BasBQ
Beef en Steak

Mijn laatste BBQ aanwinst

De Tramontina Churrasco Black 22844-110 slagersmes, 25 cm.

Ik was verkocht bij de eerste recentie op Knives&Tools.

"Een compleet overbodig mes, eerlijk gezegd, maar who cares? Voor die prijs krijg je een echt leuk stuk ´speelgoed´ om pakweg ribbetjes, groot stuk gebraad... whatever op zeer showerige doch coole wijze te versnijden bij een bbq met je kameraden erbij. Ik herhaal, compleet overbodig, maar gewoon kinderlijk fijn om te gebruiken"

Ik herhaal...
😁😁💪💪

Bekijk bijlage 65999
:oops: dat is een beste kan menig "drillrapper" stil krijgen.
 
Vandaag mijn nieuwe aanwinst binnen gekregen. Een Kamado joe classic 3 :D. Mijn vader wil graag leren bbq’en, dus stelde hij voor dat hij mijn Grill Guru zou nemen, en ik een bbq naar keuze uit mocht kiezen. Dat hoef je geen 2x te zeggen !! Nog even @noskos zijn 9 maanden review bekeken en de knoop doorgehakt !Super blij mee. Meteen maar een soapstone aangeschaft.
Bekijk bijlage 65900
Ik heb de classic 1 sinds 1,5 maand maar de soap stone is top. De gietijzeren plaat met ribbels en glad ook. Alleen moet je voor eieren bakken wel water pas staan. Alsook voor olijfolie. Maar ik had ook mijn grillguru verkocht en toen doorgepakt. En je krijgt lekker veel bij kamadoe joe voor relatief weinig. Heel veel plezier ermee. Hoe bevallen de KJ Big blocks btw?
 
Ik heb de classic 1 sinds 1,5 maand maar de soap stone is top. De gietijzeren plaat met ribbels en glad ook. Alleen moet je voor eieren bakken wel water pas staan. Alsook voor olijfolie. Maar ik had ook mijn grillguru verkocht en toen doorgepakt. En je krijgt lekker veel bij kamadoe joe voor relatief weinig. Heel veel plezier ermee. Hoe bevallen de KJ Big blocks btw?
De soapstone eergister voor het eerst gebruikt ! Daar ga ik denk een hoop lol aan beleven. Heb een gietijzeren plaat met 1 kant glad en 1 kant ribbels, en een gietijzer rooster. Maar heb in de afgelopen jaren ( op mn dutchoven en skillets na ) echt een irritatie naar gietijzer toe. Voor mij is het teveel onderhoud omdat het ook in de schuur ligt ( blijft roesten ). Vandaar de soapstone als alternatief. De bigblocks nog niet getest, dus dat laat ik je weten. Had nog een zak dammers in mijn schuur die ik eerst op wilde maken, maar misschien dat ik het weekend wel spareribs maak met de big blocks !
 
De soapstone eergister voor het eerst gebruikt ! Daar ga ik denk een hoop lol aan beleven. Heb een gietijzeren plaat met 1 kant glad en 1 kant ribbels, en een gietijzer rooster. Maar heb in de afgelopen jaren ( op mn dutchoven en skillets na ) echt een irritatie naar gietijzer toe. Voor mij is het teveel onderhoud omdat het ook in de schuur ligt ( blijft roesten ). Vandaar de soapstone als alternatief. De bigblocks nog niet getest, dus dat laat ik je weten. Had nog een zak dammers in mijn schuur die ik eerst op wilde maken, maar misschien dat ik het weekend wel spareribs maak met de big blocks !
Geg
Ik heb de classic 1 sinds 1,5 maand maar de soap stone is top. De gietijzeren plaat met ribbels en glad ook. Alleen moet je voor eieren bakken wel water pas staan. Alsook voor olijfolie. Maar ik had ook mijn grillguru verkocht en toen doorgepakt. En je krijgt lekker veel bij kamadoe joe voor relatief weinig. Heel veel plezier ermee. Hoe bevallen de KJ Big blocks btw?
gefeliciteerd net de nieuwe classic 1 !! Mooie upgrade !
 
Pimp your Staub pan :ROFLMAO:
20240601_185501.jpg
 
1000047817.jpg


Mijn laatste aanwinst: mijn verjaardagscadeautje. Officiële Weber, maar nieuw gekocht via Marktplaats. Nieuw rekje en plancha over de hele breedte (achterkant is met ribbels). Vanavond smash burgers op het menu!
 
