BasBQ
Beef en Steak

Kant en klare Heatermeters ronde 5!


Interface na 1e login



naar wifi instelling om te scannen Heater meter staat stond er al in



na scannen en join  netwerk



Interface  wwan is veranderd.  maar geen macadres.  en na restart HM staat alles weer zoals in het begin.


Ziet iemand wat ik verkeerd doe of verkeerd gaat??

 
Kan niet wachten tot de probes er zijn... Ondertussen lekker maar ribbeltjes maken en handmatig met de f?hn ipv phone ;) temperatuur regelen.
 
Om te beginnen wil ik zeggen wat een tof ding! Mijn kamado Joe moet er gewoon een hebben. Als developer wordt ik heel blij van zon open apparaat. Lijkt me ook leuk te kijken of ik er nog dingen bij kan bouwen... Maar ik ben een code bouwer en geen hardware bouwer. Dus mijn vraag is ga je deze nog een keer bouwen? En als je dit niet meer van plan bent, hoe moeilijk is het diy?
 
Het Genootschap-logo zit voor kleine schermen niet lekker achter de pit temp bovenin. Heb dit opgelost door het volgende te doen:

- Via PuTTY: vi /usr/lib/lua/luci/view/linkmeter/index.htm
- In regel 913 de class="logo" toegevoegd
- Via de user css tool (link op de config home page) deze regels toegevoegd:
Code:
@media only screen and (min-device-width : 320px) and (max-device-width : 480px) {
.logo {
	top: 80px !important;
	left: 30px !important;
	width: 120px !important;
	height: 120px !important;
}
}

Toen zag het er niet meer zo uit:

IMG_0451.png


Maar zo:

IMG_0453.png
 
p0ng zei:
Het Genootschap-logo zit voor kleine schermen niet lekker achter de pit temp bovenin. Heb dit opgelost door het volgende te doen:

- Via PuTTY: vi /usr/lib/lua/luci/view/linkmeter/index.htm
- In regel 913 de class="logo" toegevoegd
- Via de user css tool (link op de config home page) deze regels toegevoegd:
Code:
@media only screen and (min-device-width : 320px) and (max-device-width : 480px) {
.logo {
	top: 80px !important;
	left: 30px !important;
	width: 120px !important;
	height: 120px !important;
}
}

Toen zag het er niet meer zo uit:

IMG_0451.png


Maar zo:

IMG_0453.png

Ja zo vind ik het ook veel mooier, ik vind het logo er wel in passen maar het stond erg onlogisch en groot.
Ik ga me hier eens in verdiepen.
Bedankt Pong voor het delen.
 
Ik zou wel eerst een backup maken van het origineel :

- Via PuTTY: cp -p /usr/lib/lua/luci/view/linkmeter/index.htm /usr/lib/lua/luci/view/linkmeter/index.htm.org

Hier nog een dropbox linkje naar de mijne.
Ik ben overigens niet goed met css en heb voornamelijk maar wat lopen spelen met location en font-size :)

Ik heb gisteren wel ge-kamado-qued, maar door de regen heb ik de HM5 niet kunnen gebruiken :-S Ik heb namelijk geen stopcontact in de buurt van m'n KJJ en om in de regen nou met een verlengsnoer te gaan werken, vind ik ook niet echt veilig.
 
Zat laatst te denken om een van mijn raspberry's in huis die domotica doet van ups te voorzien. Iets wat door mijn hoofd schoot was zo'n accupack wat bedoeld is om telefoons e.d. te laden. Die krijg je in behoorlijke capaciteiten en is genoeg om een raspberry meer dan een dag op te laten draaien. Vroeg me af of dat misschien een mogelijkheid zou zijn voor een heatermeter. Verschil is dat daar ook nog een backlit display op zit en bij de meesten een fan. Geen idee hoeveel stroom dat gebruikt en hoe lang je dan nog kunt draaien. Zo duur zijn ze niet, misschien ga ik daar eens mee testen als de mijne binnen is. :)
 
Eas zei:

Interface na 1e login



naar wifi instelling om te scannen Heater meter staat stond er al in



na scannen en join  netwerk



Interface  wwan is veranderd.  maar geen macadres.  en na restart HM staat alles weer zoals in het begin.


Ziet iemand wat ik verkeerd doe of verkeerd gaat??

OPGELOST door NOSMO.
sd card opnieuw flashen.

Bedankt !!!
 
UltraSub zei:
Zat laatst te denken om een van mijn raspberry's in huis die domotica doet van ups te voorzien. Iets wat door mijn hoofd schoot was zo'n accupack wat bedoeld is om telefoons e.d. te laden. Die krijg je in behoorlijke capaciteiten en is genoeg om een raspberry meer dan een dag op te laten draaien. Vroeg me af of dat misschien een mogelijkheid zou zijn voor een heatermeter. Verschil is dat daar ook nog een backlit display op zit en bij de meesten een fan. Geen idee hoeveel stroom dat gebruikt en hoe lang je dan nog kunt draaien. Zo duur zijn ze niet, misschien ga ik daar eens mee testen als de mijne binnen is. :)
Dat idee had ik ook, maar dan heb je voor de heatermeter wel een batterypack nodig met 12V output. Ik heb wel een batterypack en een gewone rPi draait daar prima op, maar die pack levert maar 5V. Een ander ding is dat de battery pack ook enigszins water resistant moet zijn in mijn geval. Mijn kamado staat namelijk niet onder een afdak dus ik moet sowieso ook nog iets verzinnen om de heatermeter droog te houden. Het kastje onder de kamado was leuk bedacht, maar er lekt nogal wat water tussen de planken door als het regent  :-S
 
Huh, de Heatermeter draait op 12 ipv 5V? Didn't see that one coming. Hmm.
 
Volgens mij is een 3s accu voor een radiografisch bestuurbare auto iets van 12V dus uitermate geschikt.

Kosten geen drol en houden het fluitend 24 uur vol mits voldoende capaciteit.
 
Oei das een goeie Hermanusb! Dat ga ik eens onderzoeken. Modelauto van mijn zoontje draait op 2x 2S parallel helaas dus heb geen 3S liggen om mee te testen. Zou wel relaxed zijn want die hebben inderdaad veel capaciteit.
 
Na een paar avonden stoeien met de heatermeter en de router is het toch gelukt.

dus hier zijn we ook in de lucht.
van het weekeind maar eens kijken of het ook op de Q werkt.
 
Vraagje Piet hoeveel kan de Fan output hebben ?
Is het mogelijk om hier een iets zwaardere fan aan te hangen, mijn Q is eigenlijk net iets te groot voor deze fan.
 
Heb vandaag mijn eerste sessie spareribs gedraaid met m'n heatermeter. Kan iemand me uitleggen wat die pid settings precies betekenen zodat ik het kan tweaken? Hij blaast nu te hard en te lang waardoor de temperatuur constant naar 125 graden vliegt.
 
    P-actie: Proportioneel betekent dat het verschil in wenswaarde en gemeten waarde met de factor Kr wordt versterkt.
    I-actie: De integrerende term zorgt voor een constante sommatie van de fout en blijft meer signaal uitsturen afhankelijk van hoe lang er een fout bestaat tussen gemeten en gewenste waarde. Ti noemt men hier wel de nasteltijd, dit wil zeggen de tijd (in seconden) die nodig is om een even grote waarde te krijgen als de P-actie. Een kleine Ti geeft een krachtige I-actie.
    D-actie: De differenti?rende term wordt minder gebruikt dan de twee voorgaande. In gevallen waarin de dode tijd Tl kleiner is dan de tijdconstante Tr / 7,4 wordt die uitgeschakeld. Het is wel nodig bij processen een dode tijd Tl van Tr / 7,4 tot Tr / 3,3. De D-actie reageert op de snelheid van de verandering van de fout. Dus enkel bij het aanleggen van een stap (directe verandering van de wenswaarde bijvoorbeeld van 10?C naar 30?C) zal de D-actie haar bijdrage in de regelaar geven. Hoe hoger Td, hoe feller de reactie op de verandering. Er zijn overigens ook regelalgoritmen waarbij de D-actie niet aan de hand van het foutsignaal maar aan de hand van wijzigingen in de meetwaarde bepaald wordt. Op deze manier reageert de regeling rustiger bij verstellen van de wenswaarde.

Dit heb ik even van wiki geleend zie: https://nl.wikipedia.org/wiki/PID-regelaar

Ik zelf denk dat de D actie in dit proces een beetje overbodig is dit gebruik je normaal gesproken alleen bij hele snelle processen en wat mij betreft een beetje overbodig bij onze hobby.(deze heeft een voorspellend gedrag als temp snel begint te zakken maar je zit nog boven je setpunt zal hij de fan toch al weer gaan op toeren)
Door de D actie op 0 te zetten schakel je deze functie uit evenals geld dit voor de I en P actie.
Ik zelf denk dat je voldoende hebt aan een P I regeling.
P-band = in temperatuur
I-tijd  = in seconden
D-actie = in seconden.

Dus gewoon hier lekker mee gaan spelen (onthou/schrijf de standaard waarden even op zodat je altijd weer terug kunt naar orgineel)
 
Danny77 zei:
Vraagje Piet hoeveel kan de Fan output hebben ?
Is het mogelijk om hier een iets zwaardere fan aan te hangen, mijn Q is eigenlijk net iets te groot voor deze fan.

Ik zou het onder de 500mA proberen te houden. Een hogere stroom kan waarschijnlijk wel maar dan zou je wel eerst de temperatuur van de mosfet willen meten onder volle belasting.

 
Ik kreeg net een emailtje dat de probes verstuurd zijn. Ze komen uit de USA dus het duurt nog wel een weekje voor ze er zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan