Of SCPCamiel zei:hee Nosmo, een vraagje, hoe krijg je die webpagina van de HM aangepast? met ssh er naar toe en dan html aanpassen?
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Of SCPCamiel zei:hee Nosmo, een vraagje, hoe krijg je die webpagina van de HM aangepast? met ssh er naar toe en dan html aanpassen?
structor zei:Of SCPCamiel zei:hee Nosmo, een vraagje, hoe krijg je die webpagina van de HM aangepast? met ssh er naar toe en dan html aanpassen?
structor zei:Even met Chrome rechtermuisknop en inspect element, dan zie je welke elementen je aanmoet passen in welke file
structor zei:Of SCPCamiel zei:hee Nosmo, een vraagje, hoe krijg je die webpagina van de HM aangepast? met ssh er naar toe en dan html aanpassen?
Nosmo zei:structor zei:Of SCPCamiel zei:hee Nosmo, een vraagje, hoe krijg je die webpagina van de HM aangepast? met ssh er naar toe en dan html aanpassen?
Emiel was me voor maar ik gebruik winscp, deze service staat standaard aan, maar je moet wel een password instellen op de HM anders kom je er niet in.
Kijk anders ook even hier
Nosmo zei:Nog maar weer even een status update;
Iedereen die bij de eerste batch zit krijgt vandaag of morgen een mailtje van me.
Nosmo zei:Die zijn zaterdag al verstuurd T&T 3SKABA085488565. Raar dat het nog niet is afgeleverd.
Ik heb net gekeken en volgens postnl wordt het pakket vandaag tussen 11:30 en 15:30 afgeleverd.
pipo1000 zei:De heater meter zit in elkaar en werkt! Drie dingen vielen mij op:
1) Bij de atmel zit zat er bij mij bij pootje 15 (naar rood ledje 1) een foutje in de print. Het eilandje maakte geen contact met het baantje. Langzoeken, een beetje krassen en een drupje soldeer en het rode ledje doet het weer.
2) De heater meter doet het ook zonder raspberyy printje eraan vast, grappig
3) Als je de richt temp op 30 graden zet en het alarm op 25, de pit temp is 21 dan gaat de ventilator draaien. Dat is goed. Als je nu de sensor opwarmt met je handen dan gaat de ventilator langzamer draaien. Als het alarm afgaat op 25 graden dan is er een hoop gepiep en geknipper. Maaar... de ventilator gaat nu ook heel raar doen, heel hard blazen en dan weer niet etc. hebben jullie dit ook? Het lijkt dat de PWM aansturing van de ventilator stopt tijdens een alarm. Normaal draait de ventilator niet als de temp te hoog is dus het is niet echt een super groot probleem.
Groet!
Nosmo zei:pipo1000 zei:De heater meter zit in elkaar en werkt! Drie dingen vielen mij op:
1) Bij de atmel zit zat er bij mij bij pootje 15 (naar rood ledje 1) een foutje in de print. Het eilandje maakte geen contact met het baantje. Langzoeken, een beetje krassen en een drupje soldeer en het rode ledje doet het weer.
2) De heater meter doet het ook zonder raspberyy printje eraan vast, grappig
3) Als je de richt temp op 30 graden zet en het alarm op 25, de pit temp is 21 dan gaat de ventilator draaien. Dat is goed. Als je nu de sensor opwarmt met je handen dan gaat de ventilator langzamer draaien. Als het alarm afgaat op 25 graden dan is er een hoop gepiep en geknipper. Maaar... de ventilator gaat nu ook heel raar doen, heel hard blazen en dan weer niet etc. hebben jullie dit ook? Het lijkt dat de PWM aansturing van de ventilator stopt tijdens een alarm. Normaal draait de ventilator niet als de temp te hoog is dus het is niet echt een super groot probleem.
Groet!
1 - Oeps, dat had ik even moeten melden ja, het is een fout in het ontwerp van de print, geen fabricagefout.
2 - Klopt de HM kan ook standalone gebruikt worden maar dan moet je wel een alternatieve manier vinden om de Atmel te programmeren.
3 - Als het percentage van de fan output onder de "Fan speed min" waarde komt zal de fan helemaal niet meer draaien, om dit te voorkomen wordt de fan bij die lage waardens niet meer PWM gestuurd maar gewoon aan en uit. Dit hoort zo en heeft niets met het alarm te maken. Als je die waarde op 0 zet zal de HM altijd PWM moeten gebruiken.
Foto's?