BasBQ
Beef en Steak

Koud gerookte kaas

Robkrekel

Kooltjesharker

Gisteravond de csg ook maar weer eens aan geslingerd om wat extra belegen kaas 12 uur in de rook te hangen. Dit keer met kersenmot, waar ik voorheen altijd beuken gebruikte. Ik ben benieuwd!
IMG_20211117_204415.jpg

Nu liggen er inmiddels rauwe eieren op. Heeft iemand dat al eens geprobeerd?

Grimlord

Gemarineerd

Zo'n CSG staat ook nog op mijn verlanglijstje

Free_ltd

Gerijpt

Juicy Lucy

Vuurmaker
Ik heb gisteren, 4 dagen na het roken, het eerste stukje kaas geproefd. Dan is het echt nog geen mooi geheel qua smaak.
Aan de andere kant... het ging erin als koek en de andere blokjes moeten nu vrezen voor hun leven

Free_ltd

Gerijpt

Ik heb gisteren, 4 dagen na het roken, het eerste stukje kaas geproefd. Dan is het echt nog geen mooi geheel qua smaak.
Aan de andere kant... het ging erin als koek en de andere blokjes moeten nu vrezen voor hun leven
Ik laat ze minimum 7 dagen liggen. De huidige liggen al veel langer, maar er is nog geen gelegenheid geweest om ze eruit te halen.

Robkrekel

Kooltjesharker

Hier ook minimaal een week, en als vriendin er af kan blijven het liefst twee weken of langer.
Ik rook kaas vaak voor speciale gelegenheden (over 3 weken sinterklaas met de fam) zodat die portie in ieder geval lang genoeg ligt. De rest is vaak al op tegen die tijd.

Grimlord

Gemarineerd

Spekkie

Stoker

Gisteravond de csg ook maar weer eens aan geslingerd om wat extra belegen kaas 12 uur in de rook te hangen. Dit keer met kersenmot, waar ik voorheen altijd beuken gebruikte. Ik ben benieuwd!
Bekijk bijlage 31307

Nu liggen er inmiddels rauwe eieren op. Heeft iemand dat al eens geprobeerd?
Ja eieren heb ik ooit gedaan. Maar proefde er te weinig van terug. Maar mijn idee moeten die echt heel lang om de rook door de schaal te laten trekken

noskos

Administrator
Forumleiding

Gekookte, gepelde eieren gaat veel beter 😉

Robkrekel

Kooltjesharker

Ja eieren heb ik ooit gedaan. Maar proefde er te weinig van terug. Maar mijn idee moeten die echt heel lang om de rook door de schaal te laten trekken
Ik heb ze 2x een volle csg rook gegeven. Bij een zacht gekookt ei was het wel terug te proeven, gebakken totaal niet.
Gekookte, gepelde eieren gaat veel beter 😉
Snap ik, maar zachtgekookt is niet echt een optie dan :D

Misschien dat ik ze binnenkort eens 3x een csg doe. Heb ergens gelezen dat ze een uurtje of 36 gerookt worden bij https://smokedeggs.nl/smoked-eggs/

Bovenaan Onderaan