Beef en Steak

Mijn laatste BBQ aanwinst

Klik, klak, klaar! Één Weber Classic Kettle met opvangbak en thermometer (y)
Zaterdag ook al even uitgeprobeerd, en hij bevalt me best.

DSC05415.JPG

20240924_200012.jpg

Vleespakket a 25kg;
5.4kg rundergehakt
1kg schenkel
1.25kg runderworstjes
1.25kg runderhamburgers
1.2kg gehaktstaven
1kg cordonbleu
1.25kg rundervinken
1.2kg tartaar
1.2kg soep/hacheevlees
2kg magere stooflappen
2kg riblappen
1.5kg sucadelappen
1 rollade +- 1kg
1.5kg entrecote
1.7kg biefstuk
0.65kg ossenhaas

Nog wat extra's
4kg shortribs

We kunne weer effe vooruit 👌

Zie dat hij bij de NL Weber shop € 20,- goedkoper is.
€69 ipv € 89

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk

Gisteravond om 20.30 aangestoken, en vanochtend om 6.45 hield hij er net mee op, dus zeg maar ruim 10 uur (y)
Ik heb deze pallets gebruikt: https://www.pure-vlam.nl/product/14145357/premium-apple-blend-pellets-12-7kg-afhaalprijs

Aansteken ging probleemloos. Ongeveer 20 seconden de gasbrander erop gehad, toen de vlam een minuutje door laten branden, en daarna "uitgeblazen". Hij bleef de hele nacht mooi doorgloeien en het vuur is ook niet overgeslagen naar de andere banen. Wel heb ik voor de zekerheid de pallets vooraf goed gedroogd in de oven.

Kortom, alles paletti 🎉

Wat voor pallets? Europallets?

(sorry, ik kon het niet laten, "pallet" is echt iets anders dan "pellet" hoewel je het allebei kan opstoken, maar de pallets doe je maar beter in de allesbrander)

Wat voor pallets? Europallets?

(sorry, ik kon het niet laten, "pallet" is echt iets anders dan "pellet" hoewel je het allebei kan opstoken, maar de pallets doe je maar beter in de allesbrander)
Spelvaudje 😅

Ik heb trouwens regelmatig pallets, de beste bewaar ik, de minste gaan in de vuurschaal.
Vrouwlief is dol op fikkie stoken 😁

Heb je er simpelweg een toegevoegd of ruimte gemaakt door er 1 weg te doen @noskos?

Jij kan je eigen bbq experience center beginnen met alles wat nu in je handtekening staat

Heb je er simpelweg een toegevoegd of ruimte gemaakt door er 1 weg te doen @noskos?

Jij kan je eigen bbq experience center beginnen met alles wat nu in je handtekening staat
De Kamado Joe is de tuin uit. Niks mis met die kamado hoor. Maar er was het e.e.a. waar ik me persoonlijk aan stoorde. Zoals de roosters die niet lekker strak lagen, heel veel hoeken en gaten waar vet in kan gaan zitten. De ring om de firebox die nagenoeg niet schoon te krijgen was.

Dus nu weer back to basic 😜

• Leuk
Waarderingen: BM77
Terug
Bovenaan Onderaan