BasBQ
Beef en Steak

Wie heeft er interesse in een kant en klare Heatermeter?

@Camiel en alle anderen die hun interface willen aanpassen: 

Ik heb de bestanden hier neergezet;  http://www.mijnbestand.nl/Bestand-YRRZHSVDL8WU.rar

De image files moeten naar /www/luci-static/resources gekopieerd worden en de index.htm file naar  /usr/lib/lua/luci/view/linkmeter.

Dit gaat het makkelijkst met een programma zoals WinSCP.
 
Dat is weer een mooie aanvulling van je Piet!

En mocht er dan nog iemand zijn die toch nog wat met vaste teksten wil spelen welke niet in het configuratiescherm kunnen worden aangepast, doe dat bij voorkeur niet direct in WinSCP, maar bewerk de index.htm file even via een apart (gratis) programmaatje Notepad ++ en kopieer deze file dan via WinSCP weer naar de juiste plaats.

Let op: dit bewerken is een redelijk nauwkeurig klusje omdat je de index.htm snel van zijn stuk brengt als de syntaxen niet meer kloppen, er spaties teveel staan etc.

Als je na het bewerken en kopi?ren evtl. ziet dat de naam is gewijzigd in index.html, dan deze weer even renamen tot index.htm
Tip: bewaar je huidige/oude index.htm even door hem zolang bijvoorbeeld indexOLD.htm te noemen, dan kun je gemakkelijk weer terug mocht er een foutje zijn opgetreden.

Hier vindt je de editor:  Notepad ++
 
Eindelijk een positieve ontwikkeling!

Ik heb contact gehad met Harm Scholte van http://www.bbqstuff.nl/, hij is de Benelux importeur van Maverick en hij heeft me een heel mooie aanbieding gedaan. Hij levert nu de resterende probes en grillclips. Jammer genoeg had hij de grillclips niet op voorraad, maar de probes komen waarschijnlijk vandaag al binnen. Ik ga vanaf volgende week woensdag de resterende Heatermeters uitleveren met of zonder de grillclips!  Als de clips later komen stuur ik die na, in de tussentijd moeten jullie maar een aardappel of zo gebruiken. ;)

 
je zit er lekker bovenop Piet, top  ;)
 
Nosmo zei:
Nosmo zei:
Bij die van mij gebeurd het dus ook, bugje in de Atmel software? of is het toch een feature?

Ik ga contact opnemen met Bryan, zo'n piepertje trekt maar een paar mA dus het zal vast geen voedings fout zijn.

[quote author=Nosmo op TVWBB.com  ]
I noticed some strange blower behavior when the alarm goes off. As soon as the alarm sounds and the backlight starts to flicker the fan also pulses on and off at full speed even when the fan output is between 10 and 20%. I have checked this with some of the other HM4.1 that I've build and all have the same behavior. Any idea what is causing this?

[quote author=Bryan Mayland op TVWBB.com  ]
The backlight pulsing is by design but the blower turning on and off shouldn't be happening. I'll take a look into it.
[/quote]

[quote author=Bryan Mayland op TVWBB.com  ]
I can confirm this is definitely a regression in the HeaterMeter avr firmware causing the blower to go all crazy while the alarm is ringing. I will work on a fix, but it might not be until this weekend.
[/quote]

[quote author=Bryan Mayland op TVWBB.com  ]
Yup, it is definitely a software problem so you'd see it on all HeaterMeter boards including the 3.x series. The reason is because the blower and the tone generation share the same internal timer. When the tone starts, it reconfigures the timer which messes with the blower. I fixed it a year ago but forgot about the interaction when I implemented simultaneous fan+blower mode.
[/quote]

Er wordt dus aan gewerkt.
[/quote]


Er als het goed is nu een oplossing voor dit probleem, ik kan het zelf op dit moment niet testen maar de nieuwe firmware staat online.

[quote author=Bryan Mayland op TVWBB.com]Try updating your firmware to the latest snapshot (LinkMeter -> AVR Firmware -> Online Repository -> snapshots/trunk/heatermeter.hex) and see if that fixes the issue.[/quote]
 
[quote author=Bryan Mayland op TVWBB.com]Try updating your firmware to the latest snapshot (LinkMeter -> AVR Firmware -> Online Repository -> snapshots/trunk/heatermeter.hex) and see if that fixes the issue.[/quote]

Het werkt, de ventilator slaat niet meer op hol!
 
Pakketje vandaag binnengekregen.

Composite van de PI afgeknipt, software op de SD gezet, PI en HM4.1 laten trouwen.. opstarten, wifi configgen kan overal netjes bij.

Maarr.. tussen de PI en de HM is geen communicatie:

HeaterMeter serial communication can not be established. Configuration requires bidirectional serial operation. Possible causes of failure:

    No HeaterMeter board attached
    No HeaterMeter (AVR) firmware installed. See AVR Firmware
    Incorrect baud rate in /etc/config/lucid
    Hardware malfunction


Firmware geflashed, baudrate gecheckt maaruh noppes, nada.. Iemand een idee?
 
Het is raar dat je de AVR wel kunt flashen, als de communicatie niet goed werkt zou je verwachten dat dat ook niet werkt.

Heb je de SD kaart al eens opnieuw geprogrammeerd?
 
Jep, nieuwe SD kaart erin, de andere gaf idd checksum errors, dit is een 2GB kaartje die prima werkt.
De Pi zelf is ook niets mee aan de hand.
 
Mooi dat het nu werkt, maar raar dat die andere PI wel de HM software kan flashen maar verder niet wilt praten. :-/
 
Ja idd, ik zal die seriele connector daar nog even doorsolderen, wie weet was dat het.

Nu eens ff kijken wat bias etc etc betekend.  Als ik op de P ram krijg ik een leuk grafiekje.. maar wat het is... geen flauw idee.
 
De laatste Heatermeters zijn vandaag verzonden <:p.

Ik hoop dat jullie er allemaal een hoop plezier aan mogen beleven! Voor mij was het een project met een aantal up's en down's. De down's voornamelijk door problemen met leveranciers, de up's door alle leuke reacties maar ook door positieve ervaringen met andere leveranciers. Ik heb er weer een hoop van geleerd en het vervolg project staat alweer op stapel maar daarover later meer. ;)
 
Piet, ik ben superblij met jouw inzet en moeite, en al helemaal met het resultaat! Dit had ik zelf niet gekund ;)

Dus dankjewel, vast ook namens de rest  :D
 
Wanneer er een nieuw project komt dan meld ik me per direct aan.
Ik was te laat bij de vorige. :-S
 
Terug
Bovenaan Onderaan