BasBQ
Beef en Steak

Napoleon - Kokos-briketten (REVIEWS)

 

Smokie.

Pitmaster
Berichten
602
Bij Hornbach kwam ik deze bijzonder gevormde Kokos briketten tegen. Ze blijken bij, het in Duitsland populaire, McBrickett vandaan te komen. Met een prijs van €20,- per 10kg ook nog eens vrij voordelig en Hornbach ligt ook nog eens dicht bij mij in de buurt. Zijn er forumleden bekend met deze briketten, of die van McBrickett?


Napoleon-Coconut.png
 
Voor die prijs kan je je er geen bult aan vallen.
als je ze probeer kan je je bevindingen mooi posten 😉
 
Voor die prijs kan je je er geen bult aan vallen.
als je ze probeer kan je je bevindingen mooi posten 😉
Dat is waar. Ik kom net kijken op dit forum en vanwege de vreemde vorm van deze briketten ben ik wat huiverig om ze te gebruiken maar zoals je zegt voor die €20,- kan ik me geen buil vallen.
 
Ik heb wel eens een filmpje gezien over deze vorm. Makkelijk stapelbaar en schijnt dat er verschil zit in horizontaal of verticaal laten branden. Verticaal gaan ze sneller dan horizontaal. Staat vast ergens op YT.
 
Voor die prijs kan je je er geen bult aan vallen.
als je ze probeer kan je je bevindingen mooi posten 😉
Blijf het even volgen ik ben erg nieuwsgierig of het met name net zo goed werkt als m'n ECObrasa en of je er een mooie snake van kan bouwen. :unsure:
 
Blijf het even volgen ik ben erg nieuwsgierig of het met name net zo goed werkt als m'n ECObrasa en of je er een mooie snake van kan bouwen. :unsure:
Hier zie je een soort van een mini snake maar het principe is duidelijk. Het lijkt te werken zo. Zie ook de review.

1631880712505.png
 
  • Leuk
Waarderingen: Hans
Lijken op Greek Fire briketten. Daar heb ik een doos van staan. Branden lekker lang, maar die ik heb zijn dus niet van kokos gemaakt
 
Ook BBQproof heeft er een fil.pje over gemaakt

Snake
 
Bij Hornbach kwam ik deze bijzonder gevormde Kokos briketten tegen. Ze blijken bij, het in Duitsland populaire, McBrickett vandaan te komen. Met een prijs van €20,- per 10kg ook nog eens vrij voordelig en Hornbach ligt ook nog eens dicht bij mij in de buurt. Zijn er forumleden bekend met deze briketten, of die van McBrickett?


Bekijk bijlage 29091
Bij welke Hornbach was dat als ik vragen mag? ga ik toch eens proberen.
 
Ikzelf heb ze in Geleen gekocht maar je kunt op de website van Hornbach zien in welk filiaal bij jou in de buurt ze tekoop zijn.
 
Ook BBQproof heeft er een fil.pje over gemaakt

Snake
De briketten die je in het filmpje ziet zijn korter dan die van Napoleon. Dat zijn staafjes. Die zul je waarschijnlijk iets anders moeten stapelen.
 
Ikzelf heb ze in Geleen gekocht maar je kunt op de website van Hornbach zien in welk filiaal bij jou in de buurt ze tekoop zijn.
Oke ik heb een doosje aangeschaft, altijd leuk om iets te proberen ;)
 
De briketten die je in het filmpje ziet zijn korter dan die van Napoleon. Dat zijn staafjes. Die zul je waarschijnlijk iets anders moeten stapelen.
Je kan ze ook middelen natuurlijk, dat gaat vrij simpel ;)
 
Ik ben benieuwd
 
Ik ben benieuwd
Ik ook.:)
Dus om te proberen een doosje aangeschaft ik laat het wel weten als ik ze gebruikt heb en er (na jaren ECObrsa) wat aan gewend ben.
Met name het simpel bouwen van een snake viel me zo op omdat ik heel veel met een snake werk. 😉
 
Laatst bewerkt:
Ik kom pas kijken op bbq gebied en het opbouwen van een snake lijkt inderdaad een stuk minder werk. Ik ben benieuwd hoeveel staven je nodig hebt voor low & slow.
 
Terug
Bovenaan Onderaan