Beef en Steak

Wie heeft er interesse in een kant en klare Heatermeter?

Handig om hier ff te lezen van die ontbrekende baan. Ik moet dus ook ff aant krassen als hij binnen is?

Bij die van mij gebeurd het dus ook, bugje in de Atmel software? of is het toch een feature?

Ik ga contact opnemen met Bryan, zo'n piepertje trekt maar een paar mA dus het zal vast geen voedings fout zijn.

wijmaar zei:
Handig om hier ff te lezen van die ontbrekende baan. Ik moet dus ook ff aant krassen als hij binnen is?

Ik zal kijken of ik een fotootje kan maken.

Nosmo zei:
Bij die van mij gebeurd het dus ook, bugje in de Atmel software? of is het toch een feature?

Ik ga contact opnemen met Bryan, zo'n piepertje trekt maar een paar mA dus het zal vast geen voedings fout zijn.

Ik heb nog niet de originele ground teruggezet (zonder de witte draad patch), of het toevallig hier door komt?

Wat ik verder nog zag, dat als je de temp op Celcius zet door in de web interface 85C in te typen als temperatuur (dan schakelt alles over naar Celcius) dat de PID settings ook niet meer kloppen. Het verschil tussen doel en de huidige temp is 1.8 lager en dus ook de aansturing van het percentage van de ventilator. Hoe draaien jullie op F of C ?

Nosmo zei:
wijmaar zei:

Ik zal kijken of ik een fotootje kan maken.

printfout.jpg

jjbakker zei:
Heb je mijn pakketje losse onderdelen ondertussen ook al verstuurd??

Ik wacht nog op probes en wifi adapters om alles compleet te maken.

pipo1000 zei:
Een fototje van de HM op de test strijkplank:

14dhs77.jpg

Netjes! Je weet toch wel dat het een "white wire" mod is h?? Geen garantie dat het ook met een zwart draadje werkt. ;)

Nosmo zei:

[quote author=Nosmo op TVWBB.com  ]
I noticed some strange blower behavior when the alarm goes off. As soon as the alarm sounds and the backlight starts to flicker the fan also pulses on and off at full speed even when the fan output is between 10 and 20%. I have checked this with some of the other HM4.1 that I've build and all have the same behavior. Any idea what is causing this?
[/quote]

[quote author=Bryan Mayland op TVWBB.com  ]
The backlight pulsing is by design but the blower turning on and off shouldn't be happening. I'll take a look into it.
[/quote]

I can confirm this is definitely a regression in the HeaterMeter avr firmware causing the blower to go all crazy while the alarm is ringing. I will work on a fix, but it might not be until this weekend.
[/quote]

Yup, it is definitely a software problem so you'd see it on all HeaterMeter boards including the 3.x series. The reason is because the blower and the tone generation share the same internal timer. When the tone starts, it reconfigures the timer which messes with the blower. I fixed it a year ago but forgot about the interaction when I implemented simultaneous fan+blower mode.
[/quote]

Er wordt dus aan gewerkt.

[size=12pt]??????????????????????????, ???????????????????????[/size]  :)

Ja leuk hoor Pipo. Nu wordt ik ongeduldig :(

Camiel zei:
netjes Pipo, ziet er goed uit. Is inmiddels die bug uit de software?

Nee, die bug zit er nog in, maar als de 'alarms' niet gebruikt, of op een temperatuur waarbij de ventilator niet meer draait (dus hoger dan de setpoint) dan heb je er geen last van.

Oja, als je de heater meter op Celsius zet door binnen de web interface 120C in te typen ipv 120 dan schakelt de HM over. Echter de PID settings zijn allemaal relatief ten opzichte van de temperatuur (zie theorie op de HM wiki). De standaard PID waarden (zijn voor een BGE Large) zijn P=3, I=0.005 D=5, BIAS=4. Maar voor Celsius moeten die allemaal een factor 1.8 hoger zijn namelijk P=5.4, I=0.009 en D=9. De BIAS is een ventilator percentage dus die mag 4 blijven.

Gr. Edwin

*knip* fout gelezen!

goodnewseveryone.png

Goed nieuws, de eerste batch van zes heatermeters is gisteren verzonden! Ik zal alle gelukkigen nog een PB sturen met de track en trace nummers zodat ze weten wanneer ze de postbode kunnen verwachten.

Voor de overige HM's is het wachten nog steeds op Maverick. Ze claimen dat de tweede zending probes wel verstuurd is en dat de verzending langer kan duren vanwege slecht weer. Ze kunnen me geen T&T nummer geven zodat ik zelf kan checken waar ze zijn. Ik geef ze nog een week en dan ga ik via Paypal druk op de ketel zetten en opzoek naar een alternatief. Wordt vervolgd!

De Heatmeter is binnen, Nosmo ontzettend bedankt,

Hij was hier al vroeg binnen, die zwarte turbo heatermeter,
Bedankt Piet we gaan er mee aan de slag.

Terug
Bovenaan Onderaan