BasBQ
Beef en Steak

Koud gerookte kaas

Hier nog één, ik heb 'm nu iets meer dan een jaar en gebruik 'm veel. Prijs/kwaliteit verhouding is inderdaad meer dan prima kan ik je bevestigen (y)
 
36B95319-1C50-42C2-9633-2105029D015D.jpeg

Hier gaan we weer
 
Gister ook even een kilo erop. Nieuw zaagsel geprobeerd. Was eigenlijk te grof en kreeg het in de koffiemolen niet kleiner. Dus moest regelmatig opnieuw aansteken. Was toch druk buiten met een stoofpot, maar toch irritant. En uiteraard toen ik de kaas eraf haalde bleef de CSG nonstop branden 🤣
 
Gister ook even een kilo erop. Nieuw zaagsel geprobeerd. Was eigenlijk te grof en kreeg het in de koffiemolen niet kleiner. Dus moest regelmatig opnieuw aansteken. Was toch druk buiten met een stoofpot, maar toch irritant. En uiteraard toen ik de kaas eraf haalde bleef de CSG nonstop branden 🤣

Ik gebruik gewoon gekocht mot van SmokBBQ of Rookplankje. Tot nu toe nog nooit een probleem mee gehad. Deze keer opnieuw met beuk gerookt.

Denk wel dat ik in de toekomst eens die CSG ga kopen van weber. Degene die ik heb is zo een simpele en doet ook het werk, maar denk niet dat het een duurzaam product is. Aansteken was vroeger wel een gedoe, totdat iemand me zei een zip-blokje te gebruiken. Dus snij ik een klein stukje van zo een blokje af en dan start hij gelijk een tierelier.
 
Ik heb zowel de mot als de csg van rookplankje .
Afgelopen zondag mijn eerste lange sessie voor zalm.
Brandde keurig netjes tot het eind.
Viel mij alles mee.



Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Normaal gebruik die fijne stof van Point. Nu heb ik iets groffere van een ander merk Axtschlag. Kijk het nog even aan.
 
Lekker hoor.
Zondag geproefd na 1 week. Was goed.
Dus ik verheug me nu al op de proef sessie " week 2"

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Denk wel dat ik in de toekomst eens die CSG ga kopen van weber. Degene die ik heb is zo een simpele en doet ook het werk, maar denk niet dat het een duurzaam product is. Aansteken was vroeger wel een gedoe, totdat iemand me zei een zip-blokje te gebruiken. Dus snij ik een klein stukje van zo een blokje af en dan start hij gelijk een tierelier.
Ik heb de weber CSG en het aansteken vind ik echt een uitdaging. Je kunt er namelijk geen waxinelichtje onder aan steken.
Wat bedoel je precies met een zip-blokje? Ik heb bij die weber van mij al een paar keer een bruin aanmaakblokje geprobeerd maar dat was geen succes.
Zelf heb ik rookmot van rookovens.com, een grote zak. Die brand goed als het eenmaal aan staat. Nooit tussendoor uitgegaan en heb al aardig wat zal koud gerookt.
 
Ik heb de weber CSG en het aansteken vind ik echt een uitdaging. Je kunt er namelijk geen waxinelichtje onder aan steken.
Wat bedoel je precies met een zip-blokje? Ik heb bij die weber van mij al een paar keer een bruin aanmaakblokje geprobeerd maar dat was geen succes.
Zelf heb ik rookmot van rookovens.com, een grote zak. Die brand goed als het eenmaal aan staat. Nooit tussendoor uitgegaan en heb al aardig wat zal koud gerookt.

een teelichtje krijg ik er ook niet onder bij mij, maar dat brandt ook te lang. Je hebt van die bruine aanmaakblokjes. Dat zijn vierkantjes. Deze halveer ik in elke richting zodat er een klein blokje over blijft. die leg ik dan eronder en steek ik aan. Deze brandt dan een paar minuten, waardoor het mot bij mij goed aan is.
 
een teelichtje krijg ik er ook niet onder bij mij, maar dat brandt ook te lang. Je hebt van die bruine aanmaakblokjes. Dat zijn vierkantjes. Deze halveer ik in elke richting zodat er een klein blokje over blijft. die leg ik dan eronder en steek ik aan. Deze brandt dan een paar minuten, waardoor het mot bij mij goed aan is.
Bij de weber kan je er dus niks onder leggen. Daar zit een opening aan de zijkant. Een crème brûlée of kleine gasbrander zou handig zijn, maar ik heb inmiddels al twee goedkope versleten en om nou een dure te kopen alleen voor de CSG vind ik ook zo wat. Ik heb nu maar voor lief genomen dat ik minimaal drie of meer pogingen moet doen met zo’n lange aansteker.
 
Bij de weber kan je er dus niks onder leggen. Daar zit een opening aan de zijkant. Een crème brûlée of kleine gasbrander zou handig zijn, maar ik heb inmiddels al twee goedkope versleten en om nou een dure te kopen alleen voor de CSG vind ik ook zo wat. Ik heb nu maar voor lief genomen dat ik minimaal drie of meer pogingen moet doen met zo’n lange aansteker.
Awel, ik ben net even gaan opzoeken en dat is idd niet evident met die van Weber. Dus ga dat al van mijn lijstje schrappen. Ik heb nu zo een goedkope wat ik al een tijdje heb van €7 bij Ali. Diezelfde vragen ze hier wel meer voor.
Net een filmpje gekeken van iemand die zalm gaat koud roken met die Weber, en dat lukte hem precies ook niet zo goed :ROFLMAO: En met een grote gaslighter blaas je alles weg.

Dus ga het dan maar bij mijn goedkoop dingetje houden. Gewoon zipje er eronder en die gaat als een tierelier.
 
Net een filmpje gekeken van iemand die zalm gaat koud roken met die Weber, en dat lukte hem precies ook niet zo goed :ROFLMAO: En met een grote gaslighter blaas je alles weg.

Ik heb er geen problemen mee en gebruik ‘m toch regelmatig..... poosje de grote gasvlam tegen de aanmaak opening en hij rookt een uurtje of 12 🤷🏻‍♂️
 
Wat zou een overweging kunnen zijn om de weber te kopen?
De CSG van rookplankje kan een waxine lichte onder maar met een lange gas aansteker gaat eigenlijk ook prima tot nu toe.
Bewaar de houtmot wel op een zo`n droog mogelijke plek
 
Ome Dennis is er super tevreden over..
Die heeft meer ervaring met verschillende csg's dus betekend toch wat
Zeker maar volgens mij is je houtmot de meest bepalende factor......
We roken rustig door en merken het wel.
Zoals ze vroeger zeiden " een tevreden roker is geen onrust stoker"

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Kan me hier aansluiten bij de vorige sprekers:
Langer bewaren = lekkerder

2,5 uur gerookt op beuken.
Persoonlijk vond ik hem na 1 week ook al te eten maar nu na 3,5 week echt nog lekkerder.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan