Hiya Beun,Wauw, geweldig die potjes met paprikapoeder. Kan je hier meer over vertellen? Hoe maak je dit?
Een kind kan de was doen!
Je hebt er alleen maar een voedsel droger voor nodig en geduld
Als het einde van het seizoen nadert en de vruchten van de plantjes zijn rijp dan knip ik deze eraf en dan begint het monnikenwerk ( zie fotoās )
Alles klein snijden en vervolgens alles opstapelen in de rekjes van de voedsel droger.
ik heb een princess voedsel droger, die kun je overal kopen en zijn kwa aanschaf niet duur , het is geen hitech voedseldroger maar voor het geen waar ik hem voor gebruik is die perfect.
Vervolgens zet ik de voedseldroger in de garage met deksel erop ( want bij het drogen komt een behoorlijke geur vrij van de pepers/paprikaās ) op 55 c en daar mogen ze dan 24 uur / 30 uur drogen.
Nadat ze 24 uur / 30 uur hebben gedroogd zien ze er zo uit :
Vervolgens doe ik alles ik een elektrische grinder ( heb zelf een simpele van moulinex al jaren )
Daar grind ik vervolgens de peper / paprika naar de gewenste gallamiezen en doe ik alles in glazen potjes met label en voila je hebt homemade peper / paprika poeder
De 3 potjes wat je op de vorige post zag zijn 3 peper soorten. De een is gemaakt van Spaanse Peper , de gele is gemaakt van de Lemon Drop Peper ( die is hier favoriet! Die heeft een citrus smaak aan zich en is lekker over steake ) en het rechterpotje is Buena Mulata das een zeldzaam ras peper die kleurt in het begin paars waarna die door kleur naar roze om vervolgens door te kleuren naar rood , moet wel zeggen dat dat een stevig pepertje is .
Voor paprika poeder te maken geld het zelfde principe als voor peper ā poeder ā te maken zoals hier boven staat beschreven.
Succes!
Laatst bewerkt: