De temperaturen zijn weer gedaald, dochter is geboren dus vrouwlief mag weer koud gerookte zalm en de voorraad was op. Dus goede reden om een zalmzijde te roken.
Bij de Sligro mooie zalm (2kg) gehaald en in de zout (480gr), basterdsuiker (320gr) en dille (8 tl) gelegd en overgoten.
De zalm was een mooi groot stuk!
24 uur in de koelkast zodat het vocht eruit komt.
Dag erop goed afgespoeld en droog gemaakt en weer nachtje in de koelkast.
Dag erop CSG gevuld met red ceder houtmot. M'n vader moest voor een klant poort maken met rood ceder, dus afval hout was zeer goed gebruikt. Het houtmot rook heel zoet en vrouwlief was zeer tevreden tot nu toe!
De CSG met theelicht aangemaakt en zalm op de grill. Nu wachten (ong. 8 uur).
Zalm ligt nu in de koelkast te rusten. Ik kon het niet laten om wat te proeven en was heerlijk! Iets zoeter dan roken op beuk.
Vrouwlief na het proeven nog steeds tevreden!!
Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
Bij de Sligro mooie zalm (2kg) gehaald en in de zout (480gr), basterdsuiker (320gr) en dille (8 tl) gelegd en overgoten.
De zalm was een mooi groot stuk!
24 uur in de koelkast zodat het vocht eruit komt.
Dag erop goed afgespoeld en droog gemaakt en weer nachtje in de koelkast.
Dag erop CSG gevuld met red ceder houtmot. M'n vader moest voor een klant poort maken met rood ceder, dus afval hout was zeer goed gebruikt. Het houtmot rook heel zoet en vrouwlief was zeer tevreden tot nu toe!
De CSG met theelicht aangemaakt en zalm op de grill. Nu wachten (ong. 8 uur).
Zalm ligt nu in de koelkast te rusten. Ik kon het niet laten om wat te proeven en was heerlijk! Iets zoeter dan roken op beuk.
Vrouwlief na het proeven nog steeds tevreden!!

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk