BasBQ
Beef en Steak

Het Grill Guru draadje

@Ric bedankt! Hier kan ik wel wat mee. Heb jij ook een gietijzeren rooster of gebruik jij gewoon het rooster die erbij geleverd wordt?

Ik ben ook nog zoekende naar wat ik wil maken. Ik wil de Kamado wel gebruiken voor low and slow (spare ribs, pulled pork etc.) maar uiteraard ook gewoon voor de hamburgers. Ik denk dat ik wellicht ook nog nog wel een goed boek wil aanschaffen.
 
Bekijk bijlage 40381

Ik had de GG Compact gezellig mee op vakantie afgelopen dagen 😁 Kwamen de buren vragen hoe ik die bij het huisje had kunnen boeken:unsure:

Voor het inpakken had ik niet gecheckt of ik de platesetter en heatdeflector wel had ingepakt dus toen ik de rib-eye van de foto wilde klaarmaken heb ik een heatdeflector van aluminiumfolie geknutseld 😅 Werkte helemaal prima! En in de kolen thuis had ik alleen nog hele grote brokken dus heb ik een zakje briketten meegenomen.
briketten zou niet zo heel goed zijn voor de keramiek, heb ik al eens gelezen.

Nu, van die ene keer zal er wel niets ergs kunnen gebeuren.
 
@Ric bedankt! Hier kan ik wel wat mee. Heb jij ook een gietijzeren rooster of gebruik jij gewoon het rooster die erbij geleverd wordt?

Ik ben ook nog zoekende naar wat ik wil maken. Ik wil de Kamado wel gebruiken voor low and slow (spare ribs, pulled pork etc.) maar uiteraard ook gewoon voor de hamburgers. Ik denk dat ik wellicht ook nog nog wel een goed boek wil aanschaffen.
Ik heb zelf (nog) geen gietijzeren rooster en ik betwijfel of dat die er ooit gaat komen.
1 het is geen musthave omdat je in principe alles ook gewoon op je huidige rooster kan maken.
2 gietijzer heeft de neiging om te roesten en je hebt er dus ook extra onderhoud aan ,een speksteen (ook geen musthave) heeft dat nadeel niet. Bovendien kun je die centen in eerste instantie beter anders gebruiken.

Tuincentrum de bosrand in Wassenaar heeft nog het boek “het vuur de baas” ff bellen met ze en vragen o de versie MET snijplank die is goedkoper gek genoeg…
 
Volgens mij kan je op de GG zoals hij geleverd wordt "los" met de hobby.
Een paar las handschoenen bij de bouwmarkt kosten niets.
Als je @noskos volgt op YouTube kan je daar nog een video over vinden.

Uiteindelijk kan je het zo gek maken als je wilt maar bezuinig niet op de maat van je BBQ.
Daar zit je wel even aan vast

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Vlees e/o vis is nog wel een handige om erbij te hebben ;)
 
@Jimmit ,ik heb zelf ook de GG Kamado Large met de accesoires die jij aangeeft en dat vind ikzelf al best een complete set.
Wat wil je precies gaan maken?
Wat ikzelf elk geval een musthave vind:
-thermometer(s)
-drippan (ik heb bij een 2e handwinkel 2 alu schalen gekocht voor 1 euro per stuk)
-(Messing) Borstel voor rooster schoon te maken (bouwmarkt)
-lashandschoenen

Geen musthave maar wel makkelijk:
-kolenmand
-Rooster lifter
Helaas te lang gewacht. De deal bij de AH is inmiddels uitverkocht.
 
Niet nog een showmodelletje in een grotere AH te vinden??
 
De compact ging via de distributiecentra en de Large liep via internet en werd rechtstreeks geleverd door Grill Guru
 
Na lang wikken en wegen heb ik besloten dat ik graag een Kamado wil aanschaffen. Barbecueën heb ik altijd al interessant gevonden maar sinds ik op mezelf ben gaan wonen wil ik toch eens wat gaan experimenteren en kijken of het wat voor mij is. Omdat ik er niet gelijk honderden/duizenden euro's aan uit wil geven ben ik uitgekomen bij de Grill Guru Compact. We zijn immers maar met z'n 2'en thuis en hebben eigenlijk nooit gasten die komen voor een gezellige bbq (onze ouders zijn er immers beide geen groot fan van o_O). Ik hoef er daarom eigenlijk geen hele grote gerechten/maaltijden mee te gaan maken. Ik wil hemvooral gaan gebruiken om lekkere stukjes vlees op te gaan bereiden en lekker wat experimenteren.

Denken jullie dat ik voorlopig goed uit de voeten ga kunnen met een Compact of kan ik beter gelijk voor een Large gaan?
 
@jan1995 ,op een compact kom je een heel eind maar op een Large heb je wat meer werkruimte .
Wij maken vaak vlees en groente bv op de bbq en dan komt werkruimte goed van pas.

Dat gezegd hebbende is een compact ook een heel stuk goedkoper en kun je ze vaak voor redelijk geld ook al van mp afhalen bv
 

Kwam deze ineens tegen, is dit een nieuwe versie? Kek kleurtje wel!

Lijkt mij een serie speciaal voor Sligro. Hornbach heeft ook een keer zo’n tijdelijke serie gehad in het blauw dacht ik.

En ik vind petrol echt heel lelijk :censored: Samen met paars en oranje vind ik het een hele onrustige kleur die bij weinig past.
 
Na lang wikken en wegen heb ik besloten dat ik graag een Kamado wil aanschaffen. Barbecueën heb ik altijd al interessant gevonden maar sinds ik op mezelf ben gaan wonen wil ik toch eens wat gaan experimenteren en kijken of het wat voor mij is. Omdat ik er niet gelijk honderden/duizenden euro's aan uit wil geven ben ik uitgekomen bij de Grill Guru Compact. We zijn immers maar met z'n 2'en thuis en hebben eigenlijk nooit gasten die komen voor een gezellige bbq (onze ouders zijn er immers beide geen groot fan van o_O). Ik hoef er daarom eigenlijk geen hele grote gerechten/maaltijden mee te gaan maken. Ik wil hemvooral gaan gebruiken om lekkere stukjes vlees op te gaan bereiden en lekker wat experimenteren.

Denken jullie dat ik voorlopig goed uit de voeten ga kunnen met een Compact of kan ik beter gelijk voor een Large gaan?


Als je het financieel geen punt vindt zou ik sowieso de large doen. Kijk hamburgers, etc passen prima op de compact maar voor 2 mensen ribs is al weer niet te doen. Of ja, zeer onhandig. Dan krijg je er sowieso geen aardappels en maïskolven meer naast.
 
Als je het financieel geen punt vindt zou ik sowieso de large doen. Kijk hamburgers, etc passen prima op de compact maar voor 2 mensen ribs is al weer niet te doen. Of ja, zeer onhandig. Dan krijg je er sowieso geen aardappels en maïskolven meer naast.

Daarbij, als je een keer los wil met gietijzer past het allemaal niet meer op een compact.
 
Laat je niet gek maken, met een compact kun je best veel, maar niet super uitgebreid.
Spareribs laten zich bijv. ook prima stapelen en aardappels etc. dat gaat idd niet gelijktijdig lukken.
Mijn ervaring met de compact, planning is belangrijk, omdat je relatief weinig ruimte hebt. En als je het dan leuk vindt, komt die large er ook wel en blijft de compact ernaast, of gaat de deur weer uit.

De Large heeft meer mogelijkheden. Je hebt meer werkruimte, maar juist daardoor ervaar je ook weer dat je ruimte te kort komt. Dus tja... Is ook gelijk stuk duurder. Ondanks dat ik een formaatje large en compact heb staan, verdwijnt er hier nog steeds wel iets in de warmhoud lade omdat het niet goed uitkomt. Ik krijg m'n aardappeltjes bijv. niet gaar als ik low en slow bbq.
 
Bedankt allemaal, hier heb ik een hoop aan! Dat ik met een compact geen hele uitgebreide gerechten kan maken maakt me weinig uit, dit was ik ook niet van plan. Ik wil hem vooral gaan gebruiken om wat uit te gaan proberen en kijken of ik het écht wat vindt. Voor nu ga ik dus voor de Compact en mocht het bevallen zal die Large er ook zo zijn ;)
 
Ik heb ook eerst geoefend met een compact (ander merk) en een paar jaar later er een masterbuilt bij gekocht. En je kunt met een beetje creativiteit heel veel lekkere dingen maken met een compact.
 
Terug
Bovenaan Onderaan