Staan die bij jou al buiten ? Want komende week vind ik het in de nacht toch nog wat te koud worden. Vandaag/morgen eventueel zondag nog ok, maar vanaf maandag gaan we terug naar 6 graden in tijdens de nacht (misschien frisser).
Hier begint het ook al te jeuken
Ik heb dit jaar hier in de garage al het volgende staan
- jalapeno
- ongekende chili soort
- 2x kerstomaten (verschillende types)
- 1x snack paprika
- 1x san marzano tomaten
- 1x punt paprika
- 1x mini komkommer (morgen nog 2 gaan halen)
En verder plant ik nog wel wat pijpajuin, bieslook, peterselie en munt en basilicum maar dat is ten vroegste in mei.
Van een vriend krijg ik ook nog een "sugar rush" chili plantje en hij ging nog een habanero en nog 2-3 andere soorten voorzien, een middelmaat op de scoville schaal. Hij heeft zelf ook carolina reapers en scorpion staan, maar dat is leuk om eens te "proberen" (zeker niet aan te raden voor mensen die niet tegen extreem pikant kunnen), maar dat is totaal niet nodig voor mij. Liever zo een sugar rush, die je rustig ergens kan op doen bijvoorbeeld, niet pikant genoeg, doe je er een 2de bij en problem solved. Voor veel mensen is een sugar rush al teveel.
Maar ik speel dus "vals" en ga gewoon plantjes kopen in de winkel
Maar op die plantjes staan dus al jalapeno's op, snack paprika's die eigenlijk al zogoed als rijp zijn. Dus wil niet te lang wachten om naar buiten te verhuizen