BasBQ
Beef en Steak

Masterbuilt ervaringen

Maar loopt de doom temperatuur dan niet te hoog op voor low en slow als je ook wilt grillen?
Dat ligt eraan wat je wilt grillen en op welke manier. Ik had deze week een lamsrack op indirect ongeveer 200 graden en wat spiesen laag op het vuur om ze kort te grillen. Ging prima en allebei perfect resultaat.
 
Maar loopt de doom temperatuur dan niet te hoog op voor low en slow als je ook wilt grillen?

Ja dat is natuurlijk lastig. Het gaat je niet lukken om op de ene helft low&slow te doen en de andere helft high & fast. Gaat meer om makkelijker scheiding van direct/indrect en hoogteverschil tot het vuur in geval van directe bereiding.

edit: precies wat Ser zegt. Had zijn bericht nog niet gezien toen ik deze schreef :)
 
Hoe gebruiken jullie dan de D&C, daarmee bedoel ik wat maken jullie klaar waardoor de D&C zich onmisselijk maakt?
Ik gebruik het als 1 kant indirect en 1 kant direct om bvb reversed seat steak te maken.

Verstuurd vanaf mijn Mi 9 Lite met Tapatalk
Dat is een methode, maar bij een reverse haal ik gewoon de deflector eruit vermits ik toch moet opstoken. Voor reverse zelf vind ik het geen must. Wel handig dat een etage lager al het gietijzeren rooster erin kan om mee op te warmen.
 
Precies dat. Door een halve heat deflector te gebruiken kan ik op de ene kant indirect vlees/groente klaar maken ,terwijl ik op de andere kant iets sear of bijvoorbeeld vis op een cederplank heb liggen. Hiernaast kan je door de halve maan constructie makkelijk van griltype wisselen (gietijzer, rvs).

Wat ik nog wil proberen is om een dubbel rek boven elkaar te gebruiken (indirect). Ik heb gemerkt dat mijn weber 47 rooster in de D&C past. Daardoor zou ik bijvoorbeeld twee lagen spareribs kunnen maken boven elkaar zonder ribrack.
Of gewoon een extender bij kopen
 
Of gewoon een extender bij kopen
Ik heb dit eerst geprobeerd met een action rooster en dit werkt, andersom heb ik het ook al gedaan het originele mb rooster in de Weber om ruimte te hebben om zalm te roken.
d04b241fe16c724275209ce546caf062.jpg
37354e7b3b9b0bcd414e14117bff94a8.jpg


Verstuurd vanaf mijn Mi 9 Lite met Tapatalk
 
Even een vraagje: Ik heb nog geen D&C Systeem en momenteel staat dit nog niet op de planning. Maar ik wil wanneer de maatregelen rondom corona dit toelaten, voor zo'n 6 (mannelijke) vrienden Spareribs maken. Kom je toch snel op 7 strengen uit. Liggend gaat dit nooit passen, maar hoe is jullie ervaring met bijvoorbeeld een rib rack of een verhoger (zoals hierboven te zien). Ik ben bang dat bij bijvoorbeeld een rib rack de uiteindes van de 1e en laatste ribs gewoon een stukje directe hitte meekrijgen en droog / zwart worden?
 
Heb het nog nooit geprobeerd maar met een ribrack van bijvoorbeeld de ikea moet dat wel passen.
 
Heb sinds gisteren de MB binnen en er viel me iets op, bij 1 wiel zit er een blauwe ring omheen, bij de andere 3 niet. Hoe zit dat bij jullie? Biedt dit bescherming tegen vuil ofzo

IMG_20210105_165628240.jpg
IMG_20210105_165619721.jpg


En m'n logo op de magrietschijf zit gruwelijk scheef en dat kan ik echt slecht hebben dus daar heb ik al een klacht over ingediend
IMG_20210105_165602349_BURST000_COVER.jpg
 
Er zit altijd verschil in, bij elke kamado. Zal wel uitmaken of je de Heat deflector erin hebt liggen
 
Ik dacht altijd dat de doom temperatuur hoger was dan het rooster. Nou moet ik ook eerlijk zeggen dat ik altijd een temperatuur meter op het rooster gebruik, maar het viel mij op dat er wel erg veel verschil tussen zit.
 
Ik dacht altijd dat de doom temperatuur hoger was dan het rooster. Nou moet ik ook eerlijk zeggen dat ik altijd een temperatuur meter op het rooster gebruik, maar het viel mij op dat er wel erg veel verschil tussen zit.

Bij mij zit er meer dan 75 graden tussen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Bij mij zit er meer dan 75 graden tussen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
75 vind ik wel veel, hangt natuurlijk af van hoogte van het rooster, anders eens dome thermometer eens kalibreren, losschroeven in kokend water leggen en kijken wat hij aangeeft, bijstellen met het schroefje aan achter zijde indien nodig.

Verstuurd vanaf mijn Mi 9 Lite met Tapatalk
 
Heb sinds gisteren de MB binnen en er viel me iets op, bij 1 wiel zit er een blauwe ring omheen, bij de andere 3 niet. Hoe zit dat bij jullie? Biedt dit bescherming tegen vuil ofzo

Bekijk bijlage 14012Bekijk bijlage 14013

En m'n logo op de magrietschijf zit gruwelijk scheef en dat kan ik echt slecht hebben dus daar heb ik al een klacht over ingediendBekijk bijlage 14014
Hier ook een Masterbuilt met zo'n scheef logo. Het zal er wel bij horen. Geen blauw ringetje hier trouwens.
 
Terug
Bovenaan Onderaan