BasBQ
Beef en Steak

Kant en klare Heatermeters ronde 5!

UltraSub zei:
Anders flash hem nog eens met het image waar Nosmo de link van heeft geplaatst een paar pagina's terug. Dan weet je zeker dat alles op default staat. Is zo gebeurd.

kun jij me aanwijzen waar de link van Nosmo staat, ik lijk erover heen te lezen  :blush:
 
robbertbbb zei:
UltraSub zei:
Anders flash hem nog eens met het image waar Nosmo de link van heeft geplaatst een paar pagina's terug. Dan weet je zeker dat alles op default staat. Is zo gebeurd.

kun jij me aanwijzen waar de link van Nosmo staat, ik lijk erover heen te lezen  :blush:
https://drive.google.com/file/d/0Bwa0lCCxzZ-3eno0blloUEdVWnM/view?usp=docslist_api :)
 
De-stillekracht zei:
Ik heb er ook een procureur op liggen. Het regelen door de HM gaat nog niet goed. Kan geen contact meer krijgen met de HM. Heb het gevoel dat er iets niet goed zit, maar weet nog niet wat.


Zodra de pit temperatuur onder de ingestelde waarde komt gaat de ventilator hard aan. Zo hard dat hij eigenlijk door de grote luchtstroom gaat koelen en de temperatuur hard gaat dalen. Pas na langere tijd wordt hij weer langzaam warm. Moet wel zeggen dat ik er zwaar houtskool in heb liggen. Deze is lastig aan te krijgen.

Zet de maximale fan snelheid op het LCD scherm terug van 100% naar iets van 40% of zo, dan gaat ie niet als een idioot staan te loeien maar regelt ie max naar de lagere ingestelde waarde van bijv. 40%. Onze UDS draait met max 40% en dat beviel tijdens de eerste run goed.
 
Nou, dat was een nogal teleurstellende run...

Ik had 10 warme kolen in de mand van de WSM gegooid maar door de felle start van de blower had ik in mum van tijd een grote hoeveelheid kolen die mee gingen branden waardoor de temperatuur van 105 ruimschoots werd overschreden. 120 kwam al snel voorbij. Volgende keer: blower onderste boven zodat de klep ook een functie heeft, minder warme kolen erin doen en de fan speed op maximaal 40% zetten.

Daarnaast had ik aan het begin van de run nog wel normaal WiFi, direct met het starten van de run viel deze al even weg en na een half uur was het gewoon niet terug te halen, wat ik ook deed. Nu binnen, naast de laptop die 100% signaal heeft, valt de HM soms minuten lang uit. Is dit een kwestie van een instelling, reset oid of heeft het zin om een sterkere dongel te halen? Op de plek van de WSM had ik 2 van de 4 streepjes op m'n telefoon...

Al met al een teleurstellinkje..

Kleine edit; heb de HM nu ook via de extender geprogrammeerd, waardoor het bereik nu groter zou moeten zijn. Zo even testen
edit 2: Ja, heb nu 40% bereik, dus zoals de telefoon ook al aangaf. HM bleek niet te schakelen tussen hoofdrouter en extender. Staan nu allebei aan..

Hoe zet je die fanspeed op maximaal 40%, want ook al heb ik dat in het configuratiescherm aangepast, ding blaast nog steeds 100% ..
 
In de grafiek gaat de blower altijd van 0 naar 100%, maar als het percentage boven de max ingestelde waarde komt gaat de fan niet harder meer draaien. Een beetje verwarrend maar ik heb de software niet gemaakt ;)

Dus als jij 40% als max hebt gezet gaat de fan niet harder dan 40% draaien ondanks dat de grafiek dan misschien wel 100% aangeeft.

Als de temperatuurregeling niet stabiel is zul je met de PID waardes moeten gaan spelen, in de handleiding staat hoe je dat doet.
 
Dank voor de uitleg van de blower. Ik heb de PID instellingen van de WSM overgenomen en zal de volgende keer een kool of 4 warm maken en dus minimaal starten. Gewoon veel proberen :D
 
Hallo,

Misschien heb ik er overheen gelezen hoor maar ik was benieuwd of er misschien nog een ronde aan zit te komen?
Ik en een zeer handige collega en naam genoot van mij willen er ook een gaan maken.

Groeten,
Rene
 
renevw zei:
Hallo,

Misschien heb ik er overheen gelezen hoor maar ik was benieuwd of er misschien nog een ronde aan zit te komen?
Ik en een zeer handige collega en naam genoot van mij willen er ook een gaan maken.

Groeten,
Rene

Je hebt er niet overheen gelezen!

Maar ik kan niet uitsluiten dat er in de eerste week van de volgende maand weer een nieuwe ronde gaat beginnen ;)
 
Kom hier pas net kijken, maar als er een nieuwe ronde komt dan heb ik wel interesse :)
 
Nosmo kun jij mij ook op de lijst zetten als er weer een ronde komt?
 
Ik wil 'onder voorbehoud' ook wel alvast op de lijst.
 
Ronde 6 is inmiddels gestart meer info vind je hier  ;)

 
Terug
Bovenaan Onderaan