BasBQ
Beef en Steak

Kant en klare Heatermeters ronde 5!

Hier ook binnen, heb alleen een vraag over ip adres wat hij aangeeft. dit ligt niet in mijn netwerk
Hij geeft aan 192.168.200.1 , mijn netwerk ligt in de 192.168.178...
Na netwerk scannen gevonden welk ip adres hij gekregen heeft en kan hem ook benaderen. Nu moet ik volgens mij het static adres veranderen.
Graag kleine uitleg zodat ik het goed doe. of moet ik iets anders doen
 
Ook hier keurig binnen en zichtbaar op het netwerk.
Nu nog ff klooien met het forwarden.
Bedankt voor je top service Piet.
 
Dit is de image die ik gebruik;


https://drive.google.com/file/d/0Bwa0lCCxzZ-3eno0blloUEdVWnM/view?usp=docslist_api

 
Werkt als een trein Piet! Poging 2... Heb je nog tips als ie niet bereikbaar is op port 80? Heb 'm ook laten luisteren naar een andere port, maar ook dan een time out van buitenaf.. Kan me niet voorstellen dat het in de router mis gaat, want er hangen een paar ip camera's en een mac mini op dezelfde manier in en die zijn goed bereikbaar.
 
Zo, het duurde even voordat de HM een IP kreeg...laat staan op de WiFi dongle...

Ik heb verschillende routers in mijn netwerk hangen. Achter de Fritz!Box heb ik nog een Asus RT-N66 op zolder en een AirPort in de huiskamer.  Daarnaast nog een switch achter iedere router.
Ik had de HM eerst aan m'n Airport aangesloten, maar daar kreeg ie geen IP van de Fritz!Box. Er verscheen 192.168.201.1 op het display, maar daar was niets te bereiken. Als ik de WiFi dongle er uit haalde verscheen er helemaal geen IP op het display.

Vervolgens 5 verschillende kabels geprobeerd, want al m'n andere devices krijgen gewoon een IP van de Airport als ik ze daar op aansloot. Dus daar kon het niet aan liggen. (toch?!)
Om het toch maar uit te sluiten heb ik 'm uiteindelijk rechtstreeks aan de Fritz!Box aangesloten en daar kreeg ie wel een IP, zowel Wired als WiFi. (fjoew!)

Prachtig stukje werk, Piet! Netjes verpakt ook!!
 
KamadoJor zei:
Zo, het duurde even voordat de HM een IP kreeg...laat staan op de WiFi dongle...

Ik heb verschillende routers in mijn netwerk hangen. Achter de Fritz!Box heb ik nog een Asus RT-N66 op zolder en een AirPort in de huiskamer.  Daarnaast nog een switch achter iedere router.
Ik had de HM eerst aan m'n Airport aangesloten, maar daar kreeg ie geen IP van de Fritz!Box. Er verscheen 192.168.201.1 op het display, maar daar was niets te bereiken. Als ik de WiFi dongle er uit haalde verscheen er helemaal geen IP op het display.

Vervolgens 5 verschillende kabels geprobeerd, want al m'n andere devices krijgen gewoon een IP van de Airport als ik ze daar op aansloot. Dus daar kon het niet aan liggen. (toch?!)
Om het toch maar uit te sluiten heb ik 'm uiteindelijk rechtstreeks aan de Fritz!Box aangesloten en daar kreeg ie wel een IP, zowel Wired als WiFi. (fjoew!)

Prachtig stukje werk, Piet! Netjes verpakt ook!!


Dit ga ik morgen op mijn gemak even proberen, heb namelijk hetzelfde probleem.      Komt goed
 
In mijn router poort 8888 open gezet en deze verwijst weer naar poort 80 en ip van Hm.
Je kunt dit niet testen vanuit je eigen netwerk ik heb dit getest via mob waarvan ik mijn wifi heb uitgezet.
46.129.29.213:8888 mijn Hm vanuit extern.
 
Danny77 zei:
In mijn router poort 8888 open gezet en deze verwijst weer naar poort 80 en ip van Hm.
Je kunt dit niet testen vanuit je eigen netwerk ik heb dit getest via mob waarvan ik mijn wifi heb uitgezet.
46.129.29.213:8888 mijn Hm vanuit extern.
Hangt er vanaf of je router NAT loopback doet. Velen standaard niet. Ik zoek dat altijd in een router want is verrekte handig. Ik gebruik altijd het externe ip, voor zowel vanaf WiFi als vanaf extern. Handig met bookmarks :)
 
Danny77 zei:
In mijn router poort 8888 open gezet en deze verwijst weer naar poort 80 en ip van Hm.
Je kunt dit niet testen vanuit je eigen netwerk ik heb dit getest via mob waarvan ik mijn wifi heb uitgezet.
46.129.29.213:8888 mijn Hm vanuit extern.