Laatst bewerkt:
Bekijk bijlage 66161

Mijn laatste aanwinst: mijn verjaardagscadeautje. Officiële Weber, maar nieuw gekocht via Marktplaats. Nieuw rekje en plancha over de hele breedte (achterkant is met ribbels). Vanavond smash burgers op het menu! Jullie inzicht: nodig om vanmiddag nog de seasons of lekker doen na de eerste sessie vanavond?
Als ie nog niet geseasoned is eerst seasonen…
 
Bekijk bijlage 66161

Mijn laatste aanwinst: mijn verjaardagscadeautje. Officiële Weber, maar nieuw gekocht via Marktplaats. Nieuw rekje en plancha over de hele breedte (achterkant is met ribbels). Vanavond smash burgers op het menu!
Ik dacht eerst die heeft een gietijzeren IPad 😂
 
Dat is een hele mooie! Heb je er een goede smash tool bij? Ik heb vandaag een plakspaan getest, werkt perfect, maar is wat de groot dus de haakse slijper gaat er in binnenkort

Verstuurd vanaf mijn SM-F731B met Tapatalk
 
Ik heb de classic 1 sinds 1,5 maand maar de soap stone is top. De gietijzeren plaat met ribbels en glad ook. Alleen moet je voor eieren bakken wel water pas staan. Alsook voor olijfolie. Maar ik had ook mijn grillguru verkocht en toen doorgepakt. En je krijgt lekker veel bij kamadoe joe voor relatief weinig. Heel veel plezier ermee. Hoe bevallen de KJ Big blocks btw?
Gisteren low and slow sessie gehad met de big blocks, prima houtskool !
 
Vandaag onder garantie een nieuwe kamado Joe top vent ontvangen. Geen coating meer aan de binnenkant! Kijken of deze het langer volhoudt
IMG_3899.jpeg
 
Eindelijk tijd gevonden om hem op te halen.

Een rookoven van meer dan 200 jaar oud.
Die hebben ze hier vroeger gebruikt om worsten en vis in te roken.

IMG_0999.jpeg

IMG_1003.jpeg

IMG_1004.jpeg

IMG_1006.jpeg

IMG_1005.jpeg

image.jpg


Aangezien er door de jaren heen meerdere personen dingen aan hebben gedaan zijn er links en rechts wat dingen aangepast.

Ik ga hem in ieder geval een hoop liefde geven en waarschijnlijk een nieuw verflaagje.

Eerst maar eens kijken wat er allemaal kan met dit apparaat. (Behalve worsten en vis)
 
Machtig 😃. Mooi projectje Zjon
 
Eindelijk tijd gevonden om hem op te halen.

Een rookoven van meer dan 200 jaar oud.
Die hebben ze hier vroeger gebruikt om worsten en vis in te roken.

Bekijk bijlage 66431
Bekijk bijlage 66432
Bekijk bijlage 66433
Bekijk bijlage 66434
Bekijk bijlage 66435
Bekijk bijlage 66436

Aangezien er door de jaren heen meerdere personen dingen aan hebben gedaan zijn er links en rechts wat dingen aangepast.

Ik ga hem in ieder geval een hoop liefde geven en waarschijnlijk een nieuw verflaagje.

Eerst maar eens kijken wat er allemaal kan met dit apparaat. (Behalve worsten en vis)
Ben heel benieuwd naar dit project 🥰 maak er anders een leuk draadje voor aan 😜
 
Eindelijk tijd gevonden om hem op te halen.

Een rookoven van meer dan 200 jaar oud.
Die hebben ze hier vroeger gebruikt om worsten en vis in te roken.

Bekijk bijlage 66431
Bekijk bijlage 66432
Bekijk bijlage 66433
Bekijk bijlage 66434
Bekijk bijlage 66435
Bekijk bijlage 66436

Aangezien er door de jaren heen meerdere personen dingen aan hebben gedaan zijn er links en rechts wat dingen aangepast.

Ik ga hem in ieder geval een hoop liefde geven en waarschijnlijk een nieuw verflaagje.

Eerst maar eens kijken wat er allemaal kan met dit apparaat. (Behalve worsten en vis)

Gaaf, we zien de fotootjes wel verschijnen:D
 
Gaaf, we zien de fotootjes wel verschijnen:D
Ja gewoon draadje in de hardware corner onder het kopje waar staat mijn bbq in Zzzjon zijn geval waar staat mijn antieke rookhok😜
 
Terug
Bovenaan Onderaan