BasBQ
Beef en Steak

Paas brisket

Ziet er goed uit, niet veel vet weggesneden ? Ik laat graag een randje zitten i.v.m. uitdrogen.
 
We gaan redelijk gelijk op!!! Wanneer begin je te prikken??

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
 
@Hans ik hoop van niet, is voor mij ook de eerste brisket. Vanavond weet ik alles ;)

@Bucari007 rond de 93 graden, dan ga ik de flat van de point scheiden. Dan de flat in de koelbox en de point weer erop tot die ook 93 graden en 'boterzacht' voelt bij het prikken.
 
@Hans ik hoop van niet, is voor mij ook de eerste brisket. Vanavond weet ik alles ;)

@Bucari007 rond de 93 graden, dan ga ik de flat van de point scheiden. Dan de flat in de koelbox en de point weer erop tot die ook 93 graden en 'boterzacht' voelt bij het prikken.
Burnt ends maken?

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
 
Leuke reportage dit, die thermowebsite is ook leuk, even bestuderen waar ik naar kijk!
Ben erg benieuwd naar eindresultaat van jullie alletwee!
Dus burnt ends, ook zo lekker man,man.man foto's hoor! Kan niet wachten ;) 🔥 (y)
 
76.9 C, dus nog even onderweg. 18 uur aan tafel gaat het niet worden, denk ik.
 
Mijnes net eraf gehaald, flat was 93 graden. Toen point en flat gesplitst (geen foto van) en de point weer terug. Dit duurde zo'n 20 minuten enblijkbaar is hij erg afgekoeld, want nu is de point 78 graden, terwijl hij daarvoor 90 was. Ik laat6 hem nog maar even liggen denk ik.

Toen hij er net af kwam:
 
Ziet er lekker uit! Geen spijt dat je point en flat al van elkaar hebt gescheiden?
 
Als hij ingepakt is kan de temp ook wat omhoog, zeg van 120 naar 140
 
Ik vind nergens de regels, maar voor de sticker moet je ook de burnt ends hebben?
 
In het huishoudelijk deel, bij badges staan de regels:


Bij het maken van Brisket, point en flat beginnend vanaf 4,5 kilo (whole packer,
de flat in plakken en de point in burnt ends), is een koetje te verdienen. Samen vormen ze de Big Three.
 
In het huishoudelijk deel, bij badges staan de regels:


Bij het maken van Brisket, point en flat beginnend vanaf 4,5 kilo (whole packer,
de flat in plakken en de point in burnt ends), is een koetje te verdienen. Samen vormen ze de Big Three.
Heb echt zitten zoeken, maar had m niet gevonden. Thanx.
 
Zijn vast aan het eten.
 
Sorry dat ik gisteravond geen update geplaatst heb, maar na het eten/natafelen en de boel opruimen lokte het bedje wel heel erg. Ik had ook een beetje hoofdpijn, dus ik was er wel klaar mee voor die dag.

Afijn, waar het om gaat hier; was de brisket gelukt? Nou echt wel!
Als je al een tijdje meeleest hier op het forum gaat het toch kriebelen om zelf ook te maken en ik kan alleen maar zeggen; DOEN!
Het lijkt een heel gedoe, maar met een beetje gezond verstand en de hulp van de mensen hier (dank!) valt het reuze mee.
Er is nu nog maar zo'n vijf ons over, maar de rest verdween als sneeuw voor de zon :)
Het was echt heerlijk, de flat was aan de droge kant, maar niet te droog. Wat je ziet van de Aaron Franklins op deze wereld is dat het sap eruit loopt, maar dat was bij mij niet zo.
Het was echt een heel lekker stuk rund, super van smaak en een mooie rookring. Ook de bark was gewoon heel lekker, die coffeerub is een blijvertje.
Ik heb geen vergelijkingsmateriaal om te weten of de injectie verschil maakt, maar dat ga ik de volgende keer toch maar weer doen voor de zekerheid.
Wat iedereen hier het lekkerst vond waren toch de burnt ends, de saus was om het even, want beide werden geweldig gevonden.
Dit was wel mijn eerste brisket, maar niet de laatste, dat weet ik zeker.

Point snijden voor de burnt ends:


Twee verschillende bbq sausjes van Smokey Goodness erop


De burnt ends na drie kwartier op de Joe


De flat in plakjes gesneden die iets dikker dan een potlood waren:
 
Als je al een tijdje meeleest hier op het forum gaat het toch kriebelen om zelf ook te maken en ik kan alleen maar zeggen; DOEN!
Ik werk nog aan m'n "brisket vrees" maar je verslag helpt mooi om daar over heen te komen.......bedankt voor het delen van je eerste keer, heel geslaagd dat moet geweldig gesmaakt hebben (y) 💪
 
Mooie run. Gefeliciteerd met je koetje. Kun je vanaf nu gewoon de point eten zonder dat je burnt ends moet maken... 😉
 
Terug
Bovenaan Onderaan