Dat is een leuk hoekje wat je daar hebt!Was dit topic helemaal vergeten maar door dit topic wel geïnspireerd om ook eens aan de slag te gaan. Dus een kleine update.
wat heb ik geplant:
- snoeptomaten (3stuks)
- komkommer (3stuks)
- wortels
- aardbeien
- rode uien
- boontjes
- bramen
- wat kruiden
staat allemaal achter in de tuin onder een grote boom maar wel goed in de zon.
Zo zijn we begonnen in mei:
Bekijk bijlage 56633
De aardbeien vielen wat tegen, met 5 planten heb ik wel 3 aardbeien gehad .
De bramen zijn verzet dus zijn pas voor volgend jaar en de uien hebben het op 2 na niet overleeft.
De rest doet het uitstekend, van de bonen hebben we al een aantal keer gegeten, elke week hebben we één of twee komkommers (25-30cm) en de snoeptomaten krijgen nu ook kleur, kan er elke week zo'n 15 plukken nu.
De wortels hebben niet de diepte in gedurft dus hebben creatieve vormen maar zijn wel erg lekker.
Gisteren terug gekomen van vakantie en eens een blik geworpen op de "moestuin" zie de oogst van een week:
Bekijk bijlage 56634
Volgend jaar wil ik ook pepers proberen.
Nu op zoek wat ik nu nog kan planten in de vrijgekomen stukken.
En je hebt gelijk wat te snacken bij thuiskomst
Wat betreft je aardbeienplanten die kun je terug snoeien en laten staan. Die overwinteren wel en springen in het voorjaar weer uit. Waar je wel op moet letten is dat ze je niet gaan woekeren. Dat heeft een aardbeienplant wel aan zich.
Je kunt eventueel op de stukken die open zijn wintergroenten plaatsen, Broccoli,Wortels,Spruiten,Bloemkool,Knoflook,
Boerenkool zijn een paar soorten groenten die je kunt planten in het najaar voor de wintermaanden.