Beef en Steak

Mijn laatste BBQ aanwinst

Hele hoop weer gekocht

- nieuw rooster en slow n sear van onlyfire (beide als backup)
- nieuwe peper & zoutmolen van lars nysom, geen peper meer langs onderkant, zeer tevreden over
- extra tang (voor die prijs kon ik het niet laten liggen, moest er eentje stuk gaan)
- nieuwe weegschaal, want de oude was niet zo accuraat
- extra smasher & 2 kegels voor te smelten
- pizza screen van de buyer voor pizza van buiten naar binnen te brengen, zodat het niet op een bord hoeft te liggen en de bodem nog even wat kan rusten, is eigenlijk eens om te testen als het wat doet
- en nog wat ander kookgerei

IMG_1985.jpg
IMG_1988.jpg

Hele hoop weer gekocht

- nieuw rooster en slow n sear van onlyfire (beide als backup)
- nieuwe peper & zoutmolen van lars nysom, geen peper meer langs onderkant, zeer tevreden over
- extra tang (voor die prijs kon ik het niet laten liggen, moest er eentje stuk gaan)
- nieuwe weegschaal, want de oude was niet zo accuraat
- extra smasher & 2 kegels voor te smelten
- pizza screen van de buyer voor pizza van buiten naar binnen te brengen, zodat het niet op een bord hoeft te liggen en de bodem nog even wat kan rusten, is eigenlijk eens om te testen als het wat doet
- en nog wat ander kookgerei

Bekijk bijlage 67744Bekijk bijlage 67747
Dat is een beste vangst!

Wat is de winst van het pizza scherm?

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk

Mijn nieuwste aanwinst, een A-MAZE-N Pallet smoke / cold smoke generator.

Ik heb laatst voor het eerst koud gerookt in de offset, en ben er erg enthousiast over. Alleen het 12" rookbuisje dat ik nu heb brandt op zn best 4 uur.
Deze brandt ongeveer 11 tot 12 uur met pallets. Ik heb hem specifiek gekocht om er een hele nacht mee door te kunnen roken.

Niet de goedkoopste, maar vanwege de bouwkwaliteit en de dubbele wandjes vind ik hem het waard (y)
Voor wie er ook een wil: https://www.bbqtime.nl/a-maze-n-products-pellet-smoke-generator-205-x-14.html
19-1619-2_jpg.jpg

Laatst bewerkt:
Ben benieuwd.
Hoe je ons op de hoogte hoe hij werkt?

Ben oprecht benieuwd naar deze.
Zal ik doen (y)
Ik ben net weer een boodschappenlijstje aan het maken voor de volgende keer 😁

Heb trouwens ook nog een hygrometer voor in de kelder besteld, een kleine hangende digitale weegschaal voor het gemak, en wat setjes van deze haken. Ik merkte dat ik eigenlijk maar 2 grote S haken had en die zijn nu al in gebruik. Al die kleine dingetjes 😅
S9a8067153f5e4dca9a36a6f166f77579i_jpg.jpg

Sc8d050ae5f31483986ca5c32510901224_jpg.jpg

images.jpg

Laatst bewerkt:
Eindelijk een vacuümsealer gekocht!

Ik wil voor het eerst vlees gaan pekelen, roken en dan drogen.
Met de equilibrium brine methode, in een vacuümzak.

Trouwens, als je iets op Amazon.nl wilt kopen, check dan ook Amazon.de nog even voor hetzelfde artikel.
Scheelt soms wel een derde van de prijs, verzendkosten zijn vaak hetzelfde, en je kan gewoon met Ideal betalen (y)

Bekijk bijlage 66861

Oh ja, koud roken ga ik met een smoke tube doen, gewoon in de offset.
Heb deze gekocht op Ali voor een euro of 8. Kan ik hem zelf niet voor maken 👍
Bekijk bijlage 66862
En deze pallets: https://www.pure-vlam.nl/product/14145357/premium-apple-blend-pellets-12-7kg-afhaalprijs
Mooi zakje vol, kan ik wel een tijdje mee vooruit.
Ik vraag mij af of dat voldoende is of dat je hem vier keer moet vullen. Ik heb die schelp van Weber en met Smoking Flavours zaagzel. Die wel aanblijft. Maar voor een zalm bv doe ik 2 runs en daar gaat echt veel meer rookmot in.

Vorige week een hittebestendige mat van Napoleon besteld. Ideaal voor vieze en hete roosters of pannen die van de bbq af komen. Kunnen er zo op en dat beschermt mijn buitenkeuken. Vanavond gebruikt en net gewoon afgewassen.
8ec86c387d2978dcb9813013e9d26447.jpg

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Kijk dat is een slim iets. Gelukkig Alu zijpanelen maar een houten ‘werk’ tafel die leuke halve manen gebrand heeft van roosters en deflectors 😂

Ik vraag mij af of dat voldoende is of dat je hem vier keer moet vullen. Ik heb die schelp van Weber en met Smoking Flavours zaagzel. Die wel aanblijft. Maar voor een zalm bv doe ik 2 runs en daar gaat echt veel meer rookmot in.
Ga ik met een weekje of 2 uitproberen (y)

De meeste reviewers zeggen dat ze makkelijk 11 tot 12 uur halen met pallets.
Hij is trouwens wel specifiek bedoeld voor pallets, ze beloven niks over rookmot.

Laatst bewerkt:
Vorige week een hittebestendige mat van Napoleon besteld. Ideaal voor vieze en hete roosters of pannen die van de bbq af komen. Kunnen er zo op en dat beschermt mijn buitenkeuken. Vanavond gebruikt en net gewoon afgewassen.
8ec86c387d2978dcb9813013e9d26447.jpg

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Hé, deze had ik gemist. Kan ik ook een Divide en Conquer systeem hier op zetten? Of is ie dan niet hoog genoeg?
Loop er altijd mee te klooien waar ik die ff snel kwijt moet.

Nieuwe vacumeermachine van Vevor. Kleine broertje van Lidl staat er naast (die gaat op marktplaats).
2024-07-27 09.40.30.jpg

Upgrades voor de WGA:
  • Luchtshuiven
  • Offset plate
  • Knopjes voor de ventilatieschuiven
2024-07-27 10.01.18.jpg

Zo komt het wel goed met die ribs op de WGA:
2024-07-27 10.34.02.jpg

Zelfde knopjes ook op de ventilatieschuiven van de WSM (4 stuks). Dit is echt wel een mooie verbetering. Makkelijker te bedienen, heel makkelijk zien / voelen of een schuif open of dicht staat, èn niet meer je klauwen verbranden omdat het teveel moeite is om die handschoenen even aan te doen:
2024-07-27 09.58.50.jpg

Laatst bewerkt:
Erg benieuwd naar deze thermometer.
Ligt er nu op en doet wat het moet doen. Enkel jammer dat hij geen schatting maakt van de resterende tijd. Want mijn vrouw wil dat weten voor de sides :D

Een vriend van mij heeft de Meater+ en die geeft wel resterende tijd.

Ontvangst van de BT is goed. Steekt nu in een varkenshaasje in de KJJ. En heb tot een 10-tal meter ontvangst met een goed geïsoleerde meer er tussen.

Mijn oude Inkbird 6x deed het niet meer en dus snel een ander besteld. Is aan het opladen nu, dus ben benieuwd vanavond.

Bekijk bijlage 67926
Erg benieuwd naar deze thermometer
Ligt er nu op en doet wat het moet doen. Enkel jammer dat hij geen schatting maakt van de resterende tijd. Want mijn vrouw wil dat weten voor de sides :D

Een vriend van mij heeft de Meater+ en die geeft wel resterende tijd.

Ontvangst van de BT is goed. Steekt nu in een varkenshaasje in de KJJ. En heb tot een 10-tal meter ontvangst met een goed geïsoleerde meer er tussen.
bedankt voor het delen van je bevindingen ! Meater + is wel meteen weer een stuk duurder. Wil hem eigenlijk gebruiken voor spitbereidingen.

Erg benieuwd naar deze thermometer

bedankt voor het delen van je bevindingen ! Meater + is wel meteen weer een stuk duurder. Wil hem eigenlijk gebruiken voor spitbereidingen.
Ik vind hem ideaal. Natuurlijk geen wifi, maar doet wat moet. Ik heb 2 kamado’s en volgende week effectief 2 thermometers nodig en blijkt dat die ene niet meer gaat. Dus hals over kop deze besteld in de hoop dat het wat was. Voor mijn doeleinde perfect.

Terug
Bovenaan Onderaan