BasBQ
Beef en Steak

Ooni Koda 12 (en 16)

Dat bijna gratis man. Gefeliciteerd. Een pizzaschep en turningpeel heb je al wel?
 
Dat schoonkrabden heb ik bij het opwarmen de eerste keer gedaan, dat afkoelen om schoon te maken heb ik over het hoofd gezien 😱
Je doet het nog Frits, dus het zal wel meegevallen zijn.
kwartier op 400+ graden zal ook wel weinig levend houden denk ik zo.

Dat bijna gratis man. Gefeliciteerd. Een pizzaschep en turningpeel heb je al wel?
Ongekend he.
Pizzaschep heb ik wel.. maar simpele aliexpress variant.
Ik wil wel graag een perforated en een turningpeel lijkt me ook leuk..
Maar December komt eraan Jokop, deze keer eens slim genoeg om wat dingen over te houden voor op het lijstje :)
 
Maar December komt eraan Jokop, deze keer eens slim genoeg om wat dingen over te houden voor op het lijstje :)
Ja, december komt er idd. Altijd goed om een lijstje klaar te hebben. Ik heb zelf ook een turning peel, maar op zich kun je in de Kodi 12 ook wel met de gewone pizzaschep draaien. Je moet hem er alleen even uithalen en met de hand op de schep draaien (kan heet zijn).

Een deegkrat kan ook handig zijn. Net als een deegspatel. Een borstel. Een werkstation is ook leuk. Ik kan nog wel even doorgaan, hahahaha.
Maar mooi dat de Kodi 12 er is, man.
 
Sander, deegkratten en andere spullen zijn goed te vinden bij de webshop van Italieplein.
Mijn turningpeel is ook te bestellen bij onze Chinese vrienden.
Mocht je iets willen lenen moet je het even laten weten.
 
Je doet het nog Frits, dus het zal wel meegevallen zijn.
kwartier op 400+ graden zal ook wel weinig levend houden denk ik zo.


Ongekend he.
Pizzaschep heb ik wel.. maar simpele aliexpress variant.
Ik wil wel graag een perforated en een turningpeel lijkt me ook leuk..
Maar December komt eraan Jokop, deze keer eens slim genoeg om wat dingen over te houden voor op het lijstje :)

En kijken voor deals met black friday niet vergeten, wil al misschien wel eens iets tussenzitten. Zo een borstel van ooni voor je steen proper te maken is best wel handig, en serieus ding ook. Ik heb zelf geen ooni oven, doe het gewoon op mijn weber kettle met zo een pizzaring en kolen met blokjes hout bij. Maar om die steen proper te maken is zo een borstel wel zeer handig. Maar ben al zo 3 maand aan het uitkijken voor zo een pizza topping station of iets gelijkaardig tot dit een keer ergens in promo komt. Maar tot nu toe met moeite ergens zelfs 5 euro af van accessoires van Ooni. Dus wie weet misschien met black friday valt er wel iets te scoren.
 
Een deegkrat kan ook handig zijn. Net als een deegspatel. Een borstel. Een werkstation is ook leuk. Ik kan nog wel even doorgaan, hahahaha.
Hhahaa ja ja ja.
Werkstation zou er niet komen, dat vind ik zonde naast mijn BGE keuken, dan zou ik er eerder een BGE module bij nemen om hem op te zetten.
Ook vind ik die toolstation een beetje over de top hoor. Als je nou echt van die gigantische pizza partys hebt oke, maar ik ben geen bedrijf.. haha.
De kaas kan ook wel gewoon uit t zakje komen, ik ben meer van het 'hoe minder afwas, hoe beter'.

De turning peel lijkt mij wel praktisch omdat hij dan niet in-uit-in-uit hoeft te gaan, waardoor het bakken sneller en constanter zou zijn. Maar het heeft weer geen haast omdat met een spatel ook goed blijkt te gaan inderdaad.

Super bedankt @Frits, enorm aardig. Ik hoop het niet nodig te hebben, zo wel weet ik je te vinden ;)

Zo een borstel van ooni voor je steen proper te maken is best wel handig
Gewoon vollebak 400 graden rammen wordt die steen ook wel wit van.. :)
Maar tot nu toe met moeite ergens zelfs 5 euro af van accessoires van Ooni.
Sommige kleinere dealers kunnen misschien wel wat doen. Grote enterprises doen niks voor je inderdaad.
Ik keek nog even bij Stovrr maar die kennen de topping station niet.
 
Na mijn leuke ervaring eerder in de onderwerp heb ik nieuws..
Het pesten is over, het plagen is voorbij.
Ik heb afgelopen weekend een extra kast gebouwd in het schuurtje en daardoor was er eindelijk plek, en geen ruimte meer voor discussie. (Lees: ik kreeg toestemming)
Bekijk bijlage 46196

Hij was nu voor 279 bij Stovrr, dus opgehaald met laagste prijs garantie bij Hornbach voor 251,10.
Ja toen kon ik het echt niet langer houden!
(Hoes en thermometer via dezelfde weg, 310 voor het pakket hierboven)
Thuis werd hij warm ontvangen;
Bekijk bijlage 46200

Savonds even uitgepakt en de hoes geprobeerd.
Bekijk bijlage 46197Bekijk bijlage 46198

En zo past ie mooi op zijn nieuwe plekje.
Bekijk bijlage 46199

Nu nog op zoek naar een gasfles en gas drukregelaar, inbranden en hopelijk van het weekend een pizza eten.
gefeliciteerd makker. Tis je gegund maat
 
@SandyMan : gefeliciteerd man! Mooi om te zien dat je kinderen er blij mee zijn "daar doe je het toch allemaal voor"? 😇
verder niet te veel naar al die "materialisten" hier luisteren;)
 
Heerlijk @SandyMan, is het er toch van gekomen! Volgende keer van te voren de kids instrueren om enthousiast op nieuwe speeltjes te reageren. Dan kan je vrouw toch geen nee meer zeggen :p
 
Hier nog wat (vergeten) foto's van pizzadag bij mij op school.

1D216528-BABD-4D0A-8EE0-2807C252129A.jpeg




C5FCC112-6421-4821-AA61-E41BD3478107.jpeg


747D835F-49EF-4BE3-BE54-4200AEDEB24B.jpeg
 
Aangezien die Kado op gas werkt net zoals een gasvuur veronderstel ik.
Mag je die Kado dan eigenlijk binnenshuis gebruiken?
 
Lijkt me in theorie wel te kunnen @Stijn, de vraag is alleen waar je een apparaat die 400 graden van binnen is een beetje veilig neer kunt zetten.
 
Ik kan me ook voorstellen dat de hoeveelheid gas/grootte van je vuur een rol speelt.
Maar als je twee raampjes tegenover elkaar open zet zal het niet gauw fout gaan denk ik hoor... maar goed, ik ben geen expert op dit gebied.
Je kan je wel afvragen hoeveel rook er af komt door de hoge temperaturen. Denk dat je huis vrij snel blauw staat als je een beetje bloem op je steen van 400gr strooit.
 
Zelf zou ik dat binnen toch niet gebruiken. En als je het echt wilt, idd heel wat raampjes open zetten. Het gas neem zuurstof weg en dan moet je zorgen dat er voldoende nieuwe zuurstof binnen komt.
 
als ik dan vergelijk met de ingeboude gas wokbrander die mijn vader heeft lijkt mij dit niet extreem.
Ik dacht dat die wokbrander al 5kW kon geven.
 
als ik dan vergelijk met de ingeboude gas wokbrander die mijn vader heeft lijkt mij dit niet extreem.
Ik dacht dat die wokbrander al 5kW kon geven.

Om maar te zwijgen over gas-haarden die gebruikt worden in huizen om de huiskamer te verwarmen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan