BasBQ
Beef en Steak

Ooni Koda 12 (en 16)

 
 

jokop

Pitmaster
Berichten
588
Door een aantal forum-leden enthousiast geraakt over de Ooni Koda 12 en na wat inlezen deze aangeschaft.
En ik moet zeggen: alles wat ik er over gelezen heb is waar. Wat een gemak en snelheid tov de pizzasteen in mijn BGE. Door de Pizza Porta en de roosterverhoger kon ik er twee pizza’s tegelijk op kwijt, maar doordat de bovenste steen minder heet is, duurde die pizza toch wel wat langer.
Met de Ooni eet mijn vrouw een warme pizza en anderhalf minuut later kan ik al beginnen aan mijn warme pizza. Heerlijk.

Tip: Hoe je nieuwe aankoop uitleggen...

98FEBB15-541A-4315-BEF4-FC81291ED32F_1_201_a.jpeg


5D55EA29-10D7-4DE8-B7E5-A4696F6456E5.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Mooie aanwinst!
Hier staan ook weer bolletjes deeg te rijzen in de koelkast.
Morgen pizza. Verheug me er al op.
 
Das wel een heel mooi apparaat zeg.

Eens kijken of ik de directie hier van kan overtuigen.
 
Zo'n Ooni staat ook nog op mijn verlanglijstje.
Vrees wel dat de tip hier niet zal werken.
 
Zit ie in mijn '2 pizza's 1 bge' te zeggen dat dat wel moet kunnen allemaal.
'krijgt' ie zelf een Ooni Koda 12 :)

Stront jaloers! super mooi ding. Ga je veel plezier aan beleven.

Bedankt voor de tactiek, misschien heb ik t nog eens nodig.
Kwam er via een like op die post achter dat je naast een zeer geliefde collega (Roderic) van mij woont, doe m de groeten :)
 
Conclusie is natuurlijk gewoon dat als je echt vaak pizza`s wil gaan maken de Ooni een must is.
 
Zit ie in mijn '2 pizza's 1 bge' te zeggen dat dat wel moet kunnen allemaal.
'krijgt' ie zelf een Ooni Koda 12 :)

Eh ja, hahaha... Betrapt :cool:
Klopt helemaal en eigenlijk vind ik dat nog steeds (heb ik hier thuis maar niet benoemd...). Alleen ben ik met het vullen en opwarmen van de stenen wel echt een uur verder denk ik. Geen ramp, maar als je met z'n tweeën (onze dochter van drie snoept mee) even snel wil eten, dan is dit een uitkomst.
Kwam er via een like op die post achter dat je naast een zeer geliefde collega (Roderic) van mij woont, doe m de groeten :)
Zal ik doen, is sinds kort mijn achterbuurman.

Conclusie is natuurlijk gewoon dat als je echt vaak pizza`s wil gaan maken de Ooni een must is.
Precies dit dus :giggle:
 
Conclusie is natuurlijk gewoon dat als je echt vaak pizza`s wil gaan maken de Ooni een must is.
Dan is dat zeker handig en eveneens ook omdat ie op gas is. Rap aan en gaan.

Zelf maak ik te weinig pizza's (ten ergernis van onze zoon) om zo nog een toestel erbij te halen. En bij ons doet zich het probleem ook niet voor van 2 pizza' tegelijk klaar te hebben. Als er bij ons pizza is, geldt het principe 'verdeel en eet'. :ROFLMAO: En vermits we houden van zeer dunne bodems, gaan er steeds een aantal pizza's erdoor.

@TS: ik zie dat er verschillende versies zijn. Waarom de keuze voor gas?
 
Eigenlijk verdien je m terug, elke keer dat je m gebruikt he..
Hahahaha daar gaan we.. :ROFLMAO:

Beetje pizza betaal je 10 euro voor?
Dus die Ooni betaalt zich inderdaad terug
 
Ik ben ook wel nieuwsgierig naar de keuze voor gas.

Waarom gas, waarom houtskool?
Voor/tegens?
 
Ik ben ook wel nieuwsgierig naar de keuze voor gas.

Waarom gas, waarom houtskool?
Voor/tegens?
Vraag me ook af of er veel verschil is tussen het opwarmen tussen de verschillende modellen.

Ik durf te zeggen dat ik inmiddels een semi-pro ben in ooni's gezien ik ongeveer alles gezien en gelezen heb over die dingen.
(haha neem het met een korreltje zout)

Gas heeft als voordelen:
Snelheid aan. Gas open, vlam starten en wachten.
Snelheid uit. Gas dicht, vlam weg, Ooni koelt zo snel als hij kan, weer af.
Temperatuurswijziging: gas-kraantje open is heter, kraantje dicht is kouder.
Nadeel; geen houtsmaak

Hout heeft als voordeel:
Smaak, ookal gaart je pizza er maar zo'n 60-90 seconden in, pikt het toch iets van die houtsmaak mee.
nadeel: hitte moeilijker te controleren, hitte ook minder snel uit je ooni omdat je de vlam moet verstikken.
In geval van ergens pizza maken en weer mee willen nemen (naar huis) is dit laatste wel een dingetje.

Hier iemand die dezelfde vraag behandeld heeft:

Mis ik iets, heren met een Ooni?
@mrooding @Frits
 
Laatst bewerkt:
Ik durf te zeggen dat ik inmiddels een semi-pro ben in ooni's gezien ik ongeveer alles gezien en gelezen heb over die dingen.
(haha neem het met een korreltje zout)

Gas heeft als voordelen:
Snelheid aan. Gas open, vlam starten en wachten.
Snelheid uit. Gas dicht, vlam weg, Ooni koelt zo snel als hij kan, weer af.
Temperatuurswijziging: gas-kraantje open is heter, kraantje dicht is kouder.
Nadeel; geen houtsmaak

Hout heeft als voordeel:
Smaak, ookal gaart je pizza er maar zo'n 60-90 seconden in, pikt het toch iets van die houtsmaak mee.
nadeel: hitte moeilijker te controleren, hitte ook minder snel uit je ooni omdat je de vlam moet verstikken.
In geval van ergens pizza maken en weer mee willen nemen (naar huis) is dit laatste wel een dingetje.

Hier iemand die dezelfde vraag behandeld heeft:

Mis ik iets, heren met een Ooni?
@mrooding @Frits
Yep, je mist de versie met pellets :geek:
 
Terug
Bovenaan Onderaan