Beef en Steak

Joko's satay (ajam)

No trassie, no glory

Onmisbaar voor de umami.

Faja lobi trassie mag geen trassie heten.
Lijkt er in de verste verte niet op thaise garnalenpasta is dan een veel betere vervanger maar is ook niet overal te koop.

Was getekend,
Een trassie-junk

Top! Zijn de producten een beetje houdbaar? Dan haal ik gelijk wat grotere afnamens van bijv trassi

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Trassie blokjes zijn meestal zo'n 2-3 jaar houdbaar. Neem geen groot blok van 250 gram, dat is onhandig, of je moet heel veel Joko sate maken of een indisch restaurant willen beginnen. Neem pakjes van 25 gram.

@Impactftw
Voor de santen gebruik ik gewoon deze, te koop bij appie. Gebruikt Joko volgens mij ook.
Negeer de gebruiksaanwijzing op de verpakking en volg de instucties van Joko. 1 zakje van 50 gram en 150 ml. Kokend water
1775898813664.jpeg

Laatst bewerkt:
Santen is dat iets typisch voor de Indische keuken? Wellicht domme vraag maar smaakt dit hetzelfde als kokosmelk voor een Indiase curry?

Santen is dat iets typisch voor de Indische keuken? Wellicht domme vraag maar smaakt dit hetzelfde als kokosmelk voor een Indiase curry?

Kokoscrème is puur, geconcentreerd vruchtvlees zonder toegevoegd water. Kokosmelk bevat toegevoegd water.
Kokoscrème wordt vaak verkocht als een hard blok (santen) of dikke pasta. Kokosmelk is vloeibaar in blik of pak.

Gebruik: Kokoscrème wordt gebruikt om gerechten in te dikken, of aangelengd met water om kokosmelk te maken. Kokosmelk is direct klaar voor gebruik in curry's en soepen.

Je kunt kokoscrème verdunnen met water om kokosmelk te krijgen (ongeveer 1 deel crème (santen) op 3 delen water).

De kleine blokjes trassi zijn prima te hanteren en ook groot genoeg voor een gemiddelde gebruiker.
Je ziet overigens bij ons in de buurt het Aziatische schap in de reguliere supermarkt ook per week uitdijen.
( Waarschijnlijk aangewakkerd door allemaal Genootschapsleden of lezers die vragen waar de ......staat ;))

De cheffin is geen fan van trassi. Als ik het gebruik dan koop ik een blokje van flowerbrand.
Verder zijn we hier, aangewakkerd door de schoonfamilie, een grote fan van de indo keuken.

Terug
Bovenaan Onderaan