BasBQ
Beef en Steak

Mijn laatste BBQ aanwinst

ik bbq (bijna) als enige andere vrienden koken gewoon in de keuken.
bij ons is het meestal om de beurt en iedereen doet zijn best, is het dan wat minder, so what, het is toch gezellig...

Paar jaar terug waren we met 5 gezinnen en zijn we begonnen met op zaterdag 5 x per jaar een themanamiddag te doen. Dus bv Mexicaans of Kaas. Maar dat is dan een beetje uit mekaar gevallen door scheidingen en Covid. We hopen dit snel terug op te pikken.

Vroeger was het ook zo dat de meeste kinderen bij mekaar op school en in de klas zaten. Dan werden de kinderen door 1 persoon direct na school opgehaald en kwam de rest daar samen om de kids op te halen en liep dat uit met drank en pizza. Maar ook door de scheidingen wat verloren gegaan.

Tegenwoordig heb ik zo het gevoel dat het vooral altijd van ons moet komen, maar dat heeft vooral ook met de Kamado Joe te maken, vermoed ik :ROFLMAO:. Maar de signalen die ik opvang, lijkt iedereen het te missen en denk ik dat dit weer gaat veranderen. Ben benieuwd.
 
Beetje algemeen. Weer wat kruiden en nitrietzout. Heb nu 5kg liggen en kan dus wel ff verder.

Die gemalen muntblaadjes klonk goed. Maar nu ik ze heb, geen flauw idee wat ik ermee kan :ROFLMAO: Iemand suggesties?

FF702E68-6D97-4D3E-96D0-518E6FB19CEE.jpeg
 
Jep, nu MOET je alweer naar de Turkse slager ondanks dat je net een hele kist vlees hebt gekocht 🤣🤣 past prima bij een hele lamsbout 😍
 
Net langs de boerderij wat Duroc gaan halen. De Boston Butt was er niet bij en kan ik binnen 2 weken gaan halen.

Ik had 2 x buikspek. Ik wist dat ik van 1 burnt ends ging maken, maar ben vergeten wat ik met de andere ging doen :ROFLMAO:

Iets meer dan 7kg samen. Vrouwtje weer ni blij dat het vlees telkens een serieus bedrag is en dan weet ze nog niet dat de BB er nog aan komt :p

Bekijk bijlage 21023
Wauw , prachtig pakket voor een mooi aantal etentjes !! Toch zalig om te weten waarvan het vlees komt én de plaatselijke economie te steunen. Niet blij zijn om het budget voor het vlees maar wel lekker smullen achteraf! :ROFLMAO: Wetende dat de restaurants al een hele tijd toe zijn eet je even goede of soms zelfs betere kwaliteit voor een fractie van de prijs (of dezelfde). Daarbovenop kan je ook iets drinken zonder dat je een BOB moet aanduiden. Zo bekijken mijn vrouw en ik het momenteel sinds heel het Corona-gebeuren.
 
Idd, het budget van restaurantbezoekjes steekt nu hierin. Ik zei net dat ik ook eens in de Makro wil gaan kijken en krijg hier de volle lading :oops:
 
Dat snap ik ergens wel, een bezoekje aan de Hanos/Marko zijn vaak behoorlijk prijzige uitjes :ROFLMAO:

Alleen als je het afzet tegen een gemiddeld restaurant bezoek valt het allemaal wel weer mee. Al kan ik daar ook erg van genieten trouwens.
Maar omdat restaurant bezoek er nog niet in zit zojuist wat spullen voor het weekend binnen gekregen.

Beef ribs en een aardig stukje zalm om te roken, keurig geleverd door de forumsponsor.

814D4949-7522-428C-8C66-5E17F18E4990.jpeg

7110AD43-8212-4A19-829E-0FE1BC4EE23C.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Weer een lekkere bestelling gedaan bij de boer. 1 ribeye, 2 entrecotes, 2 stukken schenkel, 2 stuks skirt steak, 1/2 picanha, 3kg rundernek. De picanha en 1 skirt steak zijn direct op gegaan. De rest in de vriezer.
07211ca2dde02554988d834e3ee6f2dc.jpg


Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk
 
Voor morgen een mooie Sashi cote de boeuf

20210508_110857.jpg
 
Mmmm lekker stukjes vlees allemaal! Van de week een pakket bij livar.nl besteld. Ziet er ook prima uit en het merendeel zal ook wel op de Q belanden 🙂

7F6A0AC4-D781-44D5-BEB7-356B9D00A724.jpeg
 
Een leuke maaltijd bereiden voor mijn vrouw voor moederdag gaf me de gelegenheid om nog wat materiaal aan te schaffen: e1en hasselback snijset en de cast iron sizzling plate van The Bastard.
De aardappelen waren ook nieuw trouwens;)

20210509_111550.jpg


20210509_111711.jpg
 
Die hasselback snijset lijkt mij enorm handig. Hoeveel ruimte zit er tussen de spijlen?
Lijkt mij idd ook handig, vraag me alleen ook af hoe het qua diepte (in het blok) i.c.m. "minder gunstig gevormde" aardappelen zit. Ben bang dat net zoals bij enkele frites snijders die ik heb gehad, het uiteindelijk toch weer handiger is om met de hand te snijden 🙃
 
Die hasselback snijset lijkt mij enorm handig. Hoeveel ruimte zit er tussen de spijlen?
Er zit een 3-tal mm tussen de spijlen. Laat je toe om mooie egale insnijdingen te maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Beun
Lijkt mij idd ook handig, vraag me alleen ook af hoe het qua diepte (in het blok) i.c.m. "minder gunstig gevormde" aardappelen zit. Ben bang dat net zoals bij enkele frites snijders die ik heb gehad, het uiteindelijk toch weer handiger is om met de hand te snijden 🙃
Meestal heb ik genoeg aardappelen om er de mooiste exemplaren uit te sorteren. De pinnetjes in het onderstel die de aardappel op zijn plaats dienen te houden mochten volgens mij wel iets langer zijn.
 
Bedankt voor je snelle reactie. Het verschil met frites (waarbij de aardappelen meestal te groot zijn) je hier dan wel wat selectiever kunt zijn met de beschikbare aardappelen. Ik zet hem op mijn verjaardagslijstje :)
 
Bekijk bijlage 21328
Simpel ei van de Intratuin. Hierop eerst maar eens een jaartje spelen na 7 jaar Weber 57. Daarna zien welke maat Kamado Joe er komt :)
Je zal verrast zijn! Zo'n kleintje een jaartje proberen vraagt wel snel naar meer roosterruimte! Het heeft voor mij wel de doorslag gegeven om een Summit te bestellen. Maar ik blijf ook m'n webers geweldig vinden

Echt heel veel (test) plezier ermee!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan