Wegens de positieve commentaren op deze site een The Columbus kamado aangeschaft, model Pro line large q.
Voorzien van fiberglass afdichting, regenbestendige margrietschijf, vuurschaal in 9 delen, mand met kolenverdeler, multi cook systeem, heat deflector in 2 delen, rooster in 2 delen, regenzeil, pizzasteen, one minute lighter en een zak marabu houtskool.
En al dit moois voor een prijs van 749 eur. En dan ook nog eens 20 jaar garantie op de ketel en het deksel.
Een speciale vermelding voor de verdeler van de Columbus kamado's, Amagard.com want de eerste kamado bleek bij het uitpakken beschadigd, een stuk uit het keramiek en gebarsten, schuld van de externe transporteur, op de plaats van de schade was er ook een gat in de doos waar iets overheen gekleefd was. Ik heb dit gemeld aan Amagard met foto's erbij en 2 dagen later stond er een nieuw exemplaar voor de deur zonder schade deze keer.
Ik vermoed dat hij zeer goed gaat afsluiten want heb in het donker mijn krachtige zaklamp op de felste stand in de kamado gelegd met deksel dicht en vanbuiten nergens ook maar een streepje licht te bespeuren.
Ik vraag mij alleen nog af waarvoor het onderdeel op foto 3 moet dienen?