BasBQ
Beef en Steak

Tony Stone Low & Slow Competition 2013

Kijk dat is weer een hoop duidelijkheid. Bedankt voor het stellen van de vragen en het delen van de antwoorden!!!
 
Bij mij doet het linkje het niet?
 
Hier staan de regels van de KCBS 2013, bij #10 staat welk vlees je moet gebruiken.

http://www.kcbs.us/pdf/2013_rules.pdf

Mooie actie van Beef and Steak, begrijp best dat zij geen vlees voor 37 teams kunnen sponsoren.
 
Bedankt voor het delen!

Procureur is in ieder geval nooit toegestaan bij KCBS wedstrijden.
 
Ik heb even het stuk over vlees gelezen, er staat nergens dat het idd niet al schoongemaakt mag zijn bij de inspectie. Ik begrijp wel dat het niet gekruid, of ge?njecteerd oid mag zijn, behalve als het zo uit de winkel komt ( huh? )  Maar dat kan ik mis hebben.
 
Ik ga ervan uit dat je deze passage bedoeld:

No pre-seasoned meat is allowed other than manufacturer enhanced or injected products, as shown on label EXCLUDING but not limited to: teriyaki, lemon pepper or butter injected.

Vertaald is hij zo:

Voorgekruid vlees is niet toegestaan tenzij het door de fabrikant "verrijkt" vlees betreft. Uitzonderingen hierop vormen ondermeer, teriyaki, citroenpeper en boter injecties.

Wat ze bedoelen is dat het vlees gewoon rauw moet zijn. Maar je mag wel verrijkt vlees gebruiken. Je kent toch wel die varkenshaas culinair uit de supers? Die hebben 20% toevoeging doormiddel van injectie/ brinen of wat dan ook. Dat mag dus maar niet als die vloeistof dan weer een smaakje bevat.


 
Yep, dat stukje dus. Maar ik denk dus dat ik ongestraft de kip op mijn dooie akkertje thuis kan schrapen en snijden. Zijn ze niet te (vr)eten, maar zien er goddelijk uit ;)
 
Ook in de USA zit er max water in het vlees en kip ;) oftewel je mag plofkip gebruiken :p
 
Yep Domi, je mag je vlees thuis al trimmen etc. Maar injecties, brines en kruiden mag pas na de vleeskeuring.
 
Top!
 
Serial Grillaz are in the house, steak competition yeaahh baby !! hope they got cowboy steak ;)
 
Even een vraagje over de TS.

Ik wil daar zaterdag overdag heen als bezoeker, maar wat kan ik verwachten daar?
Ik neem neefjes en nichtjes mee van me aanstaande en die moet ik wel tevreden houden ;)

Naast natuurlijk BBQ teams druk bezig zien met van alles en nog wat. Wat is er nog meer te zien en te proeven?
Kun je er spullen kopen?
Kan ik het met de Meating vergelijken, maar dan met competitieverband?

Alvast bedankt voor jullie reactie's :)
 
Er zullen bedrijven zijn die BBQ spullen verkopen
De teams zijn met de voorbereidingen bezig en met twee competitie onderdelen beans en patatoes, steaks en burger. Er zal dus ook wel wat te proeven zijn
 
Jammer genoeg kan ik niet komen kijken, mijn betere wederhelft en ik zijn weekeindje weg naar Bergen, niet ver uit de buurt, maar ik wil me toch even " gedragen" en 2 x 24u BBQ niet als prio hebben... :)
 
je kan toch met je wederhelft even komen buurten? al zijn het maar even 2 uurtjes, is een leuk evenement en je ziet een flink aantal teams uit binnen en buitenland aan het werk  :)
 
Leo zei:
je kan toch met je wederhelft even komen buurten? al zijn het maar even 2 uurtjes, is een leuk evenement en je ziet een flink aantal teams uit binnen en buitenland aan het werk  :)
Ik heb me al zitten bedenken hoe ik dat gedraaid krijg, want mijn madammeke heeft ook een "wens programma" ....we shall see!
Toen ik bij jou meldde dat ik zonder Q naar Nootdorp zou komen schreef je "je hebt toch zo'n mooie WGA".....en daarna liep het ook weer anders...hahaha
 
Ik hang een webcam in de kooktent en ga live streamen dus je kunt wel meekijken :)
 
Gerard777 zei:
Ik hang een webcam in de kooktent en ga live streamen dus je kunt wel meekijken :)

Link please?!? ::)
 
Leuk idee Gerard. Dan ga ik 5 tenten verder op mijn laptop jou keuken bekijken  :p
 
Geen probleem hoor :)

De link voor mobiele apparatuur:

http://m.ustream.tv/channel/probbqshop-nl-bbq-team

En de links voor de desktop en laptop:

http://www.ustream.tv/channel/probbqshop-nl-bbq-team
 
Terug
Bovenaan Onderaan