Dus een vast IP gegeven en daarna in router een poort gfwd naar dat ip over port 80? Hij heeft hier maar steeds een time out......

Heb een custom DNS server toegevoegd en hij is perfect te benaderen van buitenaf.

Voor iedereen met dit soort problemen dit is je vriend: http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=6237.msg117047#msg117047

Wat een tijd heb je hierin gestopt Piet. Bedankt!
 
Werkt super Piet hier brand hij al de Q
Ik vind 1 ding wel jammer door het genootschap logo is de temperatuur minder goed af te lezen, is er een mogelijkheid deze kleiner te maken/weg te halen of te verplaatsen.
 
Met het genootschap logo is niks mis toch? Het is meer de achtergrond die het voor mij onduidelijk maakt.

Achtergrond aanpassen:

Configuration > User CSS Tool

Pas eventueel de url naar het plaatje in onderstaande aan en plak 't in het tekstvak.
Code:
#backimage { background: #000 url(http://www.angelys-resorts.com/wp-content/uploads/2013/02/header011-1600x250.jpg); }
of als je helemaal geen achtergrond wilt:
Code:
#backimage { background: #000 }
Klik op submit.

Je kunt ook een plaatje in /www/luci-static/resources op je HM5 zetten en dan wordt ie zo :
Code:
#backimage { background: #000 url(/luci-static/resources/header011-1600x250.jpg); }
Het plaatje is overigens niet van mij, ook maar uit een voorbeeld van een ander forum geleend.

Ik vind het jammer dat die hele header zo groot is. Ik zie 'm het liefst 1/3e hoog zijn van wat het nu is. De grafiekjes komen nu ook niet mooi in beeld bij mij. Ik heb alleen nog niet uitgevogeld hoe ik elementen kan verplaatsen/editten.
 
Wie kan mij helpen.
Als ik hem aan de router hang (modem/router in een) blijft hij het netwerk adres 192.168.201.1  aangeven.
Hiermee is hij niet te benaderen. Mijn netwerk ligt in de 192.168.178....
Andere kabels geprobeerd , ander poorten, modem/router gereset.

????
 
Zit je met je pc wel in de range van de fallback (192.168.201.1) ?? domme vraag van mij misschien.
Het beste is om de HM eerst direct aan je pc te hangen.
 
@Eas: heb je al in je router gekeken of er een DHCP adres is uitgegeven aan device OpenWRT? Het kan zijn dat 192.168.201.1 aan je WiFi dongle is gekoppeld.
 
Danny77 zei:
Zit je met je pc wel in de range van de fallback (192.168.201.1) ?? domme vraag van mij misschien.
Het beste is om de HM eerst direct aan je pc te hangen.

ik weet niet precies wat je bedoelt maar de router deel ip adressen uit vanaf 192.168.178.1-  100
in deze range ligt dus ook mijn pc
als ik mylanviewer bekijk zie ik dat ik dat de router hem 192.168.178.20 heeft gegeven hierop kan ik hem ook benaderen.
netwerk wifi scannen. mijn wifi gefonden code invoeren opslaan en toepassen .
Bij interface staat hij wel maar zonder mac adres.
En  na herstart HM geeft de de HM weer het ip 192.168.201.1 aan
 
Dat heb ik ook gehad en bij mij was het dat ik eigenwijs was (ben) en ergens waar wwan stond een andere naam had opgegeven na het joinen van het draadloos netwerk. Zo wordt er een nieuwe interface aangemaakt ipv dat ie gebruik maakt van de voorgedefinieerde wwan interface. Ik had dus 4 interfaces ipv 3. Ik heb de nieuwe verwijderd en de procedure nog een keer doorlopen.
 
Kan het zijn dat er bij tabblad interfaces er al 3 staan. Fallback.......Lan ......en er staat al een wwan master heatermeater met een static ip adres
als bij de gebruiksaanwijzing kijk staat de wwan er nog niet.
 
't Is me in ieder geval gelukt om de interface wat cleaner te maken:


:D
 
Terug
Bovenaan Onderaan