Ik heb deze afgelopen week gemaakt Miesder:Thanks voor het delen maar heb je ook nog een recept voor de satesaus?
https://www.bbqgenootschap.nl/threads/saus-pindasaus-de-lekkerste.6399/
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik heb deze afgelopen week gemaakt Miesder:Thanks voor het delen maar heb je ook nog een recept voor de satesaus?
Ik zelf heb de al een tijdje de kleine versie van Waroeng en zit deze ook op mijn Kamado als ik satéjes ga maken. al moet ik wel zeggen door het vele gebruik daarvan dat dus best hard slijt.Ik zet de sategrill op de Large zodat ie na gebruik direct kan doven. En aan gezien ie geen handvatten a la WGA heeft, zet ik hem er van te voren al op. Het is deze: sate grill. Ik heb ook die van Waroeng gehad, daar kon ik ook prima mee uit de voeten. Deze die ik nu heb is drie keer zo duur, maar de kwaliteit van het materiaal is ook een stuk beter.
Hahaha, prima toch. Die eet ik ook hoor als ik ze krijg.Gaat op de to-Q lijst! Al ben ik eigenwijs en maak de stokjes groter maakt ze vas niet minder lekker! (Nee niet dikker, vooral langer)
Ai, ik zie een foutje. Ik heb het bericht gekopieerd uit een whatsapp die ik gedeeld heb, waarschijnlijk is ie daar ge-autocorrect. Het moet geconcentreerde kokosmelk zijn, gewoon een blok santen. Ik zal het aanpassen.@jokop vraagje. kun je ook gewone kokosmelk gebruiken ipv de gecondenseerde kokosmelk? En welk merk gebruik jij?
Als ik voor het eerst een recept maak wil ik het sowieso de eerste keer volledig volgens origineel recept maken, vandaar.
Ik heb een vrij simpele pindasaus:@jokop Thanks voor het delen maar heb je ook nog een recept voor de satesaus?
Mag dat ook kokoscrème, creamed coconut uit blik zijn, die is volgens kenners lekkerder dan een blok Santen aanlengenHahaha, prima toch. Die eet ik ook hoor als ik ze krijg.
Ai, ik zie een foutje. Ik heb het bericht gekopieerd uit een whatsapp die ik gedeeld heb, waarschijnlijk is ie daar ge-autocorrect. Het moet geconcentreerde kokosmelk zijn, gewoon een blok santen. Ik zal het aanpassen.
Dat kan zeker wel. Ik heb gebruik santen omdat ik gewoon altijd van die zakjes santen in huis heb, gaan nooit over datum ook.Mag dat ook kokoscrème, creamed coconut uit blik zijn, die is volgens kenners lekkerder dan een blok Santen aanlengen
Dan ga ik 1 op 1, thanx.Dat kan zeker wel. Ik heb gebruik santen omdat ik gewoon altijd van die zakjes santen in huis heb, gaan nooit over datum ook.
Nee, geen voorkeur. Zo uit mn hoofd heb ik die van Go- Tan, waar 3 zakjes in zitten.Dan ga ik 1 op 1, thanx.
Voorkeur voor merk?
Kijk aan, dat zijn mooie cadeaus. Het rooster ligt bovenop de behuizing, daarmee ligt ie dus iets hoger (zo hoog als de dikte van het rooster):Ik weet dan al wat ik me voor kerstmis ga vragen een mooie nieuwe saté grill die jij voorstelde Joko. Ik heb wel een vraagje daarover. Klopt het dat ik het goed zie dat het rooster wat hoger op de saté grill ligt ? Bij die van Waroeng valt die namelijk in de saté grill.
Duidelijk! Bij de Satégrill van Waroeng liggen ze er wat dieper in de Satégrill.Nee, geen voorkeur. Zo uit mn hoofd heb ik die van Go- Tan, waar 3 zakjes in zitten.
Kijk aan, dat zijn mooie cadeaus. Het rooster ligt bovenop de behuizing, daarmee ligt ie dus iets hoger (zo hoog als de dikte van het rooster):
Bekijk bijlage 71396
Leuk, hahaha. Laat het jullie smaken en hoor graag de bevindingen.Heel erg bedankt voor dit recept dit moet gewoon goed en lekker zijn, mijn wederhelft is al naar de toko geweest en aankomend weekend staat dit op het menu
Omdat ik relatief kleine sateetjes maak, vond ik dat die grill van Waroeng onhandig. Die heeft namelijk maar twee spijlen en regelmatig viel er dan een sateetje tussendoor het houtskool op. Of wanneer ik een sateetje er wat verder erop legde, het stokje boven het houtskool kwam te liggen en verbrandde.Duidelijk! Bij de Satégrill van Waroeng liggen ze er wat dieper in de Satégrill.
Dat kleine euvel ondervind dus ook met de saté Bbq van WaroengOf wanneer ik een sateetje er wat verder erop legde, het stokje boven het houtskool kwam te liggen en verbrandde.
Dankje Joko! Het jeukte gisteravond al om die Saté Bbq aan te slingerenWat een heerlijke satés @Sticky Fingers
Die Bali Babi Dilo ken ik niet, maar ziet er zonder stokje al heerlijk uit.