Beef en Steak

Mijn laatste BBQ aanwinst

Een hele tijd geleden heb ik ergens een base van een kamado Joe big Joe op mogen halen.
Destijds met het idee hier een plantenbak van te maken.

Gaande weg ben ik op het idee gekomen om er een soort van ofyr van te maken.

Een plaat van 1 mtr doorsnede met de steun erbij besteld bij grillrost.com en het is zover.

Als vuurkorf heb ik er een oude wasmachinetrommel in gezet.

Edit; het onderstel had in nog staan van mijn eigen vaste big Joe die inmiddels ingebouwd staat.

IMG_1952.jpeg
IMG_1956.jpeg
IMG_1959.jpeg
IMG_1961.jpeg
IMG_1962.jpeg
IMG_1969.jpeg

Toen hij eenmaal ingebrand was maar gelijk wat smashburgers gemaakt, heerlijk!

IMG_1971.jpeg
IMG_1976.jpeg
IMG_1977.jpeg

Laatst bewerkt:
Nice! Ben wel benieuwd: hoe gebruik je je aanwinst op je kamado, want met steel zal de deksel niet dicht kunnen?

En nog meer benieuwd naar de laatste foto: is dat een ouderwetse vuilnisbak die je hebt omgeturnd naar een bruibare Q?
Desel hoeft niet dicht bij wokken, heb ook de Monolith "wokring" welke in de kamado (Grizzly Grill Elite Large) op de vuurkorf wordt gelegd, en die ring heeft een opening van ongeveer 20 cm, waardoor de vlam/warmte omhooggestuwd wordt, en dus de wok "bokkeheet" maakt, waardoor dus de kamado open kan blijven.

De oude vuilnisemmer is mijn "houtskool- container", en ik heb er even tijdelijk mijn "schoorsteentje" opgelegd....

Laatst bewerkt:
De "wokring" of wokbrander welke dus de hitte/vlam stuurt/centreerd naar de wokpan die er dan opgezet wordt...

Zie hier hoe dat werkt !!!

1000026005.jpg

Laatst bewerkt:
Een hele tijd geleden heb ik ergens een base van een kamado Joe big Joe op mogen halen.
Destijds met het idee hier een plantenbak van te maken.

Gaande weg ben ik op het idee gekomen om er een soort van ofyr van te maken.

Een plaat van 1 mtr doorsnede met de steun erbij besteld bij grillrost.com en het is zover.

Als vuurkorf heb ik er een oude wasmachinetrommel in gezet.

Bekijk bijlage 67391Bekijk bijlage 67392Bekijk bijlage 67393Bekijk bijlage 67394Bekijk bijlage 67395Bekijk bijlage 67396

Toen hij eenmaal ingebrand was maar gelijk wat smashburgers gemaakt, heerlijk!

Bekijk bijlage 67397Bekijk bijlage 67398Bekijk bijlage 67399
Super dik gedaan !! Mooi nieuw speeltje (y)

Op speciaal verzoek @Veluwse Bob 😉
Mijn WGA met sinds kort nieuwe houten handvaten, luchtschuiven, handvatjes aan de schijven en een extra zwaar rooster.
Eerder al een plancha en een kolenschotje aangeschaft. Je moet toch wat op vakantie 😜

Bekijk bijlage 67654
machtig mooi, ik doe het nu nog mooi met de standaard wga maar een gadget upgrade komt er zeker

@Sabine hoe bevalt dat extra zware rooster?
Stond nog niet op het lijstje hier maar hey, het word ook ooit weer kerst dus 🤣

Gisteren een verhoogd rooster voor mijn Primo XL gemaakt.

- Rooster 44 cm van de Action voor €3
- Slotbouten, ringetjes en moeren voor €8
Totale schade €11.
Een verhoogd rooster van Primo zelf kost €97. 🤣

Het idee had ik trouwens van bluesmoke-bbq.nl:
IMG_3233.jpeg

IMG_3230.jpeg

Heb net een 57cm weber smokey mountain op de kop getikt op Marktplaats voor slechts 50 euro! Is gebruikt maar echt nog prima. Ik ga hem lekker schoonmaken en wat liefde geven, what a steal!

1000081395.jpg

Voor nog eens 50 euro kon ik meteen z'n pitmaster iq 110 controller ondernemen, waar al netjes een adapter voor gemonteerd zat op de wsm. Erg blij met deze aankoop!

En één van de kettles wordt binnenkort ter adoptie aangeboden...

@Sabine hoe bevalt dat extra zware rooster?
Stond nog niet op het lijstje hier maar hey, het word ook ooit weer kerst dus 🤣
Ik heb hem nu pas een keer gebruikt… en eerlijkheidshalve was ik toen wat te ongeduldig en plakten mijn hamburgers wat. Ga ervanuit dat het beter gaat als ik geen honger heb 😜
Verkoper vertelde dat hij beter warmte vasthoudt en mooiere strepen geeft. (+ beter materiaal)

Gisteren een verhoogd rooster voor mijn Primo XL gemaakt.

- Rooster 44 cm van de Action voor €3
- Slotbouten, ringetjes en moeren voor €8
Totale schade €11.
Een verhoogd rooster van Primo zelf kost €97. 🤣

Het idee had ik trouwens van bluesmoke-bbq.nl:
Bekijk bijlage 67703

Bekijk bijlage 67704
Ik zou toch opletten met galvanische bouten in de Q. Better een rvs zoeken, al zal je dit enkel low en slow gebruiken ?

Ik zou toch opletten met galvanische bouten in de Q.
Ik had inderdaad gekeken naar rvs, maar de zaak waar ik was had die niet liggen in de lengte die ik wilde.
De medewerker waarschuwde me dat gegalvaniseerd kon gaan roesten bij verhitting, maar zijn er nog andere risico’s?

Terug
Bovenaan Onderaan