in.
Je kunt je platesetters dus ook hoger doen. Of er nog iets tussen hangen zonder dat het direct op de platersetters ligt.

Ja ik snap het, platesetter of wat anders op het mysteriedeel. thx (y)

Dit weekend binnen gekregen. Gelijk een "pinkeltje complex" mijn Q is te klein.......
Maar ideaal als serveerschaal en werk bak om te kliederen met rubs, pizza`s te stretchen etc. Nog bedankt voor de tip @Smokin' Yuma !
Die bakken en afdek dienbladen kun je bij de Sligro groningen voor een habbekrats kopen RVS in veel maten en 2 diktes.....ze gaan verhuizen en ruimen veel op....

Terug
Bovenaan Onderaan