Beef en Steak

Mijn laatste BBQ aanwinst

Tijd om meer spareribs in één keer te gaan maken!

bbq-aanwinst-20-01-2021.png

Succes! Die snippers gebruik ik ook voor Ribs en smaken me goed! maak er wel een aluminium pakketje van met wat gaatjes erin zodat ze op de kolen kunnen.
Ja zo doe ik dat ook, meestal maak ik twee pakketjes. Als de eerste op is gaat de tweede er op voor wat langer roken. Werkt super!

laten jullie de snippers eerst weken of gaan ze droog het aluminium pakketje in ?
Ik gebruik altijd "chunks", en die leg ik tussen de briketten of houtskool.

Ik gebruik altijd chunks, maar snippers doe je droog in folie. Als je ze nat maakt, komt er volgens mij eerst alleen maar waterdamp vrij

wel oppassen met die aluminium enveloppes, als de kolen te warm zijn verbrand je gewoon het aluminium en dat wil je niet in je eten.
1 keer voor gehad en het vlees was voor de vuilbak.

Daarom gebruik ik NOOIT aluminium in de kolen, enkel op het rooster.
Investeer dan 1malig in zo een smokerbox, je gezondheid kan er maar wel bij varen.
Kan een smokerbox wel gewoon op de kolen?

IMG_6171.jpg
IMG_6164.jpg
IMG_6175.jpg
IMG_6178.jpg
IMG_6177.jpg
IMG_6180.jpg
IMG_6187.jpg
IMG_6186.jpg

Al een paar weken in bezit maar nu pas wat foto's kunnen plaatsen. Al even droog gebrand afgelopen week maar hoop dit weekend echt even los te gaan met een stukje procureur van 2,5 kilo. Je wil niet weten hoe blij ik ben met deze aanschaf.

wow ! dat ziet er goed uit ! Ben benieuwd hoe het zal gaan met de procureur. Maar dat zal vast wel goed komen !

Het ziet er prachtig uit en ik begrijp je blijdschap. Veel bbq genot.

Bekijk bijlage 14667Bekijk bijlage 14668Bekijk bijlage 14669Bekijk bijlage 14670Bekijk bijlage 14671Bekijk bijlage 14672Bekijk bijlage 14673Bekijk bijlage 14674

Al een paar weken in bezit maar nu pas wat foto's kunnen plaatsen. Al even droog gebrand afgelopen week maar hoop dit weekend echt even los te gaan met een stukje procureur van 2,5 kilo. Je wil niet weten hoe blij ik ben met deze aanschaf.
Ik kan me goed voorstellen dat je daar blij mee bent. Heel veel plezier ermee!

Dat is een mooie aanwinst. Fijne barbecue en mooier dan de de gewone summit charcoal.

51a9f44341e02ffb3099c6c0353bee23.jpg

Na veel wikken en wegen. Buts and if’s de knoop doorgehakt. Nieuw huis nieuwe bbq na lang twijfelen toch voor de BGE xl gegaan en als we dan toch bezig zijn maar gelijk een quoco erbij.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Damn.. Pareltjes hoor gefeliciteerd!

Terug
Bovenaan Onderaan