Beef en Steak

Mijn laatste BBQ aanwinst

Hier is er ook al eens protest wanneer ik weer een mooi stukje vlees heb gescoord bij de slager.
Maar dat protest verstomt meestal wanneer er gegeten wordt, heb mijn vrouw ook duidelijk gemaakt dat ik liever een paar euro meer betaal voor vlees van goede kwaliteit (en dat het nog steeds goedkoper is dan op restaurant).

Daar heeft mijn vrouw ook geen problemen mee. Ook niet als ik elke week eens een lekker stuk ga kopen. Zij valt meer over het feit dat ik telkens kilo's mee breng om in te vriezen en pas aan de kassa tot de conclusie kom dat het een serieus bedrag is. We hebben een gezamenlijk budget voor het dagelijkse leven en aparte rekeningen voor onze eigen zaken. Het is zelfs zo dat ik vaak bier en vlees van mijn eigen budget koop om geen commentaar te krijgen :ROFLMAO:

Maar denk wel dat ik me wat meer moet concentreren op kleinere stukken zodat we ons niet genoodzaakt voelen om telkens mensen uit te nodigen :p

5e74a80b625eb4302f6d32a82c197162.jpg
3f567e104904502b07960afcffd92d45.jpg

Nieuw dartbord nu op naar 180

ik wist niet dat dit bestond. Hoe is je wederhelft er onder?

Ik geef haar geen ongelijk. als je ziet wat ik afdok voor die 3 stukken vlees, dan is dat wel ff slikken. Prijs per kilo valt mee, maar je mispakt je daarin. Ik heb de KJ van vorig jaar en ging rund halen bij de boer. Eerste keer €196 en een maand later weer voor €230. Nu, daar is tot vorige week wel van gegeten, met een paar keer dat ik tussenin iets anders ging halen bij de slager.

Gisteren toch wel beseft telkens je lekkere brokken erop legt, dat dit uiteindelijk wel een hele som is. En dat met onze levensstijl en verbouwingen, doet dat bij 'haar' soms pijn :ROFLMAO:

Probleem is ook dat het grote stukken zijn en je dat best met vrienden eet. Die zuipen dan ook nog eens de bierfrigo leeg. En dat weegt ook wat door :ROFLMAO:
Dat laatste hebben wij binnen onze vriendengroep opgelost door alle kosten met elkaar te delen aangezien ik de enige ben die echt kan/wil BBQ-en. De rest doet alleen aan vlees cremeren.

ik bbq (bijna) als enige andere vrienden koken gewoon in de keuken.
bij ons is het meestal om de beurt en iedereen doet zijn best, is het dan wat minder, so what, het is toch gezellig...

Paar jaar terug waren we met 5 gezinnen en zijn we begonnen met op zaterdag 5 x per jaar een themanamiddag te doen. Dus bv Mexicaans of Kaas. Maar dat is dan een beetje uit mekaar gevallen door scheidingen en Covid. We hopen dit snel terug op te pikken.

Vroeger was het ook zo dat de meeste kinderen bij mekaar op school en in de klas zaten. Dan werden de kinderen door 1 persoon direct na school opgehaald en kwam de rest daar samen om de kids op te halen en liep dat uit met drank en pizza. Maar ook door de scheidingen wat verloren gegaan.

Tegenwoordig heb ik zo het gevoel dat het vooral altijd van ons moet komen, maar dat heeft vooral ook met de Kamado Joe te maken, vermoed ik :ROFLMAO:. Maar de signalen die ik opvang, lijkt iedereen het te missen en denk ik dat dit weer gaat veranderen. Ben benieuwd.

Jep, nu MOET je alweer naar de Turkse slager ondanks dat je net een hele kist vlees hebt gekocht 🤣🤣 past prima bij een hele lamsbout 😍

Net langs de boerderij wat Duroc gaan halen. De Boston Butt was er niet bij en kan ik binnen 2 weken gaan halen.

Ik had 2 x buikspek. Ik wist dat ik van 1 burnt ends ging maken, maar ben vergeten wat ik met de andere ging doen :ROFLMAO:

Iets meer dan 7kg samen. Vrouwtje weer ni blij dat het vlees telkens een serieus bedrag is en dan weet ze nog niet dat de BB er nog aan komt :p

Bekijk bijlage 21023
Wauw , prachtig pakket voor een mooi aantal etentjes !! Toch zalig om te weten waarvan het vlees komt én de plaatselijke economie te steunen. Niet blij zijn om het budget voor het vlees maar wel lekker smullen achteraf! :ROFLMAO: Wetende dat de restaurants al een hele tijd toe zijn eet je even goede of soms zelfs betere kwaliteit voor een fractie van de prijs (of dezelfde). Daarbovenop kan je ook iets drinken zonder dat je een BOB moet aanduiden. Zo bekijken mijn vrouw en ik het momenteel sinds heel het Corona-gebeuren.

Idd, het budget van restaurantbezoekjes steekt nu hierin. Ik zei net dat ik ook eens in de Makro wil gaan kijken en krijg hier de volle lading :oops:

Dat snap ik ergens wel, een bezoekje aan de Hanos/Marko zijn vaak behoorlijk prijzige uitjes :ROFLMAO:

Alleen als je het afzet tegen een gemiddeld restaurant bezoek valt het allemaal wel weer mee. Al kan ik daar ook erg van genieten trouwens.
Maar omdat restaurant bezoek er nog niet in zit zojuist wat spullen voor het weekend binnen gekregen.

Beef ribs en een aardig stukje zalm om te roken, keurig geleverd door de forumsponsor.

814D4949-7522-428C-8C66-5E17F18E4990.jpeg

7110AD43-8212-4A19-829E-0FE1BC4EE23C.jpeg

Laatst bewerkt:
Weer een lekkere bestelling gedaan bij de boer. 1 ribeye, 2 entrecotes, 2 stukken schenkel, 2 stuks skirt steak, 1/2 picanha, 3kg rundernek. De picanha en 1 skirt steak zijn direct op gegaan. De rest in de vriezer.
07211ca2dde02554988d834e3ee6f2dc.jpg

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk

Voor morgen een mooie Sashi cote de boeuf

20210508_110857.jpg

Mmmm lekker stukjes vlees allemaal! Van de week een pakket bij livar.nl besteld. Ziet er ook prima uit en het merendeel zal ook wel op de Q belanden 🙂

7F6A0AC4-D781-44D5-BEB7-356B9D00A724.jpeg

Een leuke maaltijd bereiden voor mijn vrouw voor moederdag gaf me de gelegenheid om nog wat materiaal aan te schaffen: e1en hasselback snijset en de cast iron sizzling plate van The Bastard.
De aardappelen waren ook nieuw trouwens;)

20210509_111550.jpg

20210509_111711.jpg

Die hasselback snijset lijkt mij enorm handig. Hoeveel ruimte zit er tussen de spijlen?
Lijkt mij idd ook handig, vraag me alleen ook af hoe het qua diepte (in het blok) i.c.m. "minder gunstig gevormde" aardappelen zit. Ben bang dat net zoals bij enkele frites snijders die ik heb gehad, het uiteindelijk toch weer handiger is om met de hand te snijden 🙃

Die hasselback snijset lijkt mij enorm handig. Hoeveel ruimte zit er tussen de spijlen?
Er zit een 3-tal mm tussen de spijlen. Laat je toe om mooie egale insnijdingen te maken.

• Leuk
Waarderingen: Beun
Terug
Bovenaan Onderaan