Beef en Steak

Mijn laatste BBQ aanwinst

Mooi ding! Misschien wel een beetje aan de grote kant voor de plek waar hij staat :P
Met draaisteen, dus de pizza draait automatisch?

Hij is idd groter dan ik dacht 😀, maar gelukkig kan de schuifdeur open.

De pizza steen draait idd. Ook ben ik nog bezig een Bekvam trolly aan het aanpassen, zodat hij met mooiweer gewoon in de tuin kan staan.
 
Wat lijkt de Master Touch dan maar een ukkie!

IMG_0448.jpeg
 
Mijn WSM 47 centimeter voldeed best goed, maar een Marktplaats-gelukje moet je nooit laten staan. Daarom gisteren een WSM 57 centimeter gekocht van iemand die vanwege zijn cateringwerkzaamheden en een contract met een 'groen' BBQ-merk niet meer mocht werken met Weber-materiaal. Slechts een paar keer gebruikt, roosters helemaal schoon en nieuw.

Hier ga ik veel plezier aan beleven. Mijn WSM 47cm staat inmiddels te koop ;-)
IMG_5731.jpg

IMG_5733.jpg
 
@MarkB wat ga je doen met de extra ruimte? Op de 47 cm kunnen 4 procureurs, of 12 ribs, is dat niet genoeg?
 
@MarkB wat ga je doen met de extra ruimte? Op de 47 cm kunnen 4 procureurs, of 12 ribs, is dat niet genoeg?
Ik gebruik de WSM vooral voor het roken van kipfilet (15/20 stuks per keer). Een fatsoenlijk hangrek is voor de 47 echter niet te krijgen, dus was altijd aan het prutsen om de haken in het grillrooster te hangen. Dat moet nu verleden tijd zijn, want voor de 57 is dat hangrek wel te krijgen. Bovendien was dit zo’n koopje dat ik ‘m simpelweg niet kon laten staan.
 
Na 3 zomers is mijn tafelbbqtje door!
Ergens wel jammer, ergens ook niet, iig tijd voor iets nieuws 😀(y)

DSC05411.JPG


Net de Weber Classic Kettle 47cm besteld, plus een as-opvangbak (officiele Weber aftermarket / upgrade kit).
Niet de grootste, de duurste, of een Kamado...., maar hij lijkt me prima voor vrouwlief en mijzelf, met hooguit één of twee gasten (y)

61j8iWuJYbL._AC_SL1500_.jpg

dsc_8535_1280x1280.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de discussie die hieronder ontstond afgesplitst naar een eigen discussiedraadje, hier ging het ver off topic.

 
20240924_200012.jpg

Vleespakket a 25kg;
5.4kg rundergehakt
1kg schenkel
1.25kg runderworstjes
1.25kg runderhamburgers
1.2kg gehaktstaven
1kg cordonbleu
1.25kg rundervinken
1.2kg tartaar
1.2kg soep/hacheevlees
2kg magere stooflappen
2kg riblappen
1.5kg sucadelappen
1 rollade +- 1kg
1.5kg entrecote
1.7kg biefstuk
0.65kg ossenhaas

Nog wat extra's
4kg shortribs

We kunne weer effe vooruit 👌
 
Terug
Bovenaan Onderaan