Ik heb wat geprobeerd en m'n eerste indruk is op z'n zachtst gezegt niet positief.
Wat het idee was 3-2-1 op de manier zoals ik het altijd doe dus een snake gemaakt als op de foto dus vol goede moet aan begonnen maar verrassing temperatuur komt niet boven 75 gr.C alles open dan komt het probleem de aangeschoven verse briketten gaan nauwelijks aan dus werkt niet zoals ik me voorgesteld had.
Om m'n ribbetje toch af te maken moest ik meer warmte hebben dus de briketten starter (die ik eigenlijk al afgezworen had) er maar bij gehaald en een paar keer wat gloeiende briketten er bij geplaatst na dit een paar keer gedaan te hebben kwam ik op 110 gr. C en bleef dat uiteindelijk 6 uur volhouden dus uiteindelijk is het wel goed gekomen met de rib, maar dan komt de verrassing of liever gezegt de verassing wat een troep!
Waterbak er uit en alle schuiven potdicht zou ie toch moeten stoppen. Maar nee hoor de volgende ochtend was de enorme berg as nog gloeiend met gloeiende stukjes erin.
Dus alles even op het rijtje zetten.
Niet met de looft lighter aan te krijgen in een normale tijd.
Heel erg veel as, bijna een volle opvangbak.
Moest m'n briketten starter gebruiken om de staven goed brandbaar te krijgen.
Erg veel vlieg as bij een windvlaag.
Een smerige BBQ. Wat een troep!
Koop ik ze nog eens, NOOIT MEER. !!!
Een positief punt, als het eenmaal onder controle is en goed brand hoef je niet meer aan de schuiven te draaien gewoon alles vol open en gaan de temperatuur bijft mooi constant..