BasBQ
Beef en Steak

Het Grill Guru draadje

Weet iemand welk merk soapstone/speksteen er ook goed op de Grill guru Large past?
 
Laatst bewerkt:
Gisteren bij HB m'n GGL gekocht. Erg blij mee dus gelijk in elkaar gezet. Tot mijn verbazing zit er geen hele vuurschaal bij maar losse panelen die samen de vuurschaal vormen (zie foto). Volgens GG kan de box zo beter uitzetten en krimpen waardoor minder snel barsten ontstaan. Voordeel voor GG is minder vaak vervangen (minder garantiekosten), klant minder last van defecten. Volgens GG (uiteraard) zou dit zeker geen nadelig gevolg hebben op de performance, luchtstroom zou zelfs iets beter kunnen zijn.

Ik ben een leek op kamadogebied. Zouden jullie liever de oude of nieuwe firebox hebben? Ziet iemand risico voor performance?

Oh mooi! Ik heb ergens eind maart mijn GGL bij de HB gekocht. Daar zat nog de 'oude' firebox in. Had liever de losse panelen gehad. Makkelijker iets te vervangen (1 los paneel) als er wat stuk mocht gaan.

Veel plezier met je GG!

Vraagje, welke kolenmand gebruiken jullie in je GG Large? Die van GG zelf of ...?
 
Ik gebruik die van GG zelf
 
Oh mooi! Ik heb ergens eind maart mijn GGL bij de HB gekocht. Daar zat nog de 'oude' firebox in. Had liever de losse panelen gehad. Makkelijker iets te vervangen (1 los paneel) als er wat stuk mocht gaan.

Veel plezier met je GG!

Vraagje, welke kolenmand gebruiken jullie in je GG Large? Die van GG zelf of ...?
Ik gebruik ook die van GG zelf. Op de site van Grill Guru staat dat andere merken niet passen, dus heb me ook niet meer in alternatieven verdiept.

1652435300540.png
 
Bijzonder dat ze geen kolenmand beschikbaar hebben voor de Elite en XL. Klinkt heel onlogisch.
 
Idd apart maar ik ben op zich wel gelukkig met die kolenmand ,na de bbq sessie af laten koelen ff schudden en je hebt de restanten over waar je nog wat mee kan.
 
Ik vind dat ik er nu al een vermogen aan houtskool doorheen jas met een large.

Leuke hobby, maar wel aan de prijs.
Geen idee wat je ermee doet, maar ik heb mijne nu net geen 2 jaar en zit nu aan de 5de of 6de zak van 10kg en BBQ elke zaterdag. Ik vind dat echt wel OK.
 
Mijn vriendin stelde voor of ik niet een BBQ wilde voor mijn verjaardag in plaats van een gevraagde slaapzak twee weken terug. Het grillen stond een beetje op een laag pitje, maar het zaadje was geplant. Sinds gister heb ik dus een mooie Medium GrillGuru staan te glimmen in de tuin (en eigenlijk vooral omdat ik de L te groot vond en dat een van mijn bezwaren was bij mijn oude ketels. (binnen kort gaat mijn ProQ Excel op Marktplaats..., goodbye R2Meat2
 
Geen idee wat je ermee doet, maar ik heb mijne nu net geen 2 jaar en zit nu aan de 5de of 6de zak van 10kg en BBQ elke zaterdag. Ik vind dat echt wel OK.
Bij mij gaat er wel meer doorheen dan dat. Heb ‘m nu twee maanden. En bijna 40KG opgemaakt. Hij staat daarbij wel 2 á 3x per week aan.
 
Bij mij gaat er wel meer doorheen dan dat. Heb ‘m nu twee maanden. En bijna 40KG opgemaakt. Hij staat daarbij wel 2 á 3x per week aan.
Ik wou dat ik hem zo vaak kon aansteken. Denk dat wanneer ik het korfje vul, ik er 4 x mee kan BBQ'n.
 
Ik wou dat ik hem zo vaak kon aansteken. Denk dat wanneer ik het korfje vul, ik er 4 x mee kan BBQ'n.
Dat aansteken is nochtans niet het grote werk hoor.
 
Leuk draadje dit. Zit me toch af te vragen hoe de HB en Appie zo onder de adviesprijs kunnen gaan. Is er een nieuwe versie in aantocht?
Begrijp verder dus dat de HB de GG verkoopt met firebox bestaand uit losse delen en de AH die uit 1 stuk. En dat de HB versie de voorkeur geniet van de meeste mensen?
Toch maar eens bekijken of ik de overstap wil maken. Nog erg tevreden met mijn Weber 57 dus de noodzaak zie ik nog niet.
 
@RobbieWijt ,Dat AH met een scherpe actie komt heeft waarschijnlijk te maken met het aantal Kamado’s ze in een week omzetten.
 
En accessoires tegen meerprijs leveren, die normaal standaard zijn.
Toen ik nog een Weber MT had wist ik ook niet waarom ik het zou doen. Nu staat er geen Weber meer, maar twee kamado’s…
 
En accessoires tegen meerprijs leveren, die normaal standaard zijn.
Toen ik nog een Weber MT had wist ik ook niet waarom ik het zou doen. Nu staat er geen Weber meer, maar twee kamado’s…
Dat eerste viel mij ook op idd.
Haha en dat laatste punt zou ook zomaar eens kunnen kloppen Al zou ik het dan bij 1 om 1 houden (Kamado icm W57).
 
Ja dat had ik ook.
Een compact om eens te kijken of het wat is.
De Weber ging eruit toen een Masterbuilt de familie kwam vergezellen.
Wel getwijfeld of de compact of de Weber eruit ging, maar de Weber werd alleen nog maar gebruikt voor het spit. Dus toen de JoeTisserie er kwam… was het spel over en uit.
 
3B74666A-3D26-483E-A24E-A102A1980398.jpeg


Ik had de GG Compact gezellig mee op vakantie afgelopen dagen 😁 Kwamen de buren vragen hoe ik die bij het huisje had kunnen boeken:unsure:

Voor het inpakken had ik niet gecheckt of ik de platesetter en heatdeflector wel had ingepakt dus toen ik de rib-eye van de foto wilde klaarmaken heb ik een heatdeflector van aluminiumfolie geknutseld 😅 Werkte helemaal prima! En in de kolen thuis had ik alleen nog hele grote brokken dus heb ik een zakje briketten meegenomen.
 
Hallo allemaal, ik ben volledig nieuw in de Kamado wereld en ik ben mezelf nu aan het oriënteren om er een aan te schaffen. Zelf neig ik nu naar een Grill Guru Large (de combideal bij AH inclusief regenhoes, aspook en platesetter). Welke accessoires zijn een must buy?
Dan kan ik voor mezelf een begroting maken of ik al een Kamado aan ga schaffen.
 
@Jimmit ,ik heb zelf ook de GG Kamado Large met de accesoires die jij aangeeft en dat vind ikzelf al best een complete set.
Wat wil je precies gaan maken?
Wat ikzelf elk geval een musthave vind:
-thermometer(s)
-drippan (ik heb bij een 2e handwinkel 2 alu schalen gekocht voor 1 euro per stuk)
-(Messing) Borstel voor rooster schoon te maken (bouwmarkt)
-lashandschoenen

Geen musthave maar wel makkelijk:
-kolenmand
-Rooster lifter
 
Terug
Bovenaan Onderaan