BasBQ
Beef en Steak

Wie heeft er interesse in een kant en klare Heatermeter?

 
 
 
 

Nosmo

Gerijpt
Berichten
3.741
Aangepaste versie met definitieve prijzen!

Ik had al hier en daar laten vallen dat ik eventueel wel bereid zou zijn om voor genootschapsleden die minder handig met de soldeerbout zijn een kleine serie Heatermeters te bouwen.

Om het voor mezelf een beetje overzichtelijk te houden wil ik voorstellen om het volgende te gaan bouwen;

Een standaard HM 4.0 4.1 met display en Raspberry PI voor de webinterface in een 3D geprint kastje incl. Ebay wifistick en twee Maverick ET73 probes. Dit is dezelfde configuratie als die ik voor Redfox gebouwd heb.  Eventueel kan de behuizing in een aantal verschillende kleuren geleverd worden.

Available colors are: black, red, silver, orange, or green.

Ik wil het volgende gaan bouwen;

? Heatermeter 4.1 incl. display, RPI, behuizing en 12V 2Avoeding
? Ebay wifi stick met antenne
? Twee Maveric ET73 high heat foodprobes en een grate clip

De totale kosten hiervan zijn ?140,--

Optioneel zijn;
? Een Auber 6.5 CFM blower voor ?42,--  Deze fan past zonder adapter op een WSM en er zijn div. adapters te verkrijgen voor andere BBQ's en die kan ik gewoon mee bestellen. Kijk even op de Auber website voor de verschillende types en prijzen.
? Een extra set probes voor ?22,--

De prijs van de Auber blower geldt alleen als ik er zes of meer bestel, anders wordt die ongeveer een tientje duurder.

De mensen die zich hebben aangemeld zijn;
Marc17960
BertM
Leo
mrwolf  (heeft al een RPI en probes)
ReneR  (als hij het durft te vragen aan de mevr.R)
Jackass123
Mac
Bert
DanBras
Gabor


 
ik ben daar ook wel in ge?nteresseerd Piet
 
Als je meer Weet van de blowers laat maar iets weten, denk dat als alles samen aangekocht wordt dat dit zeker niet slechter zal zijn
 
Ik heb een ander draadje gestart om samen onderdelen in te kopen, maar ik zie eigenlijk wel op tegen het solderen. Ik heb al wel een Pi en Maverick probes, maar voor het soldeerwerk mag je mij zeker op de lijst zetten!

Wellicht handig om eea te combineren in de verschillende draadjes?

PS Volgens mij draait de Pi op 5V, niet op 12V.
 
mrwolf zei:
Ik heb een ander draadje gestart om samen onderdelen in te kopen, maar ik zie eigenlijk wel op tegen het solderen. Ik heb al wel een Pi en Maverick probes, maar voor het soldeerwerk mag je mij zeker op de lijst zetten!

Wellicht handig om eea te combineren in de verschillende draadjes?

PS Volgens mij draait de Pi op 5V, niet op 12V.

De PI draait inderdaad op 5V, maar een Heatermeter heeft 12V nodig voor de blower. Daarom zit er op de HM een DCDC converter voor 12V naar 5V, waarmee dan de PI weer gevoed wordt.

 
Nou Piet, een compleet werkend systeem......
Damn, hoe ga ik dat thuis dan weer uitleggen?
Iemand nog goede idee?n hiervoor???
 
Iets in de trend van "om lid te mogen blijven ven het BBQ Genootschap"  =))

Meer creatieve oplossingen?
(yust for the fun of it)
 
Ik zou gewoon een roze bestellen en die geven voor Valentijnsdag. "Deze heb ik speciaal voor jou gemaakt schat", "vind je hem niet prachtig"?
 
geef het haar cadeau? ' kijk nu hoe mooi en handig!' kun jij het vervolgens gebruiken!
 
De goede idee?n stromen binnen, daar gaat best een bruikbare tussen zitten, hahaha
 
Ik ben ook wel ge?nteresseerd in een kant en klare H.M.
 
Ik durf het bijna niet te vragen, maar ik zou dit ook wel willen Piet.
Ik kan wel solderen, maar ik kan ook erg genieten als anderen dit voor mij doen  >:D<

Bijkomend voordeel voor de andere genootschapsleden (als jij aan het solderen bent, heb je geen tijd om van die prachtige foto's te maken voor de fotowedstrijd  :D ) Ik zeg winwin situatie.

Zet mij maar op de lijst als er nog ruimte is.

Tia
Mac
 
De aanmeldingen stromen sneller binnen dan ik gedacht had, ik zal alvast alle gegadigden even in de startpost zetten. Als dit zo doorgaat kan ik wel een fabriekje beginnen. ;)
 
Ik heb ook wel interesse Piet.
In een vorig draadje was er al een forumlid die dacht dat ik mijn lichaam aanbood voor een heatermeter.
Maar jou kennende denk ik toch dat jij voor de euro's gaat.
 
Bert zei:
Ik heb ook wel interesse Piet.
In een vorig draadje was er al een forumlid die dacht dat ik mijn lichaam aanbood voor een heatermeter.
Maar jou kennende denk ik toch dat jij voor de euro's gaat.
Jij wilde toch op marktplaats wachten Bert?  :)
 
Een nobel gebaar Piet!!
Ik pas deze keer. We hebben net een huis gekocht dus kunnen alle centen even gebruiken!!
 
Bert zei:
Ik heb ook wel interesse Piet.
In een vorig draadje was er al een forumlid die dacht dat ik mijn lichaam aanbood voor een heatermeter.
Maar jou kennende denk ik toch dat jij voor de euro's gaat.

Af en toe een plakje gedroogde ham is voldoende beloning Bert! "I will work for food"
 
Terug
Bovenaan Onderaan