Beef en Steak

Mijn laatste BBQ aanwinst

Het is weer einde seizoen dus nog even bij het tuincentrum geweest voor aanbiedingen. De oude is nog niet stuk maar red het voorjaar ook niet. 😬

20240923_203011.jpg

Gisteravond om 20.30 aangestoken, en vanochtend om 6.45 hield hij er net mee op, dus zeg maar ruim 10 uur (y)
Ik heb deze pallets gebruikt: https://www.pure-vlam.nl/product/14145357/premium-apple-blend-pellets-12-7kg-afhaalprijs

Aansteken ging probleemloos. Ongeveer 20 seconden de gasbrander erop gehad, toen de vlam een minuutje door laten branden, en daarna "uitgeblazen". Hij bleef de hele nacht mooi doorgloeien en het vuur is ook niet overgeslagen naar de andere banen. Wel heb ik voor de zekerheid de pallets vooraf goed gedroogd in de oven.

Kortom, alles paletti 🎉

Wat voor pallets? Europallets?

(sorry, ik kon het niet laten, "pallet" is echt iets anders dan "pellet" hoewel je het allebei kan opstoken, maar de pallets doe je maar beter in de allesbrander)

Heb je er simpelweg een toegevoegd of ruimte gemaakt door er 1 weg te doen @noskos?

Jij kan je eigen bbq experience center beginnen met alles wat nu in je handtekening staat

Heb je er simpelweg een toegevoegd of ruimte gemaakt door er 1 weg te doen @noskos?

Jij kan je eigen bbq experience center beginnen met alles wat nu in je handtekening staat
De Kamado Joe is de tuin uit. Niks mis met die kamado hoor. Maar er was het e.e.a. waar ik me persoonlijk aan stoorde. Zoals de roosters die niet lekker strak lagen, heel veel hoeken en gaten waar vet in kan gaan zitten. De ring om de firebox die nagenoeg niet schoon te krijgen was.

Dus nu weer back to basic 😜

• Leuk
Waarderingen: BM77
De Kamado Joe is de tuin uit. Niks mis met die kamado hoor. Maar er was het e.e.a. waar ik me persoonlijk aan stoorde. Zoals de roosters die niet lekker strak lagen, heel veel hoeken en gaten waar vet in kan gaan zitten. De ring om de firebox die nagenoeg niet schoon te krijgen was.

Dus nu weer back to basic 😜
Ga je ook eens een vergelijking video maken? Met bijvoorbeeld je nieuwe aanwinst en je Summit? #dtv

Laat je het ook zien als je het gemonteerd hebt? Ben zeer benieuwd @BM77
Dat is zeker wel de bedoeling maar ben er nog niet aan toe gekomen om de deur en het scharnier te monteren.

Wel heb ik inmiddels de deur en omkasting zwart gespoten met zwarte 800 graden lak en daarna 800 graden blanke lak eroverheen. Dit hangt nog in de schuur en moet later nog gepolijst worden om het wat meer te laten glimmen en in de buurt van de WSM zwart te laten komen kwa kleur.

En aangezien ik toch met hittebestendige lak bezig was meteen maar even het houtkacheltje meegepakt 🔥

20241006_172329.jpg

Ga je ook eens een vergelijking video maken? Met bijvoorbeeld je nieuwe aanwinst en je Summit? #dtv
Nee, die video’s zijn leuk voor de views maar dragen eigenlijk niet heel veel bij. De Summit is een heel andere barbecue dan een kamado. Kookt meer als een gewone Weber dus dan is het lastig vergelijken.

Nee, die video’s zijn leuk voor de views maar dragen eigenlijk niet heel veel bij. De Summit is een heel andere barbecue dan een kamado. Kookt meer als een gewone Weber dus dan is het lastig vergelijken.
Ah, ok! In ieder geval veel plezier met je nieuwe aanwinst!

9a8a938ec0260f246b8c5ef0800f4c32.jpg

Na lezen van reviews over de Inkbird ISC-027BW toch opgeopend geretourneerd en de Flame Boss 400 besteld.

Nu in gebruik voor pulled pork en erg tevreden.
Geen overshoots, fijnmazige regeling.
Blij mee.

Terug
Bovenaan Onderaan