Beef en Steak

Mijn laatste BBQ aanwinst

Wauw, het is wel geweldig als je precies weet wat er in is gegaan, maar is wel een opgave denk ik.
Je krijgt toch een soort van band met het beestje, maar snap je wel.
Succes met het opvoeden van het nieuwe knorretje.

Low en slow op de 57 GBS

Wauw, het is wel geweldig als je precies weet wat er in is gegaan, maar is wel een opgave denk ik.
Je krijgt toch een soort van band met het beestje, maar snap je wel.
Succes met het opvoeden van het nieuwe knorretje.

Low en slow op de 57 GBS
Ik moet zeggen dat het me deze keer eigenlijk verbazingwekkend makkelijk afging. Dit varken was zelfs aanhankelijker dan de vorige. Vorige keer heb ik er wel even wakker van gelegen, nu weinig moeite mee gehad. Net zo weinig als ik mijn hanen slacht.

Mocht je de ruimte hebben, probeer het eerst met een kip. Die zijn wat minder aanhankelijk en zijn heel makkelijk zelf te slachten en je leert dan wat je echt kan 😉

Hahahaha heb het wel eens voorgesteld maar dan schieten de tranen hier in de ogen (en nee niet in die van mij)
Mag zelfs niet eens een big op het spit rijgen, want we weten wel waar het vandaan komt maar mag er niet op lijken

Low en slow op de 57 GBS

Gaat mij een stap te ver om zelf te mesten, te laten slachten en op de eten. Wellicht hypocriet maar dieren waar ik een band mee heb komen niet op mijn bord. Varkens zijn intelligente dieren en aanhankelijk als je ze 1 op 1.....

In China koken en villen ze honden levend. En als ze gillend uit het kokende water proberen te komen dan worden ze ruw teruggeduwd met tangen of stokken. Tis maar hoe je er tegenaan kijkt.

Thanks guys! Heb toch maar een berichtje met foto's gestuurd naar de bastaarden. Net mijn eerste mes binnen gekregen. Blij!

Update: minder blij. Een van de bouten is kapot gedraaid dus geen bbq dit weekend. Bastard heeft geantwoord dat ze niks gaan doen met de craquelé. Koelkast vol met vlees... als ik dit had geweten was ik voor de BGE gegaan. Baal hier stevig van.

Bekijk bijlage 19990
Wat een klote service dat ze gewoon zeggen we gaan er niks mee doen.

1FE46BDA-D7F4-4CA7-BD38-3C6C587CEB73.jpeg

Vrouwlief was vannochtend even voor mij langs de AH gereden

Bastard heeft geantwoord dat ze niks gaan doen met de craquelé. Koelkast vol met vlees... als ik dit had geweten was ik voor de BGE gegaan. Baal hier stevig van.
Man dat is balen zeg. Ik zou er ook niet mee akkoord gaan. Het hoort gewoon niet in een nieuw product. Hopelijk wordt het alsnog opgelost.

Vandaag gehaald bij de ...wei in aanbieding
Eindelijk is het er toch van gekomen. 🥳🎉🥳 morgen maar ff testen

Bekijk bijlage 20333

Bekijk bijlage 20334
Gefeliciteerd met je aankoop. Omdat ik er nog eentje aan mijn zwager kade wil doen heb ik ook even gekeken naar de prijzen bij de Kar... maar daar schrok ik wel van. Wat zijn die dingen in prijs gestegen, zeg. Vorig jaar was de nieuwprijs nog een euro of 89 . Toen gekocht omdat er nog 25% vanaf ging. Nu is de nieuwprijs 105 euro.
Evengoed ga je een hele hoop plezier hebben van je WGA. Vergeet niet om de foto's te posten hier en je recepten te delen. Daar houden we hier zo van..

Heb je ze nog extra geseasoned?
Een laagje "extra" of 3 minimaal zou ik wel doen..... anders krijg je je steak er niet meer uit :ROFLMAO: Die fabrieks seasoning is alleen maar zodat je ze niet onder de roest uit de verpakking haalt en stelt verder niets voor...Zijn prima pannen overigens!

Terug
Bovenaan Onderaan