BasBQ
Beef en Steak

Kant en klare Heatermeters ronde 5!

+ 1 voor Piet wat een geweldig gebaar.

en mischien is het geen gek idee om Piet of Quint eens heel lief aan te kijken (meer zeg ik niet).
 
Hermanusb zei:
Dat is mooi....


Geen idee wat smd onderdelen zijn het zal perfect zijn.

Dat zijn ieniemienie onderdelen die op een andere manier gesoldeerd worden.
Echt onderdelen van 1 mm groot.
 
Mevr. Nosmo zei:
Hermanusb zei:
Dat is mooi....


Geen idee wat smd onderdelen zijn het zal perfect zijn.

Dat zijn ieniemienie onderdelen die op een andere manier gesoldeerd worden.
Echt onderdelen van 1 mm groot.


Ahh.

Slaakt een diepe zucht van verlichting hier,,,,,,
 
Zo, weer eens tijd voor een update, een wat minder goede deze keer!

Ik kreeg van het weekend een update van de probe leverancier, hij kan niet eerder leveren dan in de loop van augustus. Blijkbaar heeft Maverick deze probes niet op voorraad en kan hem zelfs niet eens zeggen wanneer ze gaan uitleveren. Nou ben ik al naarstig aan het zoeken geweest naar andere leveranciers maar die zijn of veel te duur, of ze hebben ook niets op voorraad, of beide. Er zit op het moment dus niets anders op dan wachten.

Zaterdag zijn de wifi sticks binnengekomen, helaas heeft de internet Chinees besloten om niet de juiste specificaties op z'n website te zetten zodat ik nu met 15 onbruikbare wifi sticks zit. Gelukkig is de kans heel groot dat hij me terug gaat betalen. Ik heb al een alternatie leverancier gevonden die deze week nog de juiste gaat leveren.

Maar ook nog een beetje goed nieuws, de laatste elektronische onderdelen zijn vandaag gearriveerd, ik kan alle HM's nu afmaken.

Verder kwam ik er achter dat er te veel ruis op het signaal van de pitprobe zat. Dit is een ontwerpfoutje en het gaat ten koste van de juiste werking van de HM's (voornamelijk die met een Thermokoppel pit probe). Afgelopen weekend ben ik bezig geweest om de oorzaak van het probleem te achterhalen. Gelukkig bleek de oplossing vrij eenvoudig en ik ga alle HM's nog even aanpassen.

Dus aan het eind van de week zijn alle HM's klaar maar ik kan ze nog niet verzenden om dat de probes voorlopig nog niet leverbaar zijn.
 
Geen probleem. We wachten rustig af. Van het weekend nog rustig pulled pork en buikspek gemaakt.  Straks kan het alleen ook door de week of in de nacht. Wees niet bang.  Ik verhonger niet
 
Nou dat zijn nou geen berichten waar je op zit te wachten.

maar ook wel weer mooi dat je iets heb gevonden om het te verbeteren.
Kan alleen maar zeggen goed werk.

wat betreft de levering is gewoon rustig afwachten gelukkig duurt het seizoen nog wel even.
 
Ik had nog wel een vraag Piet,
Ik wil alvast een adapter gaan maken voor de blower op mijn Q kan ik evt ergens de afmetingen van de blower vinden.
 
Dit heb ik kunnen vinden op de site van Auber;

Specifications:
Power source 12 VDC, 3W
Cable length 4.5 ft (1.5 M)
Electric power connector 5.5 mm OD, 2.5 mm ID
Blower maximum flow rating 6.5 CFM*
Blower opening 0.8x1.0" (20x27 mm)
Maximum venting hole size for snap-on mounting 1.2" (32 mm)
Flange outer dimension 1.6 x 2.0" (40 x 50 mm)
Flange mounting hole distance 25 x 41 mm
Flange mounting hole size 3 mm in diameter
Silicone foam gasket 4.5 mm (0.18") thick. Same outer and inner dimension as the flange

Blower.jpg
 
Jammer van het slechte nieuws, maar goed te horen dat je het probleem zo snel alweer hebt gevonden en hebt weten op te lossen!
Ondertussen gewoon lekker verder Q-en daar gaat het uiteindelijk toch om.
Nogmaals super dank voor het bouwen en de updates!!!!
Succes tijdens de laatste loodjes
 
Top! Ben ongelofelijk benieuwd hoe goed of dit gaat werken!! Ziet er idd fantastisch uit een ik wacht met smart af!
 
Er is helaas nog steeds geen zicht op de probes, Maverick heeft ze ook nog niet op voorraad dus het gaat nog wel een paar weken duren.

Ik heb verder alles in huis en ga de pakketjes nu zoveel mogelijk klaar maken zodat de HM's meteen verstuurd kunnen worden zodra de probes binnen komen.
 
Nou dat is heel jammer.

maar is het een mogelijkheid om voor de gene die het zouden wille de probes na te zenden tegen vergoeding natuurlijk.
heb hier namelijk 2 reserve mavrick probe's.

en anders moeten we rustig wachten tot ze wel beschikbaar zijn.
 
peter w zei:
Nou dat is heel jammer.

maar is het een mogelijkheid om voor de gene die het zouden wille de probes na te zenden tegen vergoeding natuurlijk.
heb hier namelijk 2 reserve mavrick probe's.

en anders moeten we rustig wachten tot ze wel beschikbaar zijn.

Voor degene die dit willen is dit absoluut een optie! Er zal voor het nasturen van de probes wel wat verzendkosten bij komen maar ze passen in een envelop dus heel duur zal het niet worden.

Voor iedereen die dit wil, stuur me even een PB met je adres. Ik ben deze week wel een beetje druk (werk  :(), maar ik denk dat ik het wel red om deze week de HM zonder probes op de bus te doen.
 
Nosmo zei:
peter w zei:
Nou dat is heel jammer.

maar is het een mogelijkheid om voor de gene die het zouden wille de probes na te zenden tegen vergoeding natuurlijk.
heb hier namelijk 2 reserve mavrick probe's.

en anders moeten we rustig wachten tot ze wel beschikbaar zijn.

Voor degene die dit willen is dit absoluut een optie! Er zal voor het nasturen van de probes wel wat verzendkosten bij komen maar ze passen in een envelop dus heel duur zal het niet worden.

Voor iedereen die dit wil, stuur me even een PB met je adres. Ik ben deze week wel een beetje druk (werk  :(), maar ik denk dat ik het wel red om deze week de HM zonder probes op de bus te doen.

Ik zelf heb de versie met thermokoppel als pit temp.
Als deze er al wel bij is en de heater meter is te gebruiken zonder vlees temp kies ik ook voor de optie van na sturen.
Zo niet dan wacht ik gewoon geduldig af.
Ps zijn de opnemers die dan worden na gestuurd makkelijk te kalibreren. ??
 
De thermokoppels heb ik wel al binnen, de probes die worden nagestuurd hoeven in principe niet gekalibreerd worden en er valt sowieso niet veel aan in te stellen.
 
Ik heb je een pb gestuurd maar volgens mij is er iets mis gegaan. Heb je hem wel ontvangen? Anders stuur ik het opnieuw
 
Terug
Bovenaan Onderaan