BasBQ
Beef en Steak

Iemand bekend met de INKBIRD ISC-007BW controller?

Hoihoi! even een vraagje in dit topic wat inmiddels als weer even stilstaat. Ik zie op Amazon dat de ISC-007BW op dit moment €150 kost. Lijkt me een leuke prijs om te proberen. Is iedereen nog steeds zo enthousiast als ik teruglees in dit topic? Ik had elders gelezen dat hij niet waterdicht is, niet ideaal voor dit seizoen maar wellicht op te lossen met een plastic bakje ofzo.
 
Ziplock zak werkt handiger.
 
Ik ook. Heel fijn als je toch nog wat klusjes buiten de deur moet doen. Boodschappen, sporten, auto wassen. En ondertussen je vlees in de gaten houden.
 
Ik heb hem inmiddels ook bij amazon besteld, met nog eens €30 korting, dus voor €119.95. Korting wordt verrekend bij het afrekenen
Helaas is de dubbele promotie er vandaag af, en is hij weer "150 euro" (alsnog 25% korting). denk dat de dubbele korting een fout was en ben helaas nét te laat. Heb je toevallig nog de promocode welke hoorde bij de 30euro extra?
 
Laatst bewerkt:
Helaas helaas! Ach dan wordt het waarschijnlijk gewoon voor €150, ook een prima deal
 
Wat een weelde. Gister is ie binnengekomen, en na wat gekloot om het verbonden te krijgen (2.4/5GHz issue) gelijk even een testrun gedaan met een restje kolen wat nog in het ei zat.. Eerst even naar 70 graden, daar kreeg ik een kleine overshoot, richting 80, maar ik ga er van uit dat dit hersteld zou worden. Toen op 100 gezet, en 2 uur lang stabiel tussen 100 en 102 geweest. Als de wind wat afgezwakt is (boven windkracht 7 blijf blijft ie uit) ga ik zondag eens een pulled pork run doen denk ik.

Screenshot_20220216-000321.png
 
@Robkrekel Goed om te horen! Sinds de komst van de kleine heb ik een stuk minder tijd om de kamado aan te steken, dus hoop dat zo'n controller de oplossing is voor de langere sessies ;-) haalt wel veel van 'de sport' weg maar voor shortribs, pulled pork ect lijkt het me echt een uitkomst.
 
@Kiwietje Ja precies. Ook heb ik niet vaak een hele dag de tijd en moet ik toch elk uur ofzo bijstellen bij lange sessies.
Nu kan ik mooi naar de kroeg terwijl de avondsnack lekker doorgaard :cool:
 
Thermoworks is dus niet de enige met die 2,4/5G issue's.
Ik heb zelf met mijn andere inkbird thermometer ook wifi issues gehad. Oplossing is dat ik nu een 'dedicated' 2,4Gz netwerk heb opgezet voor de BBQ. Sindsdien heb ik geen issues meer. Voordeel van 2,4Gz is wel dat de 'golven' wat langer zijn waardoor het mijn bbq in de achtertuin ook bereikt.

De standaard van Ziggo is om zowel 5Gz als 2,4Gz uit te zenden waardoor mijn wifi thermometer met enige regelmaat uitviel
 
Ik heb zelf met mijn andere inkbird thermometer ook wifi issues gehad. Oplossing is dat ik nu een 'dedicated' 2,4Gz netwerk heb opgezet voor de BBQ. Sindsdien heb ik geen issues meer. Voordeel van 2,4Gz is wel dat de 'golven' wat langer zijn waardoor het mijn bbq in de achtertuin ook bereikt.

De standaard van Ziggo is om zowel 5Gz als 2,4Gz uit te zenden waardoor mijn wifi thermometer met enige regelmaat uitviel

Ik heb thuis een 2,4/5G netwerk met mesh. Alles werkt perfect, enkel af en toe met de Thermoworks wat problemen. 2 weken terug zelfs zo erg dat ik 5Ghz moest uitzetten thuis.
 
veel apparaten hebben problemen met die 2,4/5Ghz frequenties, onze deurbel is net van hetzelfde.
Heb nog zo een paar apparaten in huis.
 
veel apparaten hebben problemen met die 2,4/5Ghz frequenties, onze deurbel is net van hetzelfde.
Heb nog zo een paar apparaten in huis.

Kan ik best aannemen. Zelf geen problemen thuis, enkel met thermoworks signal.
 
Inderdaad een veelvoorkomend probleem, zeker niet alleen bij deze BBQ thermometers/controllers. Producten ondersteunen alleen 2.4 GHz band, maar door maar één SSID (netwerk naam) in te stellen voor zowel 2.4 en 5 GHz gaan deze producten gek doen, zeker niet allemaal, maar ik heb het gezien bij telefoons, laptops, deurbellen, en vast nog wat andere WiFi apparaten.
Oplossing is gewoon 2 SSIDs opzetten, vandaar dat je zo vaak 2 dezelfde SSIDs ziet met _5GHz of _2.4GHz.
 
Inderdaad een veelvoorkomend probleem, zeker niet alleen bij deze BBQ thermometers/controllers. Producten ondersteunen alleen 2.4 GHz band, maar door maar één SSID (netwerk naam) in te stellen voor zowel 2.4 en 5 GHz gaan deze producten gek doen, zeker niet allemaal, maar ik heb het gezien bij telefoons, laptops, deurbellen, en vast nog wat andere WiFi apparaten.
Oplossing is gewoon 2 SSIDs opzetten, vandaar dat je zo vaak 2 dezelfde SSIDs ziet met _5GHz of _2.4GHz.
Goede tip.....

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